• Stickling

BIM MAJ, första barnet

Hej alla nya och gamla barnlängtare! Jag lägger till mig i tråden. Detta blir elfte försöket. Har nyligen blivit diagnostiserad med PCOS och skulle just påbörja ägglossningsstimulerande behandling med Letrozol, då jag blev spontant gravid men fick ett tidigt missfall. Nu har graviditetshormonet sjunkit nästan helt och jag kan se framåt mot nästa försök. Ingen aning när nästa ägglossning och bim blir, missfallet ställer till det i cykeln, men enligt tidigare beräkningar är bim 1/5 så jag skriver det så länge :) Lycka till alla!

Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

DrLavernius - bim 7/5, 27 år (1:a försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

• Stickling
    Amandannn skrev 2021-04-15 05:55:18 följande:

Beklagar det tidiga missfallet och hoppas att det går vägen nästa gång <3

Skönt om kroppen börjar komma i balans igen så ni får försöka igen. Ska du nu få börja med Letrozol som du skulle tidigare? Eller ska ni fortsätta utan ? : )

Tack <3 Ja, ska börja med Letrozol när nästa mens kommer. Blir spännande att se hur kroppen svarar, hoppas det ska gå bättre än det gjort hittills :)
  • Stickling
    Msofie skrev 2021-04-21 08:35:07 följande:

//

Hej,

Min temperatur har varit helt crazy den senaste veckan. Vissa kanske vet att den var väldigt hög men fick trots det mens. Nu ser den ut som en berg och dal bana? Är på CD 6 ( brukar ha mens 3-4 dagar) och har fortfarande spotting? Detta har aldrig hänt mig tidigare, är det någon som har haft samma upplevelse?

Har du tagit något gravtest? För mig har det blivit ungefär sådär vid mina tidiga missfall, med fortsatta spottings efter mens och högre temp än vanligt.
  • Stickling
    Msofie skrev 2021-04-21 16:49:05 följande:

Hmm, hade negativt test BIM-2. Tanken har slagit mig såklart, men lär väl aldrig få veta.

För mig har graviditetstest varit positivt även efter att ?mensen? varit över. Så det kan ju vara värt att testa igen, så att du slipper undra. Men var det negativt på bim -2 är det väl inte så sannolikt, kanske. Frustrerande när kroppen beter sig på ovanliga sätt...
  • Stickling

Flyttar på min bim, sedan ägglossningen försenades efter senaste missfallet. Ser fram emot mens denna gång, det blir första cykeln med Letrozol :)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

MsTintin - bim 6/5, 29 år (13 försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 17/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

• Stickling

Hej alla! Har varit inaktiv här i tråden på sistone, men har läst ikapp och vill säga grattis till alla som plussat! <3 Jag hade fått upp lite hopp den här cykeln, tempen låg så stadigt och fint, men störtdök idag och mensen är nu på väg. Lycka till alla ni andra, hoppas vi inte ses i junitråden!

• Stickling
    NatMar005 skrev 2021-05-08 14:38:19 följande:

Så tråkigt. :( men nya tag i junitråden då! Tycker mig känna igen dig. Var du möjligtvis med i någon av hösttrådarna? Jag var aktiv september, oktober och november och gjorde sen ett fl-uppehåll fram tills maj nu..

Tack <3 Ja, jag har varit med i trådarna sedan förra sommaren någon gång, tror jag. Känner igen dig med :) Såg det du skrev i veckan, om din sambo. Så skönt att det löste sig så fint för er <3
  • Stickling
    rungirl skrev 2021-05-08 17:19:58 följande:

Nä va trist att höra :( Vi är många som känner med dig o förstår känslan hos dig nu <3

Hoppas du får en fin helg (kanske unnar dig lite gott vin eller en öl) Lycka till med nästa ÄL & BIM. Ses kanske i juni-tråden...Har en känsla av att det inte tog sig för oss denna gång heller.

Tack snälla <3 Ja, får unna mig något gott. Hoppas att din känsla inte stämmer, håller tummarna för dig!
  • Stickling
    Emmalucy skrev 2021-05-08 18:03:04 följande:

Åh, beklagar :( det suger verkligen, hoppas att du får lite egentid att återhämta dig under helgen iaf <3 det finns ingen rätt eller fel sätt att vara ledsen, so you do you!Hej! Det är helt ok att ta paus från tråden, det kan bli mycket när man både kämpar själv OCH delar bli en del av andras upplevelser här. Det kan bli emotionellt tugnt. Väldigt trist att mensen kom för dig :(( hoppas att du unnar dig gott under helgen och förhoppningsvis känner sig lite redo inför nästa vecka. Kram!

Tack, ja ibland har man liksom fullt upp med att hantera bara sin egen process.. Men fint att se gemenskapen här inne, har varit väldigt fina samtal på sistone. Tack snälla, ja får se till att unna mig något extra i helgen. Hur går det för dig, när har du bim? Kram!
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet