• Molybden

BIM MAJ, första barnet

Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-30 06:07:43 följande:

Tyvärr vet jag inte vad detta innebär, eftersom jag inte är så insatt i de här bitarna än. Men jag förstår att du blev helt sänkt av att få ett sånt besked. :( <3 Finns det något man kan göra (med medicin eller andra metoder) som kan sänka TSH?

Ja, det är inte kört eller något sånt utan det kan regleras med medicin. Får se vad de säger 31:a maj om hur vi ska göra. Blir mest förbannad på att det ska vara så jobbigt och svårt att skaffa barn. :/
  • Molybden
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-30 06:53:23 följande:

Ja, det är förbannat orättvist :( Man önskar ju att det kunde ha fördelats lite jämt över alla som försöker få barn, än att det ska vara såhär för några och för andra går det superlätt. :/

Ja det hade varit något. Den tanken gjorde mig faktiskt på bättre humör av någon anledning, så tack <3
  • Molybden
    Link92 skrev 2021-04-30 06:55:22 följande:

Nej men tjejer, visst ser ni vad jag ser? Testade bara för att vi hade tänkt dricka bubbel ikväll, BIM är egentligen inte förrän på måndag-tisdag till veckan. Testade med ett vanligt test från Babyplan och det är ju svagt men visst är det ändå positivt? Vågar inte lite på mina egna ögon!

Superstort grattis! Det är ju ett tydligt plus! <3
  • Molybden
    Emmalucy skrev 2021-04-30 08:14:08 följande:

Beklagar :( våra kroppar jävlas med oss ibland, tänk hur mycket våra lärare och föräldrar skrämde oss om hur man kan bli gravid när vi var yngre? Känns som kroppen besvikar oss nu! MEN om dem har hittat något fel så har dem iaf något att jobba med? Jag är en som fick ?aja allt ser bra ut, vad ska vi göra? så jag hoppas verkligen dem kan faktiskt hjälpa dig nu, kram!

Jag tänkte också på det. Hur viktigt det var att skydda sig, och för vissa stämmer det ju men för en annan så känns det så tungt när verkligheten är att det ofta tar tid.

Ja, jag försöker att tänka på det och är verkligen inte avundsjuk på er som får "allt ser bra ut". Något borde ju vara tokigt om man försöker så länge och det inte händer något. Jag blir nog mest stressad över att allt tar så lång tid inom sjukvården.

Tack för dina ord och jag hoppas att det kommer att bra för er del också, kram!
  • Molybden
    Soff skrev 2021-04-30 13:19:33 följande:

Hoppar in här nu för vårt 14:e försök. Var på utredning igår där allt såg bra ut för både mig och min sambo. Vi kämpar på och hoppas på det bästa...

Tänker att jag nu säger upp NC, slutar tempa och testa med ÄL-stickor, för att släppa på kontrollen som man så lätt försöker ha.. för tror bara det stressar undermedvetet. Näe, nu blir det att gå på känsla helt enkelt. Och så går jag på akupunktur för att försöka slappna av och komma i balans. Har varit där 6 gånger nu. 

Det låter som en bra idé, det skadar nog inte! Tänkte själv försöka ta paus under hela sommaren för att försöka bli va med den stressen.

Känns det bra med akupunktur? Det verkar lite obehagligt men har ju förstått att det hjälper många.
  • Molybden
    Msofie skrev 2021-05-01 07:49:44 följande:

Hörni, hur tänker ni gällande hälsan och kost? Fick ett hem ett "livsstilsråd" med blanketterna för IVF. Det tillsammans med den dåliga upplevelsen från fertilitetskliniken med min vikt sätter det definitivt griller i huvudet på mig. Äter ni inte alls socker? Röker och dricker aldrig? Dricker inte ens läsk pga koffein? Behöver nog göra hur andra tänker, för vill heller inte leva ett liv där behöver ha ångest över sånt.

Kan tillägga att jag tränar 4 dagar veckan, går några promenader i veckan, äter i princip bara hälsosam veg mat och socker endast på helger. Slutat med Kaffe och energidricka. Dricker alkohol 1 gång per månad och tar kanske en cigg i veckan (slutade för några månader sen, det är DEF det svåraste för mig)

Jag har typ ångest över både hälsa och kost. Jag har fått så mycket rekommendationer om att LCHF är bra när man PCOS. Jag känner att jag är rätt så begränsad i vad jag kan äta pga magproblem så tänkte att jag ska försöka införa det någon gång i veckan åtminstone. Annars har jag mest försökt att dra ner på socker då det är min största brist.

Angående träning så blir det inte mycket alls just nu. Rör mig mycket på jobbet och har hundar men utöver det så la jag gymmet på hyllan när jag började jobba skift igen. Jag ska försöka att börja träna hemma men får inte alls samma motivation.

Så tycker att det låter som att du sköter dig bra. Man ska nog undvika för många grejer att stressa och ha ångest över, tänker att det ska ju inte heller vara bra.
  • Molybden
    Amandannn skrev 2021-05-02 10:56:53 följande:

Alltså hörrni, jag har varit frånvarande hela helgen och inte läst något, men jag tänkte smått att jag skulle ta ett gravtest idag (rfsu vanliga teststickor) och jag är nästan säker att jag ser ett streck, hoppas bara att det inte är spök, men tycker tillika inte det då jag testat mycket förr och aldrig fått såhär!

Jag vet inte hur det är för andra men jag har aldrig fått spökstreck på de testen och jag ser streck på båda bilderna :) grattis!
  • Molybden
    Eclipse skrev 2021-05-02 15:14:40 följande:

Jag skriver in mig här men med osäkert BIM pga MF på försök 3.

Vad tråkigt att höra, hoppas att ägglossningen kommer igång snabbt igen. <3
  • Molybden
    Anonym (5 försök) skrev 2021-05-02 15:38:19 följande:

Hur planerar ni för ert försök? Förbereder ni er något? Vid vilka dagar har ni sex? Är rädd vi har sex för sällan men svårt att hinna vara jätteaktiv

Folsyra och vitaminer. Rekommenderar att du listar ut när du har ägglossning om du inte redan har gjort det. Vi har oftast sex varannan dag tills jag får bekräftad ägglossning. Vi försöker att åtminstone inte låta det gå längre än var tredje dag.
  • Molybden
    NatMar005 skrev 2021-05-03 08:58:14 följande:

Jag håller på att explodera inuti och känner att jag måste få skriva av mig och se om jag/vi är ensamma i det här:

Det känns som om det här försökandet håller på att ta död på vår relation. Min sambo tycks aldrig vilja ha sex längre, han har inga problem med att det går en månad typ ocjbdet gör mig så stressad av flera skäl. Efter vårt senaste MF verkar han tom undvika all fysisk beröring bortsett ifrån enstaka pussar i förbifarten ungefär dessutom. Han har slutat säga godnatt, bara vänder sig om och somnar. Vi pratar knappt ens med varandra längre och när vi är ensamma är det som om han gör allt han kan för att faktiskt undvika att vara ENSAMMA. Alltså han hittar på projekt här hemma, renovering etc. Vi har en ledig helg i månaden tillsammans pga att jag jobbar skift. Då har det varit viktigt för oss att vi somnar och vaknar, äter frukost ihop. Den här helgen har jag både somnat och vaknat själv. Han grejar all vaken tid och efter middag vid typ 21 (jag har fått äta ensam för han "ska bara") så somnar han i soffan.

Jag har börjat få tankar så som "tänder han inte på mig längre? Älskar han mig inte? Vill han ens ha barn med mig?". Det är fruktansvärt jobbigt. Och att få nobben hela tiden tär på mitt självförtroende och självkänsla. Jag älskar ju honom och är superattraherad av honom. Jag vill ju ligga med honom barn eller inte liksom. Me han tycks inte vilja alls..

Vi bägge hade svårt att somna igårkväll och när han frågade mig vad som var fel och jag försökte berätta så svarade han med tystnad tills han till slut somnade. Och kvar låg jag och stirrade i taket...

Min älskade älskade sambo.kan inte tänka mig livet utan honom och nu känns det som att jag kanske måste börja göra det. Jag går sönder. Är det någon mer här som kan känna igen sig i att samlivet förändrats sen ni började försöka bli gravida? Hur har det påverkat er isf och hur är det mellan er? Goda råd tack.

Det låter som att ni båda två har det tufft. Jag tror dock att ni måste fortsätta prata om det. Min man vill helst inte prata om något från processen längre så vi avsätter tid till det för annars byggs frustrationen upp hos mig. Men då får jag inte prata om det med honom utöver de tillfällena om inte han tar upp ämnet. Sen jobbar jag skift också vilket nog är det värsta för vårt förhållande då vi ofta har olika dygnsrytmer och det blir stressigt att få till sex.

Ni kanske behöver umgås en helg och göra något trevligt ni inte brukar göra? Svårt i dessa tider men något går säkert att hitta på.

Jag hoppas att det blir bättre framöver <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet