• Jojjans

BIM maj

Testade igen idag, och har fått en fin stegring, så nu vågar jag lägga till mig på listan. Har använt vanliga test från RFSU, dom som heter Testa ofta, alltså inga tidiga test. Överst är testet från idag, troligen äl+13, under ligger bilden från i söndags på äl+11.

• Jojjans

Kom på en annan sak. Gick med i en BF Jan 2022-grupp men den dog helt efter att alla gått med i en hemlig facebookgrupp.

Är det några av er som plussat som faktiskt vill stanna kvar på FL? Kanske starta en sån grupp?

• Jojjans
    mollyoshea skrev 2021-05-11 06:35:41 följande:

Grattis! Ingen tvekan där inte! Jag har också de testerna hemma, de verkar visa negativt långt efter de digitala testerna. Mitt digitala var positivt i förrgår, men rfsu negativt både i förrgår och igår. Inte testat idag än :)

Å vad tröstande att höra! Jag var nämligen så orolig att testet visade så himla svagt först, trodde nåt var fel. Men då är det nog bara testet. Men det gör mig ännu mer förvirrad angående när äl egentligen var :D
  • Jojjans
    mollyoshea skrev 2021-05-11 06:39:08 följande:

Jag är gärna med i en hemlig grupp, det var jag med första barnet :) lättare att vara mer aktiv på Facebook men kan haka på en grupp här också, föredrar du att ha kvar den här på FL?

Ja jag menar att jag är intresserad av att skapa en grupp på FL bara för personer som vill stanna på FL. så fort folk går med i en facebookgrupp så slutar dom vara aktiva här. Men jag känner mig inte bekväm med att vara med på Facebook så undrar därför om intresse finns.
  • Jojjans
    Linneado skrev 2021-05-11 08:21:23 följande:

Så kul att så många har plussat hittills!

Får flytta fram mitt BIM då min ägglossning vägrar komma. Vet inte vad som händer med min cykel denna gång, alltid varit punktlig men såklart den bråkar när vi väl börjat försöka. Är första riktiga försöket... bifogar en bild nedan på min temp om någon vill hjälpa mig tyda :(

Min ägglossning har alltid blivit sen så fort jag börjar försöka bli gravid. Antar att det är en form av stress och förväntan som ställer till det. Alla andra månader är det 28 dagar som en klocka. Nu har jag precis plussat, men ägglossning sköts från fredagen ända till onsdagen. Får se vad ul säger sen om när jag borde haft äl.
  • Jojjans
    Fembarnsmamma12345 skrev 2021-05-11 14:37:43 följande:

Gjorde ett test som ser ut såhär så blev å testa ett till efter några timmar som jag inte såg något på, vad tror ni?

Fortfarande mensvärk som kommer och går sedan någon vecka och bim är på fredag eller lördag :)

Så svårt när det blev olika resultat, får väll vänta med att testa igen men man blir ju lite rörig av detta helt klart

Jag ser!! Hoppas på att det blir starkare snart så du får klarhet :) när hade du äl?
  • Jojjans
    Linneado skrev 2021-05-11 13:41:42 följande:

Så skönt att du säger det, tack. Man vet ju att det är normalt att den flyttas men blir ändå orolig när de väl sker... grattis till plusset!

Ja för mig är det absolut inte normalt. Den har liksom aldrig flyttats någonsin i mitt liv förutom när jag försökt bli gravid. Vid minst 3 tillfällen! Jag brukade tempa så vet exakt när jag får ägglossning..

Tack!! Hoppas lilla fröet vill bli kvar <3
  • Jojjans
    Linneado skrev 2021-05-11 16:58:37 följande:

Håller tummar och tår!!

Bara en snabb fråga till, blev så glad att någon upplevt samma som mig och dessutom lyckats bli gravid. Hur låg ni inför ÄL? Fortsatte ni tills det var bekräftat? Ärligt talat är både jag och min pojkvän rätt lessa på pressen nu men känns dumt att sluta när vi inte vet om ÄL skett (eller sker ens)

Tack :)

Just nu tempar jag inte så kan inte bekräfta med säkerhet när ägglossning faktiskt var. Men det är ju sååå tråkigt med planerat sex på det här viset så det var inte så kul att inse att jag bara fortsatte och fortsatte ha fertilt sekret i flera dagar. Äl skulle ha skett på fredagen (dag 16 i min cykel) men på söndag och måndag så hade jag den typiska molvärken jag brukar känna vid äl. Men på tisdag och onsdag hade jag fortfarande fertilt sekret?!? Så tror på äl sön, mån eller ons. Och mer troligt mån-ons eftersom jag plussade först på ons+11. Vi fick iallafall till det på fredagen, söndagen och onsdagen.
  • Jojjans
    ugglans skrev 2021-05-11 21:18:36 följande:

Jag och mannen fick covid precis vid ägglossning, så denna cykel är tyvärr körd... Hade sex senast 3 dagar innan ägglossning. Men följer med i tråden för att se hur det går för er andra ändå!

Äsch 3 dagar innan behöver verkligen inte vara kört. Min första planerade graviditet hade vi bara sex 4 dagar innan äl. Men äl blev försenat (bekräftades senare på ul när dom bestämde barnets ålder) men gravid blev jag ändå :)
  • Jojjans
    Linneado skrev 2021-05-11 19:41:15 följande:

Det tar ca (minst) 6 dagar innan ägget ens fäster i livmodern och först efter det kommer du börja producera hav hormon som ger positivt utslag. Försök ha tålamod och avvakta, för din sinnesros skull. Jag har bestämt att jag inte får testa förrän iaf äl + 10 när jag väl ska börja testa.

Jag har vid tre graviditeter fått en väldigt speciell stickande känsla på dag 5 eller 6, antagligen då ägget fäst, och jag har alltid fått plus tidigt. På äl+9 som tidigast. Den här gången dröjde det längre. Tror verkligen det kan vara olika i varje graviditet på vilken dag ägget får fäste. Men att börja testa innan äl+8 känns helt meningslöst faktiskt.
Svar på tråden BIM maj