• Lotgardet

BIM maj

Fjonkis skrev 2021-05-09 08:46:11 följande:

Hörrni!! Ser ni strecket?

Det är rosa och syns tydligt i verkligheten Detta måste vara positivt? Visste att jag måste vara gravid när jag har så himla ont i brösten! Wow! Ska ta ett digitalt imorgon.

Det syns ju jättetydligt! Grattis ????
  • Lotgardet
    Jojjans skrev 2021-05-09 12:41:42 följande:

Aaah. Tempar du då, eller hur vet appen när du har ägglossning? Om du inte tempar skulle jag inte lita på en app angående det eftersom det är så olika mellan olika personer vilken dag i cykeln man har ägglossning.

Jag har tempat förr, men gett upp på det pga ostörd sömn.

Jag litar inte helt på appen just nu, just eftersom jag varken testar med stickor eller tempar. Men den har rätt så bra koll eftersom den ?känner? min kropp, eller vad man ska säga.

Men höftar lite med den och mina egna känningar och sekret, är bara första försöket nu så det är inte superviktigt att det blir rätt på en gång :)
  • Lotgardet

Update från mig idag, jag tycker mig fortfarande se något svaaaagt på vanliga test, som testar från 25. Lägger upp en redigerad och en oredigerad bild.

Ska bli så spännande imorgon när jag kan testa med ett testa tidigt.

I lördags började jag då ont i brösten, idag har det gått över nästan helt. Jag brukar ha ont i brösten annars, men det håller i sig nästan hela vägen fram tills mensen kommer
  • Lotgardet
    Fembarnsmamma12345 skrev 2021-05-12 12:38:59 följande:

Hej nu behöver jag ventilera lite ror jag, gick och köpte ett clearblue test idag, kissade (ej morgonurin) tyckte testet såg negativt ut men såhär ser det ut efter några minuter men grejen är den att när jag hade kissat så va det ljusrosa på pappret och även en gång till när jag kissat idag. BIM fredag eller lördag

Frågan är om det skiter sig tro.

Vad tror ni?

Har bara varit gravid en gång förut och då blödde jag inget alls, men som jag har förstått det är det normalt om man blöder lite!

Jag ser något på din sticka, försök ta en med morgonrutiner imorgon bitti. Det är starkast koncentration av HCG då. Det är svårare att tyda testen när man testar andra tider på dygnen
  • Lotgardet

Sjukt förvirrad.

Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D
  • Lotgardet
    mollyoshea skrev 2021-05-12 21:12:52 följande:

Är det rfsu?

Alltså jag testade imorse igen, med "testa ofta" och kanske att jag såg en hint av streck men hade jag inte vetat att det borde vara ett streck hade jag aldrig sett det. De verkar såååå sega rfsu-testerna! Jag testade ändå positivt med digitalt för flera dagar sedan :)

Ja det är det, blev så himla besviken att det var såhär dåligt!
  • Lotgardet
    Goldenwings1 skrev 2021-05-13 00:32:38 följande:

Jag fick ett plus idag! ??

Vad kul, grattis! :)
  • Lotgardet

Morgonens test, idag vann RSFUs testa tidigt. Det syntes mer på det idag!

Imorgon ska jag ta ett digitalt och överraska sambon :D

• Lotgardet
    mollyoshea skrev 2021-05-13 10:05:17 följande:

Jag plussade med digitalt ÄL+8 eller möjligtvis 9. Har testat typ varje dag med rfsu testa ofta också,men det är först idag jag tycker mig se ett streck på dem som ens är värt namnet. Fortfarande svagt men ändå ett tydligt streck liksom. Idag är jag på ÄL+12

Jag är också på ÄL +12 idag, vad har du för BF? :D
  • Lotgardet
    lilly439 skrev 2021-05-13 09:47:11 följande:

Alla som plussat (grattis!!). När började ni testa efter ägglossning och när började ni se en svag linje?

Jag började testa äl+7. På äl +8 eller äl +9 började jag se något svaaaaaaaagt på testet! Testade med testlagrets då. Tycker de är bra faktiskt, tycker man ser starkare på de än på graviditetskollens som jag också testat med.
  • Lotgardet
    mollyoshea skrev 2021-05-13 11:24:59 följande:

22 januari ????

Här är det 24 januari :D
  • Lotgardet
    lilly439 skrev 2021-05-13 12:41:42 följande:

Jag är på ÄL+7 ifall man räknar från dagen jag fick positivt ägglossningstest. ÄL+6 om man räknar från dagen efter då ägglossning troligtvis var.

Så för tidigt att testa men tog ändå ett test för jag hade svårt att hålla mig haha. BLANKT NEGATIVT.

Idag har jag en del molande känsla i magen. Som en lätt mensvärk...

Testa igen om någon dag, den där molande värken kan vara ägget som fäster ????
  • Lotgardet
    muffins88 skrev 2021-05-13 20:46:27 följande:

Hej på er! Har följt er i det tysta än så länge i väntan på att själv kunna börja testa.

Först och främst, stort Grattis till alla er som har plussat!! Helt otroligt många!

Här kommer en tankenöt. Kunde inte hålla mig längre så jag testade i morse med ett ?testa extra tidigt test?. Det visade inget inom testtiden, men när jag tittade på det ca en timme senare så var där två streck, inte bara skugga utan med färg. Till saken hör att jag förra cykeln testade flera ggr med samma test och de gick inte att misstolka ens efter något dygn, dvs inga torkstreck eller liknande. Är idag på ungefär äl+10/11 BIM -5

Jag var nära att köpa sånna test också, men läste att de var dåliga för att man såg inget igenom det gula höljet.

Rekommenderar att testa med predictor early.

Köp inte RSFUs testa tidigt, de var inte bra.
  • Lotgardet
    muffins88 skrev 2021-05-13 20:46:27 följande:

Hej på er! Har följt er i det tysta än så länge i väntan på att själv kunna börja testa.

Först och främst, stort Grattis till alla er som har plussat!! Helt otroligt många!

Här kommer en tankenöt. Kunde inte hålla mig längre så jag testade i morse med ett ?testa extra tidigt test?. Det visade inget inom testtiden, men när jag tittade på det ca en timme senare så var där två streck, inte bara skugga utan med färg. Till saken hör att jag förra cykeln testade flera ggr med samma test och de gick inte att misstolka ens efter något dygn, dvs inga torkstreck eller liknande. Är idag på ungefär äl+10/11 BIM -5

Jag var nära att köpa sånna test också, men läste att de var dåliga för att man såg inget igenom det gula höljet.

Rekommenderar att testa med predictor early.

Köp inte RSFUs testa tidigt, de var inte bra.
  • Lotgardet
    Ped ansvar skrev 2021-05-15 13:23:48 följande:

Åh nej, jag har idag köpt och använt RFSU testa tidigt.. varför är inte dom bra?

Strecket syntes tydligare på graviditetskollens vanliga test än på RFSUs testa tidigt. Det är klart att de funkar, men de är inte nå bättre än vanliga test alltså
  • Lotgardet
    lilly439 skrev 2021-05-15 20:13:01 följande:

Jag testade mig idag. ÄL+8/9.

Först ett CB testa tidigt som gav någon skugglinje men som ändå såg blåaktig ut. Sen 7 timmar senare testade jag igen med RFSU testa tidigt och jag tror jag såg en JÄTTESVAG linje....

Jag testar för tidigt...så hoppet lever..

Vi håller alla tummar och tår för dig! Hoppas det är något där! :D
  • Lotgardet
    Ped ansvar skrev 2021-05-17 11:25:41 följande:

Jag vet inte om det går att lita på testet när man ?förställer? dem, men det blir så otroligt dålig kvalitet när man laddar upp här. Syntes bra i verkligheten och i galleriet på telefonen

Jag ser något där iaf!
  • Lotgardet
    Lo908 skrev 2021-05-17 11:46:51 följande:

Vad tror ni om detta? Tidigt ännu? Bim på lördag.

Jag tycker mig ana något där!
  • Lotgardet
    Lo908 skrev 2021-05-18 06:11:17 följande:

Idag var strecket på stickan lite starkare, så tog ett digitalt :)

Så härligt, grattis!
Svar på tråden BIM maj