• Linn 96

    Är bara åldern en siffra?

    Hej! Linn heter jag och de är så att jag har gått och kärat ner mig i en äldre kvinna.. Hon är 25 år äldre än mig.. Vi båda tycker mycket om varandra men mina föräldrar vill inte acceptera de..

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Är bara åldern en siffra?
  • Anonym (K)

    Först skulle jag fundera på vilka mommy issues jag har och ta mig till en terapeut för att lösa de problemen. Sedan skulle jag hitta en partner i mer passande ålder.

  • Anonym (Tveksam)

    Det har ju gått bra för Macron och hans hustru så det är klart att det kan fungera. I fallet med en äldre kvinna tillkommer dock en faktor som inte finns i fallet äldre man och yngre kvinna: Fertilitet.
    Om du någonsin vill ha barn kan det vara svårt med en kvinna som redan är åtminstone 45, troligen omöjligt. Det är klart, om du också är kvinna vilket nicket kan antyda, är det ingen faktor.

  • Jemp

    Står ditt nick för att du är född 96, och alltså är vuxen? I så fall: strunta i dina föräldrar.

  • Anonym (Julia)

    Nej, åldern är inte bara en siffra. Dels så finns regler för olika åldrar, vi har inte samma rättigheter och skyldigheter beroende på ålder. Sedan finns barnafödandet, som tar hänsyn till ålder för kvinnans del. Sedan finns medicinska risker som beror på ålder. Sedan tillkommer aspekter som mognad och erfarenhet, som är större med högre ålder. 

    Med det sagt, om du vill vara tillsammans med en äldre kvinna så är det ditt beslut, och dina föräldrar borde respektera det. Jag själv hade inte gillat att min dotter gjorde så, men jag hade respekterat hennes beslut. (Tänkt att det antagligen tar slut ganska fort, om inte, ja då är det rätt för dom.)

  • Anonym (FuckGlobalism)

    Insett att jag börjar få symptom på ett sjukt samhälle och detoxat.

  • Anonym (FuckGlobalism)

    Insett att jag börjar få symptom på ett sjukt samhälle och detoxat.

  • Anonym (Kärlek)

    I kärleksavseende finns ingen åldersbetydelse så länge båda parter är myndiga. Du är 25 år och hon 50 år? Är ni kära så kör på. Det är inte säkert dina föräldrar accepterat en jämngammal man heller... De har dock inget att säga till om i denna frågan (de borde veta bättre än att lägga sig i ditt kärleksliv?).

  • Anonym (Nej det är den inte.)

    Åldern är långt mer än en siffra. Älskar ni varandra och vill vara med varandra är det jättefint och ni skall definitivt vara ett par. Men att tro att det inte spelar någon roll, det är korkat.

    Man blir konstant påmind om åldersskillnaden, inte av omvärlden utan av sig själv. Ta bara en sån sak som omvärldshändelser. Min sambo är ungefär lika gammal som dig, jag är 42. Jag var barn men jag kommer ihåg när Palme dog, jag kan inte ens heller skoja till det och säga "Du var ju knappt född då" för det är 10 år tills hon föddes från dess. Eller musik. Vad är det här för modern eurotechno-skit? Sån musik som spelades på fester, nattklubbar osv. när jag var ung=modern skit, men det är inte modernt, det är gammalt. Macarena är gammalt, E-Type är gammalt, 2unlimited är gammalt. Hon lyssnar på det för att hon tycker den musiken är bra, med argumentet "musiken var bättre förr". Så saker som är för modernt för mig kan vara för gammalt för henne.

    Just sådana saker påminner väldigt starkt om åldersskillnaden. Man kan lätt känna sig jävligt gammal. 

  • Anonym (Nja)

    Kom igen,det syns på ditt ansikte om du är 30 eller 60 år!Det är klart att åldern gör sitt.

  • Anonym (Nja)

    Kom igen,det syns på ditt ansikte om du är 30 eller 60 år!Det är klart att åldern gör sitt.

Svar på tråden Är bara åldern en siffra?