• Linnea­789
    Mon 5 Apr 2021 20:17
    826 visningar
    7 svar
    7
    826

    Min man delar ALLT om vårt liv till sin vän!!!!

    Hej!

    Min man delar ALLT med en vän som han har, som är jävligt snake och dessutom 10 år äldre än honom.

    Så fort vi pratar om något då går han och delar det med sin vän! Idag pratade vi om att dra en resa en vecka på semester, nu hörde jag de prata i telefon om resan. En resa som vi PRECIS nyss pratade ond stör mig så jävla mkt att han delar allt med honom och den här

    Vännen vill sällan min mans bästa då jag vet att han faktiskt är avundsjuk på honom på många sätt. Så sjukt irriterande men min man har så sjukt mycket förtroende till honom att han inte förstår att den här

    Vännen är avundsjuk osv.

    Så sjukt irriterad men har ingen makt att påverka honom och irriterad att den här

    Vännen vet allt om oss!!! Vad göra ?

  • Svar på tråden Min man delar ALLT om vårt liv till sin vän!!!!
  • Mon 5 Apr 2021 20:28
    #1

    Nu är väl inte en resa allt för privat information så ser själv inget konstigt med att prata med en vän om det, hur länge efter att ni pratat om det ska han vänta innan han får nämna det för någon?

  • Linnea­789
    Mon 5 Apr 2021 21:45
    #2

    Tid spelar ingen roll men principen, att han vet sekunden efter liksom. Känns som att han vet allt om oss..!

  • Kodia
    Mon 5 Apr 2021 23:17
    #3

    Jag förstår att du blir irriterad, även om mannen inte gör det för att såra. Vad säger din man när du tar upp det med honom?

  • Tue 6 Apr 2021 10:10
    #4

    Prata med vänner om sitt liv och sina tankar och känslor måste man ju få.
    Jag har svårt att se ditt exempel som privat, men lämnar han ut detaljer om dig och ert samliv är det ju en annan sak.

  • Tue 6 Apr 2021 10:24
    #5

    Du har väl redan skrivit om det här innan, fick du inga bra råd då?

  • Linnea­789
    Tue 6 Apr 2021 16:03
    #6

    Det är ok ja, men nu vet den här vännen allt om våra bråk osv, o drf är det inte ens kul o umgås med de längre. De vet saker om mon man som jag inte vet om. De Kmr från samma land o har väldigt starkt band till varandra och jag känner mig sååå utanför.

    Förstår inte språket de pratar heller..

    jo jag ha skrivit massa trådar men svårt o få hjälp det är verkligen så infekterad vårt förhållande...

  • Sun 18 Apr 2021 23:32
    #7

    Känner han att han inte kan dela allt med dig.....  I alla fall en resa är inte så privat, det verkar som att det är bägaren som rinner över om du reagerar på en sån sak. Problemet att anklagelser kommer aldrig att lösa någon konflikt. Den andra försvarar sig istället för att kanske öppna upp och erkänna att man gör fel men att man kanske gör det för att man inte mår bra pga tex att ni bråkar mycket som du skrev. Det är viktigt att kunna förklara vilka behov man själv har och fråga vilka behov den andra har i ett förhållande. Bråk i sig löser inte något. 
    Försök få till samtal när båda är lugna och ni har gott om tid tillsammans, där ni kan berätta hur ni känner och tänker utan att vara anklagande eller skylla på den andra. Försök se din egen delaktighet och erkänn egna tillkortokommanden men oxå berätta vad som gör dig ledsen och sårad. Förhoppningvis att han gör det samma och öppnar upp också och kan erkänna svagheter och fel och även vad som sårar honom....lycka till!

Svar på tråden Min man delar ALLT om vårt liv till sin vän!!!!