• Thu 1 Apr 2021 06:32
    655 visningar
    2 svar
    2
    655

    Hjälp! Jag är en napp! Tips efterfrågas

    Hej!

    Min son som blir snart 7 månader har kommit igång ganska bra med mat på dagarna, han äter gröt på fm, lite frukt mitt på dagen och lite ev en barnmatsburk på kvällen (middagstid) och ammar knappt alls på dagarna. Är oftast jätteglad och nöjd på dagtid. På kvällen börjar det, från det att han går och lägger dig (jag har ammat honom till sömns sedan han var liten, dumt nog) behöver han ha min tutte i munnen HELA tiden. Då menar jag verkligen HELA tiden! Jag kan knappt gå oå toa utan att han vaknar och börjar skrika. Detta har pågått i en månad nu, tidigare ammade jag en massa gånger men han kunde i allafall sova mellan amningarna utan att ha tutten i minnen. Nu är det som att hela förutsättningen för att han ska sova är tutte i munnen. På dagarna sover han ute i sin vagn.

    Jag hade tänkt fasa ut nattamningen lite succesivt men känner att jag inte klarar av detta mer, är heeelt slut i ryggen av att ligga och amma 8-10 timmar non-stop och har en rejäl sömnbrist. Han har hittills vägrat ta napp, vi har försökt men ska försöka mer. Välling har vi också testat, det gick inte bra alls.

    Detta är mitt tredje barn, nog att mitt första barn var tuttfixerad men detta är på en heeeelt ny nivå. Jag är i DESPERAT behov av tips på vad jag ska göra, jag är beredd att prova i princip allt, detta är helt ohållbart.

    Tusen tack på förhand!

  • Svar på tråden Hjälp! Jag är en napp! Tips efterfrågas
  • Thu 1 Apr 2021 10:28
    #2

    Tack för tips!

Svar på tråden Hjälp! Jag är en napp! Tips efterfrågas