• Yegovi

Sex efter omskärelse

Hej det är såhär att jag är 27 år gammal och gjorde en omskärlese förra året. Jag gjorde det pga för trång förhud vilket jag haft hela livet men eftersom jag inte blev av med oskulden för ens jag var 26 är gammal så har det inte varit ett större problem för jag har inte behövt dra ned förhuden vid onani. Men förhuden sprack ständigt och gav mig öppna sår om den åkte ned vid erektion. Så en omskärlese blev gjord.

Jag har hört hela tiden att man mest sannolikt kommer ha det lite svårare att få en orgasm för känsligheten blir mindre när ollonet är utan skydd. Men grejen är det att jsg kommer för fort. När jag hade förhud kunde jag på en bra dag hålla mig 10-20 minuter iaf av mycket penetrativt sex men nu kan jag inte ens hålla mig i 3 minuter. Det går inte. Det är fööööör skönt och det är ett problem för både mig och min sambo. Jag blir besviken, får ångest, och mår dåligt över att jag inte kan hålla mig. Jag vill kunna ha sex längre, vill kunna hålla mig längre men vet inte vad jag ska göra. Omskärelsen har tvärt om effekt för mig, det är för känsligt i samlag så jag kan inte hålla mig.

Kan jag inte leverera bra sex som varar så kommer det inte hålla i längden, min partner kommer tröttna för hon har behov med. Jag vet att sex är inte allt hit och dit. Någon som vet nåogt eller har tips? Är det för att omskärelsen är såpass ny fortfarande (inte gått 8 månader) eller sitter det i mitt huvud? Tänker jag för mycket? Jag vet att oavsett så var det absolut inte såhär före omskärelse och jag har testat med kondom nu också och kan hålla mig längre med det men kondom är inte speciellt skönt varken för mig eller henne.

Jag vet inte vad jag ska göra ????????????

• Svar på tråden Sex efter omskärelse
  • Drottningen1970

Såhär ligger det till rent generellt. Pojkar som könsstympas som barn har under hela sin uppväxt ollonen exponerat för friktion mot kläder, vilket gör att de får en tjockare och mer okänslig hud på ollonet vilket kan göra att de som vuxna får svårt att komma. Ibland riktigt stora problem. Därför talar man om att omskurna kan hålla sig längre. Du är däremot omskuren som vuxen av medicinska skäl. Ditt ollon har därför fortfarande tunn och känslig hud. Nu när förhuden är borta så är den inte längre med och skyddar och smörjer vid samlag och därför blir du mer känslig och kommer fort. Med tiden kommer du att bli mindre känslig.

• Anonym (Omskuren)

Kan det vara så att du hållit längre för att du tidigare varit för trång och därför ibland haft obehag? När obehaget nu är borta så kan du bara njuta loss och då kommer du fort?

Jag är omskuren sedan tidiga barnsben och kan inte hålla med om att jag skulle ha svårt för att komma utan mer snarare tvärtom att kör jag loss utan hämningar kommer jag fort. Däremot har jag en strategi att jag försöker tänka lite osexiga tankar när det är som skönast för att "kyla" ner. Inget så osexigt att jag tappar ståndet men lite vardagliga tankar för att distrahera lite. När jag sen vill komma kopplar jag av och bara kör. På det sättet får både min fru och jag ut vad vi vill av sexet. Hoppas det löser sig för dig!

• Anonym (man 50)

Det kommer nog lugna ner sig med tiden när du vant dig vid känslan. Till dess, använd kondom, det minskar känslan och gör det lättare att hålla sig. Jag hade problem med för tidig utlösning förr och det var mycket bättre med kondom.

• Ungmangammalsjäl

Jag blev omskuren när jag var 19, och är idag 25. Tycker det tar lite längre att komma idag, men absolut inte svårt vid penetrativt sex.

Man var ju otroligt känslig i början, men det som brukar funka är att byta position oftare, delvis en minipaus från friktionen och delvis en ny känsla mot kuken som gör att du inte är lika laddad som innan eller vad man ska säga.

Annars ta ut och fokusera på din partner, oralt, etc tills du lugnat ner dig lite o kan köra igen!

• Anonym (Trötter)

Fast nuförtiden brukar man väl inte göra en regelrätt omskärelse vid trång förhud utan bara öppna huden så mycket som det behövs? Inte ens på 80-talet när jag gjorde operationen gick man bananas och skar bort en massa förhud på det sättet att ollonet alltid är blottat och skaver mot kläder eller liknande.
  • Yegovi
    Anonym (Omskuren) skrev 2021-04-02 09:54:57 följande:

Kan det vara så att du hållit längre för att du tidigare varit för trång och därför ibland haft obehag? När obehaget nu är borta så kan du bara njuta loss och då kommer du fort?

Det är inte att jag har haft obehag när jag hade förhud det är att det var inte lika känsligt som när jag hade förhud. Nu är det mega känsligt. Runkar jag själv elelr likande så kan jag hålla mig länge, samma sak om jag blir avrunkad. När jag hade förhud kunde jag inte bli avsugen heller och blev slak hela tiden och de var obehagligt och inte skönt. Nu utan förhud kommer jag på 1 minut vid avsugning max 2 minuter, vilket är helt fantastiskt, men när dee kommer till sex inte alls nicee attt komma så fort. Det är typ som så fort jag blir tillfredsställd med någon form av vätska på ollonet dvs fittan eller saliv så är det som att känslan ökas x10 och att hålla sig från komma försvinner helt. Allt har att göra med så fort jag blir avsugen elelr har sex där penis blir våt så kan jag inte hålla mig. Därför jag kan hålla mig längre med kondom
  • Anonym (Man)
    Yegovi skrev 2021-04-02 11:02:03 följande:

Det är inte att jag har haft obehag när jag hade förhud det är att det var inte lika känsligt som när jag hade förhud. Nu är det mega känsligt. Runkar jag själv elelr likande så kan jag hålla mig länge, samma sak om jag blir avrunkad. När jag hade förhud kunde jag inte bli avsugen heller och blev slak hela tiden och de var obehagligt och inte skönt. Nu utan förhud kommer jag på 1 minut vid avsugning max 2 minuter, vilket är helt fantastiskt, men när dee kommer till sex inte alls nicee attt komma så fort. Det är typ som så fort jag blir tillfredsställd med någon form av vätska på ollonet dvs fittan eller saliv så är det som att känslan ökas x10 och att hålla sig från komma försvinner helt. Allt har att göra med så fort jag blir avsugen elelr har sex där penis blir våt så kan jag inte hålla mig. Därför jag kan hålla mig längre med kondom

Kanske ni kan pröva er fram med kondom i alla fall? Hur länge kan du hålla dig då? Kanske det går att hitta någon sort som är extra tunn och som ändå är hyfsat skön för er båda? Får din partner orgasm av penetrationen? Hur ser det ut med möjligheten att fortsätta efter utlösningen?
  • Anonym (Tror att känsligheten minskar med tiden)
    Yegovi skrev 2021-04-02 08:54:42 följande:

Hej det är såhär att jag är 27 år gammal och gjorde en omskärlese förra året. Jag gjorde det pga för trång förhud vilket jag haft hela livet men eftersom jag inte blev av med oskulden för ens jag var 26 är gammal så har det inte varit ett större problem för jag har inte behövt dra ned förhuden vid onani. Men förhuden sprack ständigt och gav mig öppna sår om den åkte ned vid erektion. Så en omskärlese blev gjord.

Jag har hört hela tiden att man mest sannolikt kommer ha det lite svårare att få en orgasm för känsligheten blir mindre när ollonet är utan skydd. Men grejen är det att jsg kommer för fort. När jag hade förhud kunde jag på en bra dag hålla mig 10-20 minuter iaf av mycket penetrativt sex men nu kan jag inte ens hålla mig i 3 minuter. Det går inte. Det är fööööör skönt och det är ett problem för både mig och min sambo. Jag blir besviken, får ångest, och mår dåligt över att jag inte kan hålla mig. Jag vill kunna ha sex längre, vill kunna hålla mig längre men vet inte vad jag ska göra. Omskärelsen har tvärt om effekt för mig, det är för känsligt i samlag så jag kan inte hålla mig.

Kan jag inte leverera bra sex som varar så kommer det inte hålla i längden, min partner kommer tröttna för hon har behov med. Jag vet att sex är inte allt hit och dit. Någon som vet nåogt eller har tips? Är det för att omskärelsen är såpass ny fortfarande (inte gått 8 månader) eller sitter det i mitt huvud? Tänker jag för mycket? Jag vet att oavsett så var det absolut inte såhär före omskärelse och jag har testat med kondom nu också och kan hålla mig längre med det men kondom är inte speciellt skönt varken för mig eller henne.

Jag vet inte vad jag ska göra ????????????

Jag har för mig det finns "bedövningskräm" eller liknande som minskar känsligheten, men kan ha fel. Jag tror i a f att känsligheten minskar med tiden Jag är inte omskuren, men jag har naturligt kort förhud så toppen gnids mot kläderna, och jag tror att jag blivit lite härdad med tiden. Jag tror att du också kommer att bli mindre känslig. Jag får inte orgasm så fort. Däremot är den stark när den kommer, kanske då det hunnit byggas upp längre tid, och den liksom centreras längre bak i penis, börjar faktiskt ibland liksom med en rysning i ryggslutet

Ett tag på sommaren slarvade jag en del med att gå utan kalsonger, och med jeans, o blev kanske lite "för okänslig". Så kan det bli, men kär med mjukare kalsonger nu.

• Anonym (Morw)

Jag blev omskuren som barn pga. för trång förhud.

Har som vuxen ganska tjock hud på ollonet inte särskilt mycket känsel där ute.

Vid vaginalt samlag kan jag hålla på rätt länge, krävs oftast oralt,analt eller runkning för att jag ska komma fortare.

Det hjälper ju dig inte nu men vill mena att med tiden minskar det att komma fort tror jag.

Dock har jag ingen förhud kvar så det kanske är skillnad.

Estetiskt tycker jag också att det är rätt snygt utan förhud, fast lite som att sminka en gris då jag tycker kukar är rätt fula överlag :)

Hoppas det löser för dig, runka en stund innan sexet så kanske det håller längre.

Svar på tråden Sex efter omskärelse