• Steeph

BIM MAJ, första barnet

Här är en till som försökt över 1 år för att få första barnet (ma feb. 2020) och som dessutom sökt till privat IVF. Känns helt omöjligt att få en liten bebis

10e juni ska vi till kliniken och då planera inför ivf. Det blir dock ivf tidigast i augusti pga sommarstängt. Tills dess så kör jag letrozol för att boosta äl och är idag på cd 5. Förväntad äl är 8/5. Hoppas så att hinna bli gravid innan dess, men är ändå tacksam för att ivf finns (även om det inte finns några garantier).

• Steeph
    Link92 skrev 2021-04-30 06:55:22 följande:

Nej men tjejer, visst ser ni vad jag ser? Testade bara för att vi hade tänkt dricka bubbel ikväll, BIM är egentligen inte förrän på måndag-tisdag till veckan. Testade med ett vanligt test från Babyplan och det är ju svagt men visst är det ändå positivt? Vågar inte lite på mina egna ögon!

Men wow, GRATTIS <3 hoppas den lilla stannar!! har följt dig ett tag och du känner nog igen mig också. Du ger mig så mycket hopp nu att vi kanske också lyckas på egen hand innan ivf.
  • Steeph
    Ericky skrev 2021-05-03 08:33:25 följande:

En fråga till er som tempar. Jag skulle vilja tempa nu fram till dess att vi börjar en utredning för att se om jag verkligen har ägglossning varje månad, då jag tror att jag inte har det öht många månader. Den teorin bekräftades också lite då jag tog progesterontest 7 dagar efter förmodad ÄL och fick 4 i resultat och man ska ligga över 50 gärna. Vill ha lite data att visa på eventuell utredning sedan. Kommer inte tempa efter bekräftad ÄL då jag helst skulle slippa alla test då de ofta stressar, men känner att det skulle vara bra att veta inför eventuell start med utredning och Letrozol som varit på tal tidigare i mitt fall.

Min frågor till er är,

1. Vad har ni för termometer?

2. Hur lång tid tar det innan svaret visas?

3. Tempar ni en eller flera gånger varje morgon? Läste om någon som tog 3 mätningar varje morgon bara för att försäkra sig om att hon fått samma resultat på minst 2 mätningar.

Tack <3

Jag har tempat enda sedan vårat ma i februari 2020. Jag har köpt en från babyplan och tempar vaginalt, går dock bra med oralt också

Vet inte om jag misstolkar men tempen tar på sig 2-3 minuter. Det räcker med att tempa 1 gång.

Viktigt att tänka på:

Tempa varje dag samma tid +/- 30 min är helt okej. Minst 3 h sammanhängande sömn. Rör dig så lite som möjligt i sängen innan du tempar (alltså ha termometern under kudden, på bordet etc) så att du inte behöver resa dig upp och hämta den
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet