Anonym (HannaSophia) skrev 2021-04-11 10:19:26 följande:
Jag gillar mångfald - det är superbra att det är högt i tak och att vi väljer det vi föredrar och trivs bäst med.
Ett hårigt kön är lika fint som ett hårfritt. Det här vore inte mycket till debattforum om alla tänkte, uttryckte sig och agerar helt lika.
Det jag vänder mig mot är att du med flera - håriga som jag tolkar det - använder begreppet 'naturlig' om hår och 'onaturlig' om hårfri.
Enligt mig är det missvisande. Det är en konstig stämpel på i förlängningen majoriteten av landets befolkning (eller befolkningen i stora delar av världen faktiskt) som på något sätt gör förändringar i sin kroppsbehåring, av de skäl man väljer.
Du bidrar till en normerande begreppsbildning, ett slags A-lag av de 'naturliga' och ett slags B-lag (flertalet faktiskt) av oss alla 'onaturliga'
Tja, jag föredrar 'hårig' eller 'hårfri'. Enkel neutral beskrivning av hur det ser ut.
Egentligen är det är skitproblem, det är lätt åtgärdat om man ändrar sig. Dock tar det en tid innan behåringen är tillbaka. Tvärtom är ju snabbt fixat.
I dagens läge vet man aldrig vad som väntar under kalsongen... och jag skulle inte ta risken att möta ett naket kön då jag ser det som fullständigt otänkbart att ha något sexuellt med det. För mig är det avtändande.
När jag var ung hade alla hår, alla jag haft närkontakt med iallafall och det är "några" under årens lopp.
Jag förstår hur du tänker kring naturligt vs onaturligt, jag gick in på det i mitt förra inlägg.
Såklart är det lika onaturligt att ha rakade ben som rakat kön, det är bara det att benen (och armhålor, manligt ansiktsbehåring...) liksom har landat som ok med tiden.
Att raka benen och ansiktet har folk gjort sen... ja, jag vet inte. Men jag vet att min mamma som är född under tidaga 30-talet rakade benen som ung.
Att raka könet är mer "modernt" eller hur man ska uttrycka sig, och det har liksom inte etablerat sig på samma sätt. Främst (skulle jag tro) hos oss som är lite äldre. Läs sextiotalister.
Så jag ger dig rätt i sak. Det problematiska blir dock att man "köper grisen i säcken" om man inte helt resolut frågar den eventuella sängkamraten om hårstatus innan kläderna faller.