• RH93

BIM MAJ, första barnet

Ny månad och nya chanser, håller tummarna för att det blir många januaribebisar!

Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

• RH93
    NatMar005 skrev 2021-04-19 13:19:23 följande:

Hej på er!

Lägger till mig själv i listan med hopp om.. Ja, bebis till slut helt enkelt. Fick mitt 7:e mf igår nämligen.

Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 17/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Beklagar att du behövt gå igenom det så många gånger. Håller alla tummar för att det går vägen denna gång <3
  • RH93
    Msofie skrev 2021-04-19 20:09:24 följande:

Hej,

Vi har försökt i 15 månader nu. Vi skickade in remissen efter 10 månader, lämnade prover 3 veckor senare och fick en läkartid 3 månader senare. Därefter fick resten av utredningen på cirka 5 veckor. Dem rekommenderar att man söker hjälp efter ett år, men vi ville inte vänta så länge. Vi har lätt manlig faktor, för oss har de bra rörelse men är något färre. Kan ha påverkat att det tar långt tid, men kan också varit fet otur.

Var det privat då eller berättade ni att det bara hade gått 10 månader?

Jag har bara kunnat läsa mig till att man inte får hjälp förrän man försökt ett år, men inte tagit kontakt ännu med någon. Vi har inte försökt ett år förrän i augusti men känns jobbigt att vänta tills efter sommaren med att ens ta kontakt om det sen också är väntetid.
  • RH93
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-20 08:27:50 följande:

En fråga till er: äter ni folsyra? Jag läste att man helst ska börja göra det innan man försöker bli gravid. Jag äter en del mat som innehåller folsyra, men gissningsvis inga 400µg. 

Ja jag började med det direkt när jag tog ut min spiral på inrådan av barnmorskan :) från början tog jag bara folsyra men har nu bytt till några multivitamin som heter kvinna från apoteket där det ingår folsyra och en del annat.
  • RH93
    Carina82 skrev 2021-04-25 21:00:07 följande:

Åh idag är en ledsen dag! Fick reda på att ytterligare en kompis är gravid med andra barnet, så nu har jag två nära kompisar som ska få barn inom loppet av en vecka från varandra. Dom är såklart superglada över att det är så nära men jag känner mig bara tom och utanför :( Försökte prata med min kille men började bara gråta och han förstår verkligen inte. Samtidigt skickar mamma videoklipp på min kusins ettåring med texten 'vad söta dom är i den här åldern'. Jag orkar inte med det här!

Förlåt hade inget syfte med den här texten utan ville bara skriva av mig till några som förstår <3

Va tufft med så mycket på en gång. Förstår verkligen att du blir ledsen. Hoppas det snart ska bli din tur. Skickar många kramar och styrka till dig <3
  • RH93
    Link92 skrev 2021-04-30 06:55:22 följande:

Nej men tjejer, visst ser ni vad jag ser? Testade bara för att vi hade tänkt dricka bubbel ikväll, BIM är egentligen inte förrän på måndag-tisdag till veckan. Testade med ett vanligt test från Babyplan och det är ju svagt men visst är det ändå positivt? Vågar inte lite på mina egna ögon!

Men gud så kul :D stort stort grattis <3
  • RH93
    Msofie skrev 2021-05-01 07:49:44 följande:

Hörni, hur tänker ni gällande hälsan och kost? Fick ett hem ett "livsstilsråd" med blanketterna för IVF. Det tillsammans med den dåliga upplevelsen från fertilitetskliniken med min vikt sätter det definitivt griller i huvudet på mig. Äter ni inte alls socker? Röker och dricker aldrig? Dricker inte ens läsk pga koffein? Behöver nog göra hur andra tänker, för vill heller inte leva ett liv där behöver ha ångest över sånt.

Kan tillägga att jag tränar 4 dagar veckan, går några promenader i veckan, äter i princip bara hälsosam veg mat och socker endast på helger. Slutat med Kaffe och energidricka. Dricker alkohol 1 gång per månad och tar kanske en cigg i veckan (slutade för några månader sen, det är DEF det svåraste för mig)

För mig har det varit bland det svåraste. Läst så mycket om vad man ska och inte ska stoppa i sig. Jag har dock lidit av ätstörningar större delen av livet och har ganska nyligen, för nåt år sen, släppt lite på kontrollen och försökt att bara äta varierat och röra på mig när jag känner för det. För mig personligen blir det otroligt ohälsosamt när man nu också ska få dåligt samvete över att ens livsstilsval påverkar fertiliteten. Jag slutade röka för ungefär ett år sedan, men kan ta en cigg nån enstaka gång om jag dricker alkohol. Till en början drack jag nästan ingenting när vi började försöka, men nu gör jag det när jag känner för det, oftast inte efter när jag tänker att ägget kan ha fäst. Drack tidigare 1-2 energidrycker om dagen, men har nu dragit ner på det men tillåter mig att dricka ibland när jag är sugen :) jag tror det bästa är att inte begränsa sig så mycket då det bara riskerar leda till att man mår dåligt. Men det kan såklart också för mig hänga ihop med min bakgrund.
  • RH93
    Msofie skrev 2021-05-01 08:11:56 följande:

Men vad skönt att du verkar tänka på samma sätt som jag! Kan kanske inte säga att jag har haft en ätstörning men jag hade en period för 7 år sen där det var mycket ångest kring mat och kropp, åt för lite och tränade för mycket. Har jobbat super hårt på detta och känner verkligen att jag hittat en balans i livet, och är egentligen mer hälsosam än någonsin! Men det är så enkelt att skuldbelägga sig själv.

Det krävs så himla mycket att komma till en sån plats i livet så jag tycker du ska bara vara stolt över dig själv och fortsätta på samma spår :) känner du att du är det hälsosammaste du kan vara så är det bra! Sen kan jag för mitt liv inte förstå varför BMI överhuvudtaget fortfarande används som någon måttstock när det inte alls visar på hur hälsosam en person är..
  • RH93
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-01 08:46:36 följande:

Precis såhär tänker jag också, och jag har också en bakgrund av ätstörningar. Du är så himla stark som släppt lite på kontrollen <3

Tack <3
  • RH93

Men vilken fin läsning man hade att komma ikapp med här. Så mycket kloka saker som skrivs!

Stort grattis till dom som plussat. Och all min omtanke och kramar till alla som fortfarande kämpar <3 snart är det vår tur!

Själv är jag på äl+6 troligtvis (har inte testat nånting) och tiden har nog aldrig gått långsammare. Har under hela hösten haft huur mycket som helst på jobbet. Vilket iofs inte var bra för min kropp pga stress, och kanske påverkat bebismöjligheterna. Men det känns nästan jobbigare nu för jag har inte alls så mycket att göra, vilket istället resulterar i att jag kan sitta och tänka, läsa här och googla på allt möjligt. Det enda jag kan tänka på är att bli gravid just nu. Hade stort hopp igen vid äl men försöker att inte hålla det uppe för mycket för att inte bli besviken igen.

• RH93
    MsTintin skrev 2021-05-07 15:14:36 följande:

Imorse kom tempdippen och nu har mensen smugit sig igång :( Lustigt hur även denna kan ändras, tidigare har den alltid börjat med världens mensvärk och medelrikligt flöde, men de senaste tre gångerna har den börjat med lätt flöde en dag för att sedan stegra till medel och världens mensvärk.

Ska man försöka vara positiv så ska jag på middag imorgon och kommer med gott samvete kunna unna mig en öl eller två! Nästa cykel tänkte jag testa Femifert + omega 3, koffeinfritt samt fertilitetsyoga, får se vad det blir av det haha :)

Oh well, det har varit kul att få hänga med er denna cykel, jag håller fortsatt tummarna för er som fortfarande väntar på BIM att ni får positiva resultat! Vi ses kanske några av oss i juni-tråden (gud vad sjukt det känns, 1,5 år av försök hade jag aldrig trott skulle hända oss - men det gör man väl aldrig).

Ha en bra fredag och en bra helg!

Gud va tråkigt :( du gör helt rätt i att unna dig allt som du känner för!

Håller verkligen tummarna att det blir din tur nästa månad. Ta hand om dig!
  • RH93

Tog ett CB Early idag när jag vaknade som var helt blankt. BiM-2. Så har nog gett upp för den här månaden. Det var längesen jag testade innan bim, men det kändes inte så jobbigt som jag hade trott. Blir nog mer ledsen om jag går och hoppas och sen kommer mensen.

• RH93
    rungirl skrev 2021-05-14 05:29:54 följande:

Herregud. Vad händer?

Stort grattis :)
  • RH93

Jag fick precis min mens så det blev inget detta 10e försök heller. Fick en liten rosa blödning igår, men sen inget mer. Brukar aldrig få det innan mens så fick väl upp hoppet lite.

Önskar alla er andra lycka till som är kvar.

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet