• Linneado

BIM maj

Fjonkis skrev 2021-05-05 13:35:58 följande:

Imorgon är jag på äl+6. Vet att det förmodligen är negativt så tidigt men visst KAN det visa svagt då?

Ena stunden känner jag på mig att jag är gravid, andra stunden inte. Med dom två tidigare barnen har jag känt mig så himla säker båda gångerna.

Jaja jag kommer börja imorgon, är taggad, haha.

Vilken hade ni börjat med?

Ingen aning vilken som du borde börja med men älskar att du bunkrat. Har det likadant hemma och ?längtar? till att börja kunna testa, har inte ens haft äl än hehe.
  • Linneado
    Fjonkis skrev 2021-05-05 14:30:29 följande:

Haha ja här ska testas och analyseras närmaste veckan.

Åh så segt att du inte haft äl än, den väntan är ju så himla jobbig och dagarna går sååå långsamt.

Håller tummarna för att du får positivt sen när det väl är din tur att testa :)

Jaa alltså denna väntan. Väntar på äl, väntar på kunna testa, väntar på mens, sen vänta på ett barn (förhoppningsvis!). Känns som det alltid kommer vara något.

Jag hade börjat med babyplan, mest för jag har köpt hem dem och hoppas de är bra. Håll oss uppdaterade! Håller tummarna
  • Linneado
    ugglans skrev 2021-05-05 16:54:02 följande:

Har haft blodblandade (mest gammalt blod, rosa och mörkt) i fyra dagar. Tror jag haft ägglossning under dessa dagar också. Någon som upplevt samma?

Aldrig upplevt samma men har ofta problem med blödningar och enligt gyn är det ingen fara.
  • Linneado
    Fjonkis skrev 2021-05-09 08:46:11 följande:

Hörrni!! Ser ni strecket?

Det är rosa och syns tydligt i verkligheten Detta måste vara positivt? Visste att jag måste vara gravid när jag har så himla ont i brösten! Wow! Ska ta ett digitalt imorgon.

Jaaaa ser också något. Så spännande!!!
  • Linneado

Så kul att så många har plussat hittills!

Får flytta fram mitt BIM då min ägglossning vägrar komma. Vet inte vad som händer med min cykel denna gång, alltid varit punktlig men såklart den bråkar när vi väl börjat försöka. Är första riktiga försöket... bifogar en bild nedan på min temp om någon vill hjälpa mig tyda :(

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln PLUSSAT

5/5 amandannn PLUSSAT

7/5 Goldenwings1

8/5 MBL1712, jojjans PLUSSAT

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

9/5 mollyoshea PLUSSAT

10/5 Juniprinsen

10/5 Elise96 PLUSSAT

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

15/5 Fjonkis PLUSSAT

16/5 Lotgardet

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp,

21/5 Secret A

22/5 Lo908

23/4 Linneado

29/5 FruBjörk, jeannollåtta

• Linneado
    Jojjans skrev 2021-05-11 12:54:51 följande:

Min ägglossning har alltid blivit sen så fort jag börjar försöka bli gravid. Antar att det är en form av stress och förväntan som ställer till det. Alla andra månader är det 28 dagar som en klocka. Nu har jag precis plussat, men ägglossning sköts från fredagen ända till onsdagen. Får se vad ul säger sen om när jag borde haft äl.

Så skönt att du säger det, tack. Man vet ju att det är normalt att den flyttas men blir ändå orolig när de väl sker... grattis till plusset!
  • Linneado
    Jojjans skrev 2021-05-11 16:36:06 följande:

Ja för mig är det absolut inte normalt. Den har liksom aldrig flyttats någonsin i mitt liv förutom när jag försökt bli gravid. Vid minst 3 tillfällen! Jag brukade tempa så vet exakt när jag får ägglossning..

Tack!! Hoppas lilla fröet vill bli kvar <3

Håller tummar och tår!!

Bara en snabb fråga till, blev så glad att någon upplevt samma som mig och dessutom lyckats bli gravid. Hur låg ni inför ÄL? Fortsatte ni tills det var bekräftat? Ärligt talat är både jag och min pojkvän rätt lessa på pressen nu men känns dumt att sluta när vi inte vet om ÄL skett (eller sker ens)
  • Linneado
    Jojjans skrev 2021-05-11 16:36:06 följande:

Ja för mig är det absolut inte normalt. Den har liksom aldrig flyttats någonsin i mitt liv förutom när jag försökt bli gravid. Vid minst 3 tillfällen! Jag brukade tempa så vet exakt när jag får ägglossning..

Tack!! Hoppas lilla fröet vill bli kvar <3

Håller tummar och tår!!

Bara en snabb fråga till, blev så glad att någon upplevt samma som mig och dessutom lyckats bli gravid. Hur låg ni inför ÄL? Fortsatte ni tills det var bekräftat? Ärligt talat är både jag och min pojkvän rätt lessa på pressen nu men känns dumt att sluta när vi inte vet om ÄL skett (eller sker ens)
  • Linneado
    lilly439 skrev 2021-05-11 19:20:06 följande:

Men åhh... när är det man kan börja testa egentligen 

Är bara 5 dagar sen jag fick positivt ägglossningstest och vi hade sex samma kväll. Blev bara ett försök denna månad men jag försöker tänka att det faktiskt räcker med en gång för att det ska bli bebis!

Har köpt hem både graviditetstester och ägglossningstester. Så att jag har ifall det inte blir något denna månad.

Men vill testa..... fast jag vet att det är för tidigt.

Det tar ca (minst) 6 dagar innan ägget ens fäster i livmodern och först efter det kommer du börja producera hav hormon som ger positivt utslag. Försök ha tålamod och avvakta, för din sinnesros skull. Jag har bestämt att jag inte får testa förrän iaf äl + 10 när jag väl ska börja testa.
  • Linneado
    lilly439 skrev 2021-05-11 19:59:29 följande:

Vet att du har rätt! Har bestämt att jag inte ska testa förrän söndag eller måndag. Då är jag på dag 10/11 sedan positiva ägglossningstestet och sexet.

Kämpa <3 jag vet hur det är!
  • Linneado
    Goldenwings1 skrev 2021-05-13 00:32:38 följande:

Jag fick ett plus idag! ??

Grattis!
  • Linneado
    Jojjans skrev 2021-05-13 07:49:37 följande:

Grattis!! Otroligt många plus denna tråd, så himla härligt!

Superkul ja! Detta är min första bimtråd men brukar det vara såhär mycket plus?!

Är spänd för att själv få testa (om 10 dagar, haha).
  • Linneado

Är på CD25 idag. Fick bekräftad äl (av Nc) på cd 23, bara 6 dagar senare än vad jag ALLTID har haft tidigare. Såklart när det är första försöket.

Trots försenad ÄL fick vi till sex varannan dag from cd 15-21 så är ändå hoppfull något kan ha legat och väntat på ägget. Har beräknad mens cd 36 nu, 25/5. Hur tidigt kan man börja testa innan man räknas som galen :( hehe.

• Linneado
    blackpeach skrev 2021-05-18 08:12:02 följande:

Syns det bättre

Definitivt positivt!!!! Grattis.

Ta ett imorgon igen och så hoppas vi det ökar.

Själv testade jag precis superblankt, vilket inte alls är konstigt. Min ÄL har blivit flyttad igen.... är på ÄL+5 idag bara, haha.

Skjuter fram min BIM här nedan men har inga höga hopp för detta försök, fick till ett försök på äl -3 trots noga planering och aktivt försökande (vad vi trodde) hela det fertila fönstret, vi hade ju dock slutat innan ÄL ens dök upp... ÄL gick från cd 17 till cd 24 trots ständigt punktligt annars.

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln PLUSSAT

5/5 amandannn PLUSSAT

7/5 Goldenwings1

8/5 MBL1712, jojjans PLUSSAT

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

9/5 mollyoshea PLUSSAT

10/5 Juniprinsen

10/5 Elise96 PLUSSAT

10/5 Trubadurenstjej

10/5 mangelica (mensen kom på beräknad dag)

10/5 Thess85 PLUSSAT

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

15/5 Fjonkis PLUSSAT

15/5 Länken

15/5 LyckaW88

16/5 Lotgardet

18/5 muffins88

19/5 Inorina

19/5pedansvar

20/5 senapp, pippi12345, lindhu

21/5 Secret A, blackpeach