• Happymom

    Tillgodoräknande av c-uppsats

    Är det någon här som slutfört två examensutbildningar på högskole/universitetsnivå och försökt få c-uppsatsen tillgodoräknad i utbildning nr 2?

    Är det svårt?

    Jag läser till socionom och fick ett förhandsbedömning om att min c-uppsats nog inte skulle gå att tillgodoräkna men att jag skulle återkomma terminen innan det är dags att skriva. Jag tycker det var märkligt, då min uppsats absolut är både är relevant kunskap för socionomer och går att koppla till socialt arbete, även om den inte hade det som direkt syfte.

    Bör man vid ansökan lägga till någon slags motivering?

  • Svar på tråden Tillgodoräknande av c-uppsats
  • Långbenopluto

    Blir det inte lättare att skriva om uppsatsen så den blir godkänd?

    Uppenbarligen håller skolan inte med dig att den var relevant...

  • AmandaKS

    Måste du inte åtminstone vinkla din gamla c-uppsats för att den ska passa det sociologiska perspektivet?

  • Anonym (Anna)

    Om du redan har använt din uppsats till att få ut en annan examen, så kan du inte använda den igen. Jag hade en gammal C-uppsats godkänd och klar, men tog aldrig ut min examen. Sedan läste jag en annan utbildning och då var jag tvungen att bestämma mig vilken examen jag ville använda min C-uppsats till. Min C-uppsats var verkligen inte det minsta relevant till min nya utbildning, men den gick att använda ändå. 

    Alla andra poäng går att använda dubbelt till olika examina, men inte uppsatserna. Det var i alla fall vad de sa till mig. 

Svar på tråden Tillgodoräknande av c-uppsats