Msofie skrev 2021-05-01 07:49:44 följande:
Hörni, hur tänker ni gällande hälsan och kost? Fick ett hem ett "livsstilsråd" med blanketterna för IVF. Det tillsammans med den dåliga upplevelsen från fertilitetskliniken med min vikt sätter det definitivt griller i huvudet på mig. Äter ni inte alls socker? Röker och dricker aldrig? Dricker inte ens läsk pga koffein? Behöver nog göra hur andra tänker, för vill heller inte leva ett liv där behöver ha ångest över sånt.
Kan tillägga att jag tränar 4 dagar veckan, går några promenader i veckan, äter i princip bara hälsosam veg mat och socker endast på helger. Slutat med Kaffe och energidricka. Dricker alkohol 1 gång per månad och tar kanske en cigg i veckan (slutade för några månader sen, det är DEF det svåraste för mig)
Jag har typ ångest över både hälsa och kost. Jag har fått så mycket rekommendationer om att LCHF är bra när man PCOS. Jag känner att jag är rätt så begränsad i vad jag kan äta pga magproblem så tänkte att jag ska försöka införa det någon gång i veckan åtminstone. Annars har jag mest försökt att dra ner på socker då det är min största brist.
Angående träning så blir det inte mycket alls just nu. Rör mig mycket på jobbet och har hundar men utöver det så la jag gymmet på hyllan när jag började jobba skift igen. Jag ska försöka att börja träna hemma men får inte alls samma motivation.
Så tycker att det låter som att du sköter dig bra. Man ska nog undvika för många grejer att stressa och ha ångest över, tänker att det ska ju inte heller vara bra.