Inlägg från: Anonym (haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (haha)

Gillar killar att bli "våldtagna" av sin tjej

Tänk vad olika det hade låtit om tråden handlat om att väcka en kvinna med sex....Kränkthetsnivåerna hade nog varit på helt andra nivåer då.  Drömmer

• Anonym (haha)
    Anonym (Ja och nej.) skrev 2021-04-06 16:53:44 följande:
    Kränkthetsnivån är ganska hög hos mig här också. En killkompis blev inte våldtagen, men hotad/utpressad till sex under en period av en kvinna (Har inte du sex med mig igen så berättar jag för din flickvän att vi har haft sex).

Just skammen över att på något sätt ha gillat det samtidigt är något han fått gå i terapi för och mått dåligt över. Jag ser inte ämnet som något kul, det här är allvarliga saker.
    Tja, med tanke på att din killkompis varit otrogen mot sin tjej så kan jag tycka att han förtjänade det han fick. Om man själv beter sig som ett svin mot andra kan man ju inte förvänta sig att andra ska vara snälla mot en själv eller hur?

Jag menar din kille fick gå i terapi för att han blev illa behandlad av den kvinnan, men hur mycket tanke ägnade han åt sin tjej och vilken terapi hon skulle behöva efter hans svek?

Säger inte att det kvinnan gjorde mot din kompis var ok, det var det inte, men din kompis agerande var ju inte speciellt snyggt det heller och jag har väldigt svårt för att känna empati för honom.
  • Anonym (haha)
    Anonym (kille) skrev 2021-04-06 18:11:02 följande:
    Så det du säger är att våldtäkt är okej sålänge du inte kan känna sympati med honom? INTRESSANT! Och även helt fel i huvudet att tänka så!
    Du missade nog den biten där jag uttryckligen skrev att jag INTE tycker det hon gjorde var ok...jag citerar och stryker under så blir det kanske mer tydligt.....
    Anonym (haha) skrev 2021-04-06 17:31:41 följande:
    Tja, med tanke på att din killkompis varit otrogen mot sin tjej så kan jag tycka att han förtjänade det han fick. Om man själv beter sig som ett svin mot andra kan man ju inte förvänta sig att andra ska vara snälla mot en själv eller hur?

Jag menar din kille fick gå i terapi för att han blev illa behandlad av den kvinnan, men hur mycket tanke ägnade han åt sin tjej och vilken terapi hon skulle behöva efter hans svek?

Säger inte att det kvinnan gjorde mot din kompis var ok, det var det inte, men din kompis agerande var ju inte speciellt snyggt det heller och jag har väldigt svårt för att känna empati för honom.

Ser du det understrukna?

Med samma argumentationsteknik som du kör med kan jag lika väl hävda att du säger att din kompis gjorde rätt i att bedra sin tjej?

INTRESSANT och även helt fel i huvudet att tänka så!
  • Anonym (haha)
    Anonym (kille) skrev 2021-04-06 18:11:02 följande:
    Så det du säger är att våldtäkt är okej sålänge du inte kan känna sympati med honom? INTRESSANT! Och även helt fel i huvudet att tänka så!
    Att kalla det för våldtäkt är dessutom gränsfall, för din kompis hade när som helst kunnat säga nej och tagit konsekvenserna för sitt svek istället. Så det han gjorde var ett medvetet VAL för att slippa stå för sitt svek inför sin tjej. Ingen tvingade honom att fortsätta knulla psykfallet han VALDE det själv för att alternativet kändes värre.
  • Anonym (haha)
    Anonym (Ja och nej.) skrev 2021-04-06 19:15:38 följande:
    Du blandar ihop mig och anonym (kille). Ja han hade vart otrogen helt frivilligt en gång. Tycker du det är rätt åt någon då för att han sedan utpressas på mer sex under flera månaders tid?
    Givetvis är det inte ok att utpressa någon, inte ens en gång. Men utpressning är en sak och våldtäkt är en helt annan sak och ska inte blandas ihop. Killen vart utpressad, sant, men han vart inte våldtagen.

Dock hade han som sagt kunnat undvika att bli utpressad genom att vara ärlig med sin tjej. Men han valde att hellre dölja sanningen för henne för att rädda sitt eget skinn vilken enligt mig är precis lika omoraliskt som det det kvinnan gjorde mot honom.
  • Anonym (haha)
    Anonym (kille) skrev 2021-04-07 08:04:19 följande:

Anonym (haha) skrev 2021-04-06 18:29:00 följande:
    Du missade nog den biten där jag uttryckligen skrev att jag INTE tycker det hon gjorde var ok...jag citerar och stryker under så blir det kanske mer tydligt.....
    Ser du det understrukna?

Med samma argumentationsteknik som du kör med kan jag lika väl hävda att du säger att din kompis gjorde rätt i att bedra sin tjej?

INTRESSANT och även helt fel i huvudet att tänka så!

Ser du det understrukna? Självklart har jag rätt att reagerade på det! 

För där i påstår du att det killen fick var helt rätt. Du kan ju inte komma sen och säga tvärtom! 

I övrigt så blandar du ihop mig med någon annan i tråden!

Därav så underströk jag det sista längst ner med, då det tydligen inte gick in första gången! 

Nope, att tycka att någon fick vad den förtjänade betyder inte att man tycker handlingen var rätt. Det betyder snarare att man tycker att eftersom personen själv är omoralisk och behandlar andra illa så förtjänar han inte bättre själv. Förstår du skillnaden?

Ger man sig in i en smutsig lek så får man ju leken tåla.... han lurade sin tjej genom sin otrohet, dessutom valde han att förneka henne chansen att själv välja genom att undanhålla det för henne.  Det var ju inte speciellt snällt mot hans tjej.
    Sen behandlade den andra kvinnan honom illa, vilket såklart är fel, men eftersom han själv inte var så mycket bättre så får han skylla sig själv.
  • Anonym (haha)
    Anonym (HH) skrev 2021-04-07 23:02:39 följande:
    JO jag visste!!
    Kalla det kvinnlig intutiation, eller synsk..

HON såg sig som min flickvän fast jag hade gjort slut för över 2 månader tidigare! Nu kändes det pinsamt som kille att säga att man blivit våldtagen så jag blev bara galen skrev här att det var okej så länge jag fick ha benen fria åtminstone! Men så var det inte egentligen!

Men snälla blanda INTE ihop mig med någon tjej som du hade gjort slut med 2 mån tidigare-min man och jag var sambos vid det tillfället och låg alltid nakna tillsammans..

Jag förstår inte varför vissa blivit så upprörda-det var absolut inte min mening att göra folk upprörda - jag var bara nyfiken?!
    För att det är FL, lättkränkthetens mecka Cool
  • Anonym (haha)
    Anonym (HH) skrev 2021-04-08 01:57:45 följande:
    Ja...det verkar som det...
    Man måste tydligen vara VÄLDIGT tydlig med vad man menar-
    helst skriva en uppsatsSkrattande 
    citationstecken verkar folk ha svårt att förstå - men slå upp det då-
     "citationstecken" är tecknen ( " " ) man använder för att markera en direkt kommunikation eller citat, för att markera ord och för att visa att ord har en annan betydelse än den vanliga.
    Herregud, klart det inte räcker, man kan ju inte gå miste om en chans att känna sig kränkt eller andrahandskränkt å andras vägnar, fattar du väl Flört
  • Anonym (haha)
    Anonym (M 2) skrev 2021-04-08 08:39:30 följande:
    Våldtäkt är aldrig kärlek. Det är hat och makt.

Känner du dig missförstådd får du faktiskt lära dig att använda rätt begrepp för rätt sak.
    Det var ju rätt begrepp eftersom hon skrev det med citationstecken. Fick du inte lära dig skillnaden mellan dessa i skolan?
  • Anonym (haha)
    Anonym (HH) skrev 2021-04-08 02:27:52 följande:
    Nej tydligen inte här--
    men på Flashback forum -är det ju inga problem?!
    Ska du hänga här måste alltid ha detta till hands....

• Anonym (haha)

Gösses va folk verkar ha svårt för att förstå skillnaden mellan ord och ord inom citationstecken. Drömmer

Svar på tråden Gillar killar att bli "våldtagna" av sin tjej