• rungirl

BIM MAJ, första barnet

Hej! Hade ju mer än gärna sluppit ansluta mig till maj-gruppen. Men när mensen dök upp precis enl. tidtabell igår så skriver jag in mig :)

Känner igen några av oss gamla bebis-kämpar. Håller tummarna så hårt att denna månad blir pluss-månad för samtliga trådmedlemmar.

Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

• rungirl
    NatMar005 skrev 2021-04-19 13:19:23 följande:

Hej på er!

Lägger till mig själv i listan med hopp om.. Ja, bebis till slut helt enkelt. Fick mitt 7:e mf igår nämligen.

Beklagar verkligen <3 Håller tummarna för dig och alla andra att det går vägen denna månad. Du har inte varit i kontakt med någon i vården om detta? Vissa får ju äta blodförtunnande när de får många missfall. För att det blir någon typ av liten blodpropp så fostret inte klarar sig.

Själv fick jag nyss en ul-bild skickad till mig. ?I oktober blir vi 3!? Skitkul när man själv sitter med mensångest. #intebitter#
  • rungirl

Oj hjälp vad man har missat inlägg! :D

Har suttit säkert 1 timme och läst igenom! Det är verkligen hela spannet med känslor: glädje, sorg, frustration, besvikelser...Men framför allt medkänsla och stöttning. Har skrivit det förut men det är otroligt vilket band man känner till alla i tråden. Vägen ser lite olika ut för oss. Men den går ändå mot samma mål - att bli gravid <3

Själv var jag på HSSG undersökning för 2 veckor sedan. Allt såg bra ut och det var fri passage på äggledarna. Jag hade även släpat med min kära make som fick göra ett spermaprov- som såg jättebra ut! Jag hade även ett ?ledande? ägg som såg ut att kunna släppa inom några dagar.

Så kontentan av detta. Ja friskt, hälsosamt par som får fortsätta kämpa på i sänghalmen.

Men som någon skrev tidigare på sa även vår läkare att när ÄL tester väl blir positivt så är det i många fall nästan försent. Så det bästa tyckte hon var samlag 2/3 dag från mensens slut. Blir det inget denna gång så testar vi den taktiken :)

Skönt är iaf att vi väl passerar 1 år i försök så kan vi bara kontakta reproduktionsklininen o boka tid då vi är klara med ?förundersökningen?.

Till er som plussat - STORT GRATTIS! Det måste kännas så underbart!

Men hur kände ni veckan efter ÄL? Kunde ni skönja några tecken alls? Ni som varit gravida men tyvärr fått missfall - minns ni hur det kändes då ni blev gravida?

Nu är det 1 veckas låååååång väntan kvar. Hur gör ni för att fördriva tiden o inte googla sönder er? Jag håller själv på att helt seriöst bli galen.

• rungirl
    Link92 skrev 2021-05-06 17:25:00 följande:

Jag kände inget annorlunda mer än att jag bara hade på känn att jag var gravid. Inga annorlunda känningar mot en vanlig cykel (har alltid ömma bröst och känner mig lite uppsvälld). Det enda som skiljt vanliga cykler från mina två graviditeter är att jag drömt att jag varit gravid/fött barn fyra dagar innan jag plussade. Första gången jag plussade var jag väääldigt trött innan, men det kan lika gärna bero på att jag hade Covid då.. Nu i vecka 5 känner jag mig fortfarande som vanligt men är lite törstigare än vanligt och mår ibland lite illa när jag glömt äta på ett tag.

Intressant det där med drömmar! Jag har nämligen drömt om att jag fått mens/börjat blöda från märkliga ställen på kroppen dagarna innan mensen har kommit. Ren slump kanske. Men hoppas man får drömma om en bebis eller gravidmage denna gång :D

Hade du någon nidblödbing eller spottings?
  • rungirl
    BoringBrick92 skrev 2021-05-06 20:21:35 följande:

Jag håller på att bli knäpp. Kan inte sluta tänka om och men.. tänk om jag är gravid, tänk om jag inte är det, tänk om jag kommer få missfall, tänk om något är fel, varför känner jag som jag gör nu om jag skulle ha negativt test sen.. ja, ni fattar. Vet inte vart jag ska ta mig till..?! Behöver att tiden går fortare plus att jag behöver få ett plus sen såklart.. :-P

Förstår precis dina tankar...Och i mellanåt tror man seriöst att man har fått något fel i huvudet :-P

Man målar upp bilder hur man ska berätta för de närmaste o dem på jobbet. Man vill bara spola fram tiden!
  • rungirl
    Emmalucy skrev 2021-05-06 23:01:39 följande:

Oj, det låter lovande ut, på ett sätt iaf att ni är båda "friska"! :) när blir det ett år för er? Det är interessant att man fick gå på utredning innan det, jag trodde man behövde vänta med allt innan det har gått XYZ tid?

Trodde oxå det måste gått 1 år innan man fick påbörja någon undersökning. Men vår läkare sa att det behövdes inte. Ev. att man får komplettera med ett spermaprov till när det är dax. Bokade egentligen först en tid för mig själv för att kolla upp att det stod bra till där nere. Men då tyckte läkaren att vi kör rubbet om du får mens igen. Och det fick jag ju. Trodde även att det skulle kosta skjortan eftersom vi gick privat. Men det var vanlig sjukvårdstaxa för Uppsala län. (Dock inte spermaprovet, men det var värt 700 spänn för sinnesfriden) Kliniken har eget labb så vi fick svar på 15 min. Toppenbra! I oktober har det gått 1 år. Men innan dess hoppas jag verkligen det tar sig för både oss och alla andra här i tråden <3
  • rungirl
    Emmalucy skrev 2021-05-07 11:08:25 följande:

Kul, då finns det hopp att de kan kika på mig och vi sparar lite tid :) behöver fortfarande välja en klinik(i Stockholm), det känns inte lätt! De är aldrig privata helt, de har bara något alternativ vid sidan om landstingsfinanserad. Man undrar vad man betalar för om man väljer privat, om man kan få det gratis i samma klinik?

I Stockholm finns det säkert många privata kliniker - sen att välja någon är nog inte lätt! Man vill ju känna sig trygg i sitt val. Jag har tyvärr inga tips där. Vi gick till GynHälsan Fertilitetsklinik i Uppsala. Den kan jag varmt rekommendera :) men det är ju annat landsting o då kanske det blir knepigt med debitering regionerna emellan?
    NatMar005 skrev 2021-05-07 09:26:50 följande:

Äl+3 och tankarna om att jag om ca en vecka kan börja testa.. Jag har flertalet tidiga mf bakom mig och jag och sambon kan inte bestämma oss för hur vi ska göra. En del av oss vill inte testa förrän bim+7 för att slippa få ett positivt tidigt test, börja hoppas och sen få mf i v5 som förut. Men en del av oss vill göra som vår läkare på gyn säger; testa så tidigt som möjligt och kom därefter till oss direkt för att fastställa graviditeten med blodprov. Det är enda sättet att få ett ev. Mf dokumenterat vilket är viktigt för vår utredning..

Hur hade ni gjort? Efter 7 mf vet jag inte hur många besvikelser jag har kvar inom mig att orka mig igenom...

Usch vilka jobbiga beslut att stå inför. Men jag säger nog som Molybdn o EmmaLucy. Testa så ni isf kan få ta blodprov. Det låter så klyschigt att säga att man är starkare än vad man tror. Men jag känner på mig att du kommer klara allt som kommer i er väg <3 Kriser är jobbiga att vara i men man blir starkare av dem om man tar sig igenom dem. Och missfall måste jag nog säga är en typ av kris/sorg. En stor kämparkram till er!
  • rungirl
    Stickling skrev 2021-05-08 11:27:04 följande:

Hej alla! Har varit inaktiv här i tråden på sistone, men har läst ikapp och vill säga grattis till alla som plussat! <3 Jag hade fått upp lite hopp den här cykeln, tempen låg så stadigt och fint, men störtdök idag och mensen är nu på väg. Lycka till alla ni andra, hoppas vi inte ses i junitråden!

Nä va trist att höra :( Vi är många som känner med dig o förstår känslan hos dig nu <3

Hoppas du får en fin helg (kanske unnar dig lite gott vin eller en öl) Lycka till med nästa ÄL & BIM. Ses kanske i juni-tråden...Har en känsla av att det inte tog sig för oss denna gång heller.
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet