Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

BIM MAJ, första barnet

Hej på er!

Har bim den 25/5. Verkligen blandade känslor, då jag typ är helt säker på att jag är gravid men vågar ändå inte säga det helt hundra för jag är rädd att bli besviken.

• barnlängtan2021

Ska få mens om 3 dagar och har så jäkla blandade känslor nu. Jag är typ helt säker på att jag ska vara gravid men samtidigt är jag orolig för att mensen ska komma eller att testet visar negativt..

• barnlängtan2021
    NatMar005 skrev 2021-05-23 12:42:49 följande:
    Ville bara säga att jag i normala fall brukar få mensvärk 2 dagar innan bim och nu när jag plussade kändes det likadant. Molvärken började alltså tidigt som mensvärken brukar komma så jag märkte inte någon skillnad. Än finns det hopp <3
    Det här kändes lite skönt att läsa haha. 
    Jag har känt lite mensvärk och dragningar i livmodern eller vad jag ska kalla det, nästan ända sen jag hade äl. Det började 3 dagar efter äl och varit olika mycket, olika dagar. Har bim på tisdag men har inte vågat testat än för jag är rädd för att få ett negativt test. 
  • barnlängtan2021
    NatMar005 skrev 2021-05-23 15:02:11 följande:

Åh vad jag känner igen det! Har haft prick lika och när jag testat tidigt då har jag plussat. Jag hoppas det blir så för dig. <3 förstår att du är rädd, vet precis hur det är.

Ja, fick konstaterat MA i februari och fick ingen ägglossning i april (blödde ännu i mars) så detta är min första äl efter missfallet så jag hoppas verkligen!
  • barnlängtan2021
    NatMar005 skrev 2021-05-24 08:18:46 följande:

Åh jag beklagar ditt ma, så jobbigt. Jag håller alla tummar och tår för dig. Uppdatera oss gärna här hur det går om du vill. <3

Ja, lär ta ett test imorgon
  • barnlängtan2021
    NatMar005 skrev 2021-05-24 17:43:20 följande:

Hej alla! Det har varit en otroligt omtumlande dag men nu kan jag uppdatera er. Började med provtagning på vc men där saknades remiss så de ville inte ta något. Mitt under besöket när jag bröt ihop fick jag plötsligt väldigt ont i magen så de skickar mig akut till gyn sjukhuset för kontroll.

Där visade det sig att nytt gravtest var så positivt det kunde bli och sedan fick jag det här ultraljudet som blev daterat till 5+3.

Tydligen spökar kroppen extra när man väntar två. Ja, två. Vi väntar tvillingar och allt är helt som det ska vara! Gråter och skrattar om vartannat. Tänk så fel man kan ha. Var så övertygad om missfall. Och så är där två!!!!

Men wow! Stort grattis till er! <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet