Inlägg från: Anonym (Du visar inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du visar inte)

Har jag släppt mitt ex?

Du säger att du har släppt exet och du kanske till och med tror på det själv. Problemet är att dina handlingar visar något helt annat. Generellt sett är det handlingarna som visar sanningen.

Om jag säger att jag älskar någon men inte visar det på något sätt är det mycket möjligt att jag blir lämnad. Andra personer behöver stöd av handling till det man säger.

Jag kan inte säga "jag har en gul tröja idag" när den uppenbarligen är blå, och vänta mig att folk skall tro på det.

• Anonym (Du visar inte)
    adame75 skrev 2021-04-06 15:37:49 följande:
     Det hon har svårt att ta in är att inget av det hon har sett avser mitt ex. Det är bara random googlingar, qoutes, texter etc som KAN men måste inte avse mitt ex.
    Alla förstår att det avser just ditt ex, och ditt nuvarande förhållande. Det var inte så att du slumpvis slog in ord på datorn. Om du själv inte förstår vad du gör så är du oerhört bra på att lura dig själv, eller lever i förnekelse. Det din sambo ser är det hon får. Jag hade aldrig stannat med dig. Inte bara för dina handlingar kring ditt ex, utan för din förnekelse kring det hela.
  • Anonym (Du visar inte)
    adame75 skrev 2021-04-08 16:57:43 följande:

Till Bofinken:

Min sambo tror också att jag skulle ta mitt ex tillbaka, men hon kommer inte tillbaka, och jag vill inte ha henne. Min sambo har faktiskt lämnat mig, med stöd från alla kommentarer. Hon har sagt att hon kan inte leva med en man som inte kan förstå skillnaden och sambandet mellan att säga och att göra. Och hon tänker precis som ni, att det jag gjorde säger mer än det jag säger. Och dessutom så tycker hon att jag ljuger allt. Jag kan inte göra mer än jag har gjort. Vill hon inte tro på mina ord- jag har diskuterat det här med henne i några år nu- i 5 timmars långa diskussioner!! Och hon har inte kunnat förstå ändå. Hon sa att det värsta inte var att jag ffr -enligt henne- har känslor för mitt ex, men att jag både - enligt henne- ljuger, förvränger och förnekar alltihopa. Det gjorde att hon inte kan se en framtid med mig. Jag tycker att jag har ställt upp så gott jag kan. Försökt att säga. Men inte heller jag kan göra mer än jag kan.

Det var nog bäst för er båda.
  • Anonym (Du visar inte)
    adame75 skrev 2021-04-08 18:21:52 följande:
    Jag har glömt henne, mitt ex. För mig är hon lika med död, borta. Jag besökte en psykolog 2018 för depression, och även där sa jag att hon har dött av en hjärnskada. Jag vill inte ha med något av den smärtan och historian alls att göra. Jag vill inte prata om det. Inte höra om det. Men min sambo tog upp det varje gång hon såg att jag sparade eller googlade sånt som hon ansåg handlade om mitt ex. Jag har sagt till min sambo att jag hellre förlorar henne än att erkänna. För det finns inget att erkänna.
    Hur kommer det sig att du överhuvudtaget pratar om ett glömt ex som du hade för många år sedan med en psykolog? Hur kommer det sig att exet tar så stor plats i ditt huvud att du var tvungen att ljuga om att hon dött? Hade du inte brytt dig om henne hade du inte nämnt henne överhuvudtaget, och i annat fall bara i förbifarten, men talat sanning.
  • Anonym (Du visar inte)
    adame75 skrev 2021-04-08 19:53:37 följande:
    Nej, exet lever. Men jag ville inte ta upp det med psykologen. Jag gjorde det för att min sambo sa att jag nog behöver få hjälp med att kunna släppa. Annars nämner jag aldrig exet. Hon är död för mig. Men ja, jag ljög för psykologen för att inte behöva prata om det.
    Din sambo önskade att du skulle prata om exet med en psykolog. Du sade ja till sambon, men valde att ljuga, dvs du pratade inte alls om exet. Berättade du för sambon att du sade exet var död? Eller, ljög du om det också?
Svar på tråden Har jag släppt mitt ex?