Inlägg från: mollyoshea |Visa alla inlägg
  • mollyoshea

BIM maj

Ja, vad kul att jag hittade denna tråden! Min mens borde kommit på förmiddagen idag 9/5 men inte gjort det än, världens längsta dag känns det som. Går bara och väntar på att bli besviken. Har hittills haft kort lutealfas efter första barnet, så jag räknar inte med att ett test ska visa positivt förrän på tis/ons någon gång. Outhärdlig väntan. Grattis till er som redan plussat!

• mollyoshea

Ahhhhh!!!! Jag plussade precis, ÄL +8 och nu på kvällen. Så otroligt osannolikt. Mensen kom aldrig idag (haft superkort lutealfas pga amning osv) så jag kunde inte låta bli att ta ett digitalt test. Gravid 1-2!

• mollyoshea

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln PLUSSAT

5/5 amandannn PLUSSAT

7/5 Goldenwings1

8/5 MBL1712, jojjans PLUSSAT

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

9/5 mollyoshea PLUSSAT

10/5 Juniprinsen

10/5 Elise96 PLUSSAT

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

15/5 Fjonkis PLUSSAT

16/5 Lotgardet

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp, linneado

21/5 Secret A

22/5 Lo908

29/5 FruBjörk, jeannollåtta

• mollyoshea
    Jojjans skrev 2021-05-11 06:20:42 följande:

Testade igen idag, och har fått en fin stegring, så nu vågar jag lägga till mig på listan. Har använt vanliga test från RFSU, dom som heter Testa ofta, alltså inga tidiga test. Överst är testet från idag, troligen äl+13, under ligger bilden från i söndags på äl+11.

Grattis! Ingen tvekan där inte! Jag har också de testerna hemma, de verkar visa negativt långt efter de digitala testerna. Mitt digitala var positivt i förrgår, men rfsu negativt både i förrgår och igår. Inte testat idag än :)
  • mollyoshea
    Jojjans skrev 2021-05-11 06:26:30 följande:

Kom på en annan sak. Gick med i en BF Jan 2022-grupp men den dog helt efter att alla gått med i en hemlig facebookgrupp.

Är det några av er som plussat som faktiskt vill stanna kvar på FL? Kanske starta en sån grupp?

Jag är gärna med i en hemlig grupp, det var jag med första barnet :) lättare att vara mer aktiv på Facebook men kan haka på en grupp här också, föredrar du att ha kvar den här på FL?
  • mollyoshea
    Jojjans skrev 2021-05-11 06:40:04 följande:

Å vad tröstande att höra! Jag var nämligen så orolig att testet visade så himla svagt först, trodde nåt var fel. Men då är det nog bara testet. Men det gör mig ännu mer förvirrad angående när äl egentligen var :D

Det är absolut bara testet, tror det kräver högre halter av hcg innan det ens blir ett streck. Jag såg inte ens antydan till streck på mitt, men det digitala var positivt! Kanske köp ett sånt digitalt clearblue om du är nyfiken? De visar ju antal veckor.
  • mollyoshea
    Linneado skrev 2021-05-11 08:21:23 följande:

Så kul att så många har plussat hittills!

Får flytta fram mitt BIM då min ägglossning vägrar komma. Vet inte vad som händer med min cykel denna gång, alltid varit punktlig men såklart den bråkar när vi väl börjat försöka. Är första riktiga försöket... bifogar en bild nedan på min temp om någon vill hjälpa mig tyda :(

Jag tror din ägglossning kommer bekräftas på cd 21 eller 22 (ser ut som igår eller idag?). Ibland sätter NC ut den först dagen efter. Gissar på att din temp kommer sticka uppåt typ imorgon :) berätta gärna hur det går!
  • mollyoshea
    Linneado skrev 2021-05-11 19:41:15 följande:

Det tar ca (minst) 6 dagar innan ägget ens fäster i livmodern och först efter det kommer du börja producera hav hormon som ger positivt utslag. Försök ha tålamod och avvakta, för din sinnesros skull. Jag har bestämt att jag inte får testa förrän iaf äl + 10 när jag väl ska börja testa.

Läste statistik på det och för 84% fäster ägget dag 8,9 eller 10. Överlägset vanligast är dag 9. Kanske kan vara till hjälp för någon :)
  • mollyoshea
    Fembarnsmamma12345 skrev 2021-05-12 12:38:59 följande:

Hej nu behöver jag ventilera lite ror jag, gick och köpte ett clearblue test idag, kissade (ej morgonurin) tyckte testet såg negativt ut men såhär ser det ut efter några minuter men grejen är den att när jag hade kissat så va det ljusrosa på pappret och även en gång till när jag kissat idag. BIM fredag eller lördag

Frågan är om det skiter sig tro.

Vad tror ni?

Jag tror det är positivt men låg koncentration. Sådär såg mitt ut när jag blev gravid förra gången. Är det cb early? Testa imorgon bitti igen!
  • mollyoshea
    Lotgardet skrev 2021-05-12 17:15:05 följande:

Sjukt förvirrad.

Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D

Är det rfsu?

Alltså jag testade imorse igen, med "testa ofta" och kanske att jag såg en hint av streck men hade jag inte vetat att det borde vara ett streck hade jag aldrig sett det. De verkar såååå sega rfsu-testerna! Jag testade ändå positivt med digitalt för flera dagar sedan :)
  • mollyoshea
    lilly439 skrev 2021-05-13 09:47:11 följande:

Alla som plussat (grattis!!). När började ni testa efter ägglossning och när började ni se en svag linje?

Jag plussade med digitalt ÄL+8 eller möjligtvis 9. Har testat typ varje dag med rfsu testa ofta också,men det är först idag jag tycker mig se ett streck på dem som ens är värt namnet. Fortfarande svagt men ändå ett tydligt streck liksom. Idag är jag på ÄL+12
  • mollyoshea
    Lotgardet skrev 2021-05-13 11:01:15 följande:

Jag är också på ÄL +12 idag, vad har du för BF? :D

22 januari ????
  • mollyoshea
    Lotgardet skrev 2021-05-14 07:25:40 följande:

Nu är det digitala taget, jag kan äntligen lita på att jag är gravid!

Grattis!!!!!
Svar på tråden BIM maj