Vickan31 skrev 2021-05-06 10:23:26 följande:
Jag fick som sagt mens igår (elfte misslyckade försöket, men har försökt i mer än ett år bara att mens och ÄL försvann ett tag förra året) och samma dag får min sambos brorsa och hans fru sitt andra barn. Det är alltid den timingen: när jag fick veta att de väntade barn fick jag också mens samma dag. Jätteroligt för dem såklart, men den här brorsan är 50 och även om jag vet att män inte har samma tidspress som kvinnor så känns det så ironiskt att en 50-åring är mer fertil än mig och min sambo Hans fru är i 40-årsåldern så det är ändå hoppfullt på ett sätt såklart att veta att hon kunde få barn igen lite senare i livet, men det spär också på känslan av att "alla" får barn utom vi. Förlåt för deppigt inlägg.
Min nästa BIM blir i början av juni, men jag hänger gärna kvar här för att heja på er andra. Hoppas på många plus här denna månad, för även om man ibland kan känna sig lite missunnsam eller avundsjuk ibland på folk i ens närhet som kastar gravid- och barnnyheter i ens ansikte var och varannan dag så vill jag ändå trycka på att det är en helt annan sak med er! Att vi här inne blir genuint glada för varandra när det kommer fina plus och goda nyheter i den här gruppen
Känner med dig. Jag skulle önska att folk även i vanliga livet var lite mer öppna med barnverkstan. Allt ska vara så hemligt hela tiden. En av mina kompisar som är gravid nu var hemlig i början, men man kunde ju läsa mellan raderna att de försökte. Och ju längre tid det tog för dem att bli gravida desto mer öppnade hon upp, och jag blev så himla glad för deras skull nu när de är gravida! Jag känner mig mer ledsen och missunnsam när graviditetsbeskedet kommer out of the blue. Det är väl därför det här forumet behövs, här får man vara öppen med känslor och diskutera! Sånt som man av någon typ av norm ska hålla hemligt för alla man känner irl.