• Fri 2 Apr 2021 07:38
    2264 visningar
    2 svar
    2
    2264

    Lutinus - När sluta? Trappa ner?

    Har blivit gravid efter ET.

    Gick just in i v6.

    Enligt Livio (där vi går) så skulle jag ta Lutinus (3ggr/dag) i 3 veckor, sedan sluta. Har fått utskrivet för 3 veckor.

    Men när jag läser här så verkar dom flesta ta Lutinus betydligt längre, plus att man trappar ner det?

    Jag frågade när jag berättade att jag var gravid om jag inte behövde ta det längre, men dom sa nej. Att kroppen löser det själv.

    Och dom har aldrig nämnt något om nedtrappning.

    Nu är jag rädd för att sluta.

    Mina 3 veckor är över (började direkt efter Äp), men jag hade kvar 4 dagar från en tidigare ET och tog hela dagen igår.

    Bör jag bara lita på Livio?

    Och varför läser jag om nedtrappning när jag inte fått några såna instruktioner?

  • Svar på tråden Lutinus - När sluta? Trappa ner?
  • Fri 2 Apr 2021 11:45
    #1

    Jag minns inte exakt men när vi gjorde ivf så fick jag också lutinus ca 3-4 veckor och slutade tvärt. Vår lilla tjej är snart ett år :) så det behöver nog inte vara något problem.

  • Tue 6 Apr 2021 11:45
    #2

    Hej, Jag är 34 och det här ät min första äl.stimulation. Efter FSH och LH sprutor har jag tagit nu Lutinus i två veckor, alla möjliga biverkningar i början, yrsel, illamående ont i bröstet, tråkigt humör.... men sedan blev det bättre.....idag är sista dag (dag 16 efter ÄL) inga mens och graviditetstestet är neg. :( hur många dagar efter behandling med Lutinus kan man fortsätta testa? Kan mensen komma samtidigt med behandlingen

Svar på tråden Lutinus - När sluta? Trappa ner?