Inlägg från: Vicktoria88 |Visa alla inlägg
  • Vicktoria88

Ruvar 2021 - följas åt

Hej! Här är en ruvare till, fick tillbaka en blastocyst idag vid FET, 7 dgr efter Ovitrelle spruta. Det är vår första IVF, har försökt i 2,5 år (har PCOS). Det är första gången jag tar progesteron Cyklogest men jag tycker det känns som allt rinner ut så snabbt, hehe, blir lite orolig att kroppen inte ska hinna ta upp nått, någon mer som upplever samma kanske?

Kul att följas åt! Håller tummarna för alla!

• Vicktoria88

Ruvdag 7 idag, vilken fruktansvärd grej det är att ruva, jag trodde det skulle vara lite mysigt att gå runt och tänka att ?nu är jag kanske gravid, det finns en chans? men istället pendlar man mellan hopp och att inte låta sig hoppas. Jag har test dag på ruvdag 13 men jag tror att jag kommer tjuvtesta i helgen, jag känner inte av några symptom alls dock sedan ovitrellen har gått ur kroppen. Känns som många har symptom vid det här laget. Vill inte vänta längre nu, vi har visserligen jättemånga ägg i frysen (18!) så ingen mening att deppa ihop ännu men hade inte tänkt mig att ruvarperioden skulle vara såhär påfrestande. Kram till er som gått igenom det här flera gånger, tänker på er och hoppas att det blir allas vår tur snart!

• Vicktoria88
    Emama skrev 2021-04-23 15:04:31 följande:

Hej. Rd 7 idag, min 10e återföring, 5e ivf.

Gick igenom 4 ET och 2 Fet innan sonen kom till -18 på 4e ET. Nu gjjort 3 FET för syskon som misslyckats och istället gjort nytt äggplock (nr5) för syskonförsök. Fick 16/4 tillbaka en 5dagar blastocyst och tar 400mg Lutinus dagligen. Tog även extra dos Ovitrelle dagen efter äggplocket, samt varann dag tills i söndags.

Har haft ont i magen sedan äggplocket och återföringen, trött och illemående av och till sedan flera dagar.

När jag blev gravid med sonen kände jag skillnad mot de andra försöken, kändes som det ?drog? neråt benen.

Har testdag 30/4...

Vad spännande att vi är på samma ruvardag! Vilken resa det har varit för er, hoppas verkligen det tar sig för er den här gången! Kommer du hålla dig från att testa innan testdag? Har du fått plus något av försöken innan eller ville de inte fästa?

Jag kunde inte låta bli att testa med nått slags test idag så jag tog ett ÄL test (ville inte slösa på gravtest så tidigt) som jag hade kvar och det blev ett starkt streck! Såklart inget man kan lita på, speciellt inte eftersom jag har pcos, men det fick upp mina förhoppningar lite grann :) Hoppas det är vår tur nu!
  • Vicktoria88

Jag kunde inte hålla mig från att testa nu på morgonen, alltså på ruvdag 8 på en 6 dagars blastocyst, och jag fick ett Gravid 2-3 veckor! Herregud! Jag kan inte fatta det. Jag är gravid. Jag! Känns helt overkligt, måste titta på testet hela tiden! Fortfarande jättetidigt men just nu kommer jag bara låta mig känna lycka! <3

• Vicktoria88
    Emama skrev 2021-04-24 09:07:01 följande:

Viktoria88: men alltså wow!!! Grattis!! Helt magiskt! <3

Tack! Jag kan fortfarande knappt tro det..!

Hur har det gått för dig? Du hade testdag igår va? <3
  • Vicktoria88

Ni som ruvat tidigare.. När slutade ni med Progesteron tillskott?

Jag känner mig super orolig för att sluta, vi har ju försökt själva med Gonal F och Ovitrelle i över ett år innan vi fick göra IVF och då fick jag alltid mens 9 dgr efter Ovitrellen, dvs det kändes aldrig som ett embryo fick en chans att fästa (men vet ju inte heller om det berodde på att något ägg aldrig blev blastocyst, men med tanke på att vi fick 19 blastocyster av 22 befruktade ägg känns det inte som att det är kvaliten som det är fel på). Orolig för att det är något knas med gulkroppen..

Jag tog upp det med läkaren och frågade om jag kunde fortsätta med progesteron men hon viftade bara bort det, jag har dock lutinus kvar från en tidigare IVF som blev inställd. Ska man våga fortsätta ändå fast på lägre dos? Tills moderkakan tar över? Har läst lite olika, att det ska vara riskfritt fram till v 12 men på Janusinfo står det att det finns en risk för missbildning hos pojkar..

Någon som har någon input? Ledsen för årets längst inlägg! :)

• Vicktoria88
    Aya2019 skrev 2021-05-01 20:16:39 följande:

Hej,

När jag fick tillbaka mitt 5 dagars blastocyst så sa barnmorskan att jag skulle sluta på testdagen. Jagt fick plus och är i vecka 6 nu

Jag hade då 2 packet lutinus kvar ringde igen och sa att jag kände mig orolig pga av mina tidigare missfall. Jag ville fortsätta ta det till vecka 8-9 till ultraljudet. Att jag kände mig tryggare att dom morgon och kväll . Då sa barnmorskan ok och fick ytterligare 3 packet till. Efter ultraljudet så ska jag fortsätta till ca vecka 12 dom räcker till dess. Men då ska jag ta lutinus 1 om dagen och inte två

Kan säga att om barnmorskan hade sagt nej till mig skulle jag ringa till gynekologen som hade hjälpte mig till ivf att skriva ut mer lutinus.

Känner många som har tagit den länge inget har hänt dom. Min syster har också tagit dom när hon vart gravid med sin son helt frisk :)

Grattis till ditt plus!

Jag minskade ner till en tablett om dagen igår och fick missfall idag :( blodklumpar och lite mensverk så verkar inte lovande.. så ledsen, skulle ha lyssnat på min magkänsla, känns ju som det måste ha ett samband :/
Svar på tråden Ruvar 2021 - följas åt