• Lisen91

BIM MAJ, första barnet

Hej! Lägger till mig i listan. Mensen är nyss slut och väntar nu på äl som borde bli någon gång mellan 22-24/4 enligt Clue-appen jag använder mig av. Kommer att använda äl-test också för att veta mer exakt. Hoppas såå att det ska ta sig denna månad! Håller tummarna för er andra också <3

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 39 år (22:a försöket)

DrLavernius - bim 7/5, 27 år (1:a försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

• Lisen91

Uppdaterar listan då jag äntligen fick fast smiley på CB advanced digital ägglossningstest igår! Två dagar senare än min egen/appens beräkning så framflyttad bim. Trodde inte att den skulle dyka upp då jag haft en blinkande smiley i 4 dagar och började tappa hoppet men finally! Så nu blir det ännu mer mys idag och imorgon, haha. Vi har försökt med SMEP denna månad så det har blivit mycket sex. Sambon la en lite rolig kommentar att: Fan vi är ju värre än när vi var nykära! Och ja jag kan bara instämma med honom, men väntar man på något gott.. som man brukar säga.

Håller tummarna så hårt att det blir många plus framöver! <3

Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

MsTintin - bim 6/5, 29 år (13 försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 17/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket

• Lisen91
    Link92 skrev 2021-04-30 08:46:46 följande:

Hörrni, tack tack tack för alla grattis och pepp! En annan galen grej är att vi imorse innan testet bestämde oss för att tacka ja till att boka en nyproducerad fyra på markplan som blir klar nästa höst! I precis det område vi vill bo :) Så det är mycket som känns spännande nu.

Alltså världens största grattis till er! Så kul läsning! :D <3
  • Lisen91

Fy fan vad jag är sänkt just nu.. sitter och gråter på toaletten hemma. Har ändå varit på bra humör då vi fick till det så bra denna månad och fortfarande flera dagar kvar till bim MEN.. min pappa fyllde 65 idag och jag och sambon bjöd honom och hans fru på middag ikväll. Han är bra på kanelen när han ska gå hem och säger att han älskar oss och önskar oss allt gott och försöker sträcka ut en hand för att liksom röra min mage som ett tecken. Jag säger ifrån och är ganska hård mot honom och säger att jag inte tycker att det är okej. Och jag vet ju att han inte menar något illa men det gör så jävla ont. Har inte berättat för honom om vår situation.

Jag tror att hans fru sa till honom för han försökte ringa upp mig efter att dom gått men jag kunde inte förmå mig att svara.. och sen som grädde på moset öppnade jag FB och det första jag får se är att ett kompispar till oss idag fick sin dotter och jag kan inte för något i världen vara glad för deras skull..

Jag hatar livet för tillfället!

Kommentarer om pappas beteende undanbedes så jag som sagt redan tillrättavisat honom om vart jag står. Men fan.. jag behövde skriva av mig.. 3

• Lisen91
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-02 07:18:26 följande:

Åh men fina du <3 Vilket jäkla skitavslut på kvällen. Det är helt okej och förståeligt att vara ledsen och knäckt över det som har hänt. Jag förstår också att du inte känner för att prata med din pappa just nu. Ta det när du har fått lugna ner dig och fått lite distans till händelsen, och han har blivit nykter. Hoppas att det känns lite bättre nu på morgonen. <3

Ja men verkligen.. Vi smsade varandra istället igår och han bad om förlåtelse flera gånger och såklart förlåter jag honom, han är ju min pappa och vi har en superfin relation.

Jag tänker att jag ska ringa honom idag och kanske berätta hur allt ligger till. Jag har inte velat göra det tidigare men nu vet jag inte riktigt.

<3 allt känns inte bra men aningens bättre idag iaf.
  • Lisen91
    Carina82 skrev 2021-05-02 11:14:22 följande:

Åh fy! Förstår verkligen att det gjorde ont <3 Påminner mig om när jag bytte jobb för ett par år sen och min kille berättade på telefon för sin pappa att ?jag hade stora nyheter?. Fick telefonen kastad till mig och det tog flera minuter av gratulationer och frågor kring mitt mående tills jag förstod att pappan trodde jag var gravid. Blir fortfarande illamående av minnet: även om ingen menade något illa så blev det så himla fel :/

Åh nej! Fy vad jobbigt det måste varit :( Nej precis, man vet att dom inte vill en ont men ja det kan bli så sjukt fel.

Har inte bestämt än om jag ska berätta för honom om vår situation ännu men lutar lite mer åt att göra det bara för att lätta lite på trycket om man säger så.
  • Lisen91
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-02 09:57:14 följande:

Om du känner att du vill det så tror jag att det är klokt. Då förstår han varför du reagerade så starkt. Om du inte vill göra det så tycker jag att du ska låta bli. Sånt ska man dela för att det känns bättre för en själv, inte för att man är skyldig någon annan det <3

Du får försöka ta hand om dig själv ordentligt idag!

Precis, lutar mer åt att berätta men ja jag ska fundera lite till. Exakt, gör det enbart om jag känner att jag mår bra av det.

Jag försöker <3
  • Lisen91
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-04 12:36:17 följande:

Det känns så sjukt att skriva det här, och jag tvekade länge på om jag skulle göra det överhuvudtaget. Jag tog ett test i morse, helt övertygad om att det skulle vara negativt och bara få igång den försenade mensen.

Jag hade tokfel. Jag är gravid?! Det känns helt sjukt. Och jag har skuldkänslor också, för jag vet att så många av er har kämpat så länge, och här kommer jag. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna.

Men wow vad kul! Stort grattis! <3
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-04 13:25:42 följande:

Grattis till plussen ni som lyckats denna månad!! Stort lycka till!

Jag är på ÄL +7(eller liknande) idag, igår hade jag korta stunder med typ ?mensvärk? och i morse hade jag en dipp i tempen. Vågar inte hoppas, men ändå blir man ju lite spänd. Hoppas på en rejäl temphöjning imorgon och sen slutar jag nog tempa för denna månad för att slippa noja för mycket. Hur är läget med er andra som väntar BIM?

Såg att vi har beräknad bim samma dag. Alltså jag sitter som på nålar! Kan inte koncentrera mig jobbet eller något! Vill bara ta ett test men känner att det är lite väl tidigt..

Tempar inte så har ingen koll på det. Men jag tycker nog att denna cykel känns annorlunda, annan typ av värk/molande kanske aningens illamående korta stunder men åh jag vill inte bli besviken heller så försöker stöta undan alla känslor som skulle kunna vara relaterat till en graviditet. Blir galen! :P
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-04 14:50:25 följande:

Åh så spännande!! Känner likadant, satt på min rast idag och bara googlade på implantationsdipp osv. Man blir ju helt manisk!

Hoppas såå att vi båda har rätt angående känslan inför denna cykel. Ska bli spännande att följas åt!

Hahaha nu var jag tvungen att googla på det också. Förstår att du är intresserad av det om du tempar.

Ja jag håller tummarna såå för oss :D
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-04 15:28:43 följande:

Tack! Hoppas jag med!

Nä, vad segt! :-/ hoppas det reder ut sig fort!

Haha, vad gjorde vi utan google kan man undra ibland. :-P

Jag med!

Här är en jämförelse på senaste kurvorna och denna om du är nyfiken på hur det kan se ut. :-P

Ja det kan man undra :P

Åh okej, ja den sticker ju definitivt ut från mängden den där dippen. Hoppas så att det kan få bli vår tur!
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-04 16:17:53 följande:

Ja! Berättar du för din partner om symtom eller håller du det för dig själv? :-P vet ju att man tänker olika om hur man vill göra!

Jag har inte sagt något ännu pga skulle det inte bli något så skulle han bli ännu mer besviken än jag så vill inte spä på liksom. Men jag skulle väldigt gärna vilja berätta bara för att dela upplevelsen men som det är just nu får jag hålla det för mig själv. Du då? :)
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-04 17:04:31 följande:

Förstår hur du tänker! Man vill ju inte ge för höga förhoppningar, men som sagt ändå skönt att kunna dela upplevelsen.

Jag delar en del, men brukar fråga honom innan hur mycket han vill vara delaktig i ?resan? så att säga. För det mesta vill han veta, men han är mån om att jag ska hålla mina förhoppningar lagom för att slippa bli lika besviken.

Nej men exakt. Okej, det var ju faktiskt bra tips! Ska kanske fråga honom senare hur han känner.
  • Lisen91

Fan att man ska vara så nyfiken! Jag kunde inte sova alls inatt så har varit vaken större delen. Där vid 03.30 var jag så fruktansvärt kissnödig och jag kunde inte låta bli att ta ett tidigt test.. så dumt! Det var negativt och nu är jag bara nedstämd. Kunde iofs somna om en liten stund efter detta vilket var positivt men ändå! Jag vet att det fortfarande är tidigt att testa nu så det finns ju fortfarande en möjlighet men just nu känns allt hopp bortblåst..

• Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-05 19:16:36 följande:

Åh, det suger.. men så svårt att hålla sig ifrån att testa ibland.

Vi fortsätter hålla tummarna och hoppas att det bara var för tidigt!! Vilket typ av test var det förresten?

Jag fick höjning på tempen idag, har haft lite obehag i magtrakten hela dagen och känt mig obekväm. En liten del av mig tror att vi lyckades denna gång, medan resten av mig knappt våga tänka tanken. Känns som att jag kommer att bli förkrossad om det blir negativt denna gång då känslan i kroppen säger gravid.

Ja det är ju det!

Tack! Ja alltså det var ju ändå ett CB early men har hört så både och om dom?

Åh vad spännande! Håller tummarna att det går vägen <3

Jag har haft en stickande känsla av och till idag.

Jag förstår precis hur du känner, tänker exakt samma tanke.
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-05 21:09:32 följande:

Okej! Ja, men precis! Låt oss glömma bort att du testade negativt för det gills säkert inte ändå, vi tror på ett plus

Tack!! Detsamma!!

Oooh, det kanske sätter igång att producera hcg först nu, så att det blir plus senare !!

Längsta dagarna i livet alltså! :-P

Haha ja vi glömmer det och fortsätter leva på hoppet!

Verkligen! Kan det inte bara bli nästa vecka typ nu?!
  • Lisen91
    Elise96 skrev 2021-05-05 21:35:42 följande:

Åh jag är också så sugen på att börja testa imorgon trots att det antagligen är för tidigt (ÄL+7 då)... Vilken dag är du på? :) 

Jag förstår dig verkligen! Tror jag är på ÄL+10.
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-06 20:21:35 följande:

Jag håller på att bli knäpp. Kan inte sluta tänka om och men.. tänk om jag är gravid, tänk om jag inte är det, tänk om jag kommer få missfall, tänk om något är fel, varför känner jag som jag gör nu om jag skulle ha negativt test sen.. ja, ni fattar. Vet inte vart jag ska ta mig till..?! Behöver att tiden går fortare plus att jag behöver få ett plus sen såklart.. :-P

Haha herregud vad jag känner igen mig :P Alla om och men och kanske som flyger runt i hjärnan 24/7. Levde på hoppet igår, inställd heela dagen idag på att det inte blir något denna månad och nu pendlar jag mellan hopp och förtvivlan.
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-06 22:06:07 följande:

Verkligen! Det är ju det enda man tänker på! Kära nån.. :-P

Haha.. det är en himla berg och dalbana verkligen! Leker med tanken på att testa tidigt på lördag eller söndag så jag förhoppningsvis kan lugna ner huvudet lite. Vi får se..

Väntar du in BIM/mensen nu eller tänker du testa något innan tror du?

Haha ja det är fruktansvärt egentligen.

Åh okej vad spännande! :D

Jag är bra sugen att testa innan också, man vill nog vänta så får försöka ta en dag i taget. Har man bara kommit över morgonen så känns allt lite lättare bara för att man gjort sig av med morgonurinet, haha! Låter ju helt sjukt men jag känner så att då måste jag vänta en dag till.
  • Lisen91
    BoringBrick92 skrev 2021-05-07 12:20:17 följande:

Tempen var låg och konstig i morse, hoppet försvann lite men vi får se..

Haha!! Förstår hur du menar! Tänker likadant angående morgonurinet. XP vi får se hur det blir för oss båda då!

Jaså? Åh jag håller tummarna såå för oss båda <3

Hahaha vad kul XD Ja precis, lär ju uppdatera här ändå oavsett vad jag gör.
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet