• Anonym (Vem)
    Tue 6 Apr 2021 20:57
    4340 visningar
    72 svar
    72
    4340

    Svalnat intresse?

    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-06 20:51:20 följande:

    Fortfarande inte hört ett ljud... borde jag avvakta tills han hör av sig (om han gör det) eller ska jag skicka ett sms?

    Vill ju egentligen bara veta ifall han är intresserad av att fortsätta ses men å andra sidan om man är intresserad av någon så hör man av sig. Därav mitt dilemma.


    Vem var det som hörde av sig senast?
  • Anonym (Vem)
    Tue 6 Apr 2021 21:01
    #11
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-06 20:59:01 följande:

    Det var han. Men det var efter jag i lördags frågade om han ville ses på söndagen vilket han inte kunde p.g.a. att hans barn skulle komma. Sen så hörde han av sig igen på kvällen.

    Så då kanske det är min tur?


    Jag tycker det är din tur att höra av dig, men tycker nog att det är hans tur att fråga om nästa dejt.
  • Anonym (Vem)
    Tue 6 Apr 2021 21:05
    #13
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-06 21:02:15 följande:

    Sant! Så då ska jag bara kolla läget typ? Fråga hur han mår och så?


    Ja det hade jag gjort och sen får han fråga efter en ny dejt. Vem är det främst som tagit initiativet till dejterna förresten?
  • Anonym (Vem)
    Tue 6 Apr 2021 21:11
    #16
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-06 21:10:05 följande:

    Då skickar jag, håll tummarna. Är helt värdelös på att lita på mig själv vid såna här tillfällen. Så rädd för att bli för på, eller dissad.


    Är han intresserad så blir han bara glad över att du hör av dig. Brukar han svara snabbt?
  • Anonym (Vem)
    Tue 6 Apr 2021 21:52
    #23

    Skickade du ngt mess ts? Och inget svar än?

  • Anonym (Vem)
    Tue 6 Apr 2021 22:39
    #26
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-06 22:28:11 följande:

    Jo jag fick svar... men sen vad han är ute efter är en annan femma eller om det bara är sex för honom, det vet jag inte. Vet inte om man ska fråga det eller bara låta tiden utvisa det.


    Nej det kan man inte veta i ett sånt här tidigt stadium. Ställde han ngn motfråga, verkade han intresserad i messet?
  • Anonym (Vem)
    Tue 6 Apr 2021 23:05
    #28
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-06 22:46:19 följande:

    Jo han ställde motfrågor... dock har mycket av vår konversation handlat om sex överlag så det är ju lätt hänt att det drar ditåt. Hur vänder man det liksom?

    Han skrev iaf att jag har just nu ensamrätt på honom varpå jag frågade vad hade menade med det och han svarade att han inte träffat någon annan än mig och har inga planer på att göra det heller. Sen frågade han om jag hade ett behov av att träffa andra, vilket jag såklart svarade nej på och att jag gillade honom. Fick då en gubbe med hjärta. Så lite svårt att tyda, men som du skrev så är det ju ändå tidigt stadium så svårt att veta om han eller jag kan tänka sig att det utvecklas till något mer.


    Började prata om annat bara helt enkelt.

    Jaha men det där låter väl bra, är väl inte svårt att tyda. Han vill vara exklusiv med dig och det låter ju jättebra. Och sen en gubbe med hjärta. Han gillar ju dig!
  • Anonym (Vem)
    Wed 7 Apr 2021 18:25
    #33

    När ska ni ses nästa gång då? =)

  • Anonym (Vem)
    Wed 7 Apr 2021 18:56
    #36
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-07 18:48:09 följande:

    Vet inte. Han har inte frågat om det, men antar att det inte blir denna vecka eftersom han har barnen.

    Vi sa förut mestadels på skoj att vi skulle ses nästa måndag och mysa på lunchen eftersom han jobbar hemifrån och jag har distansundervisning dagarna två. Det vore rätt så mysigt iof... återstår att se om han återkommer till den idén.

    Eftersom jag frågade sist (o han inte kunde) antar jag att det är hans tur att fråga om att ses...


    Ja han väntar säkert med att fråga tills han vet vilken dag han kan ses.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 11:23
    #43
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-08 11:00:18 följande:

    Nu har jag pratat med honom efter det, och han skickade t.o.m godnatt-sms igår. Men visst, kanske han bara är ute efter sex tills han hittar någon annan som får hans intresse. Det återstår att se.


    Jag dejtar också på nätet och man ska nog tänka att de allra flesta killar som hänger där bara är ute efter sex, vill dem mer så är det kul. Jag tänker så iaf. Även killar som säger att dem är ute efter seriöst ljuger oftast. Jag brukar själv inte ha sex för tidigt för att försöka sålla ut dem som bara är ute efter sex, lr killar som bara vill ses och mysa.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 11:51
    #47
    Anonym (Intresse) skrev 2021-04-08 11:43:35 följande:

    Jo, så är det nog. Många killar som är så, letar efter någon att ligga med. Sen tror jag också att man (både män och kvinnor) ständigt letar efter något bättre, att det kan dyka upp någon som kanske är lite bättre vilket gör att man nästintill aldrig ger någon en chans. Fast detta är ju en annan historia. :)

    Hur länge brukar du vänta innan du ligger med någon? Just för att sålla bort?


    Jag brukar vänta iaf till sjätte dejten, minst! Så typ låta det gå 1-2 mån innan sex. Det förhållandet som varade längst så började vi faktiskt som vänner, träffades också på dejtingsida då.

    Jag känner inte igen med att jag alltid letar efter ngn som är bättre, men män gör kanske det. Hittar jag ngn jag gillar så vill jag satsa just på den personen, inte leta vidare efter ngn bättre.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 12:30
    #49
    Anonym (mer än att ligga) skrev 2021-04-08 11:55:53 följande:

    Ni är flera som skriver att killar bara är ute efter att ligga.

    Det är säkert så för en del, antar att det finns tjejer som inte vill mer än så (fast de kanske är färre).

    Sen gissar jag att väldigt många killar/män har ungefär samma inställning som jag hade när jag dejtade. 

    Man letar definitivt efter något seriöst, någon att dela sitt liv med, och hoppas träffa rätt. Sen kanske man träffar någon som är fin, rolig, söt och attraktiv men efter en tid känns det ändå inte riktigt rätt på längre sikt.

    En sån tjej har man inget emot att ligga med, båda vill och man har det mysigt.

    Så träffas man några gånger men sen rinner det ut i sanden då man inte riktigt känner att det finns en framtid.

    Detta är inte samma sak som att man bara är ute efter sex. Det betyder bara att man kan tänka sig att ha sex med någon som är fin och mysig under tiden man letar. Det är inte alltid så lätt att veta direkt om relationen ska hålla längre.

    Problemet är troligen att kommunikationen inte är så bra, killar är inte alltid så bra att avsluta på ett snyggt och ärligt sätt. Då blir upplevelsen att han är helt oseriös och bara ville ligga. Det finns absolut såna men det är inte självklart att han är oseriös för att han försvann.

    Kanske kände han bara att just du inte var rätt..


    Så hur länge låter en kille en tjej gå och tro att det är på väg att bli seriöst? Så jäkla taskigt och slösar bara på tjejens tid om killen vet med sig att tjejen inte känns rätt, men säger inget, men tycker det är mysigt att ligga och ha lite sällskap medan killen letar efter den rätta.

    Känner inte jag att en kille är den rätta och han vill fortsätta ses så säger jag det på en gång att det inte är någon idé att fortsätta ses då jag inte känner att det kommer leda någonvart.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 13:02
    #51
    Anonym (mer än att ligga) skrev 2021-04-08 12:55:13 följande:

    Jag kan inte svara för nån annan än mig själv men i mitt fall så har det handlat det om en period då man dejtar och lär känna varandra. I vissa fall känner man ju efter första dejten att det inte är rätt och då skulle jag inte fortsätta träffas.

    I andra fall så känns det bra, man fortsätter träffas och har då också sex under tiden. Efter ett antal veckor eller nån månad kanske man känner att intresset svalnar, kanske har man upptäckt sidor som man inte tycker funkar i längden. I det läget avvecklar man.

    Jag tycker inte detta är så konstigt utan helt naturligt. I mitt fall har jag inte fortsatt att träffa nån för sex om jag inte känt att det funnits nån framtid. Möjligen i något enskilt undantag men då har det varit ett gemensamt beslut från båda.

    Jag kan inte se att detta är oseriöst eller taskigt utan ett normalt sätt att lära känna varandra och upptäcka om man trivs och funkar ihop. Ibland går det på en dejt och andra gånger tar det längre tid. 

    Utgångspunkten när man dejtar måste ju ändå vara att man inte har långsiktig deal innan det har kommit på tal och man är överens om en gemensam framtid.

    Fram till den punkten så behöver ju båda vara beredda på att det kan rinna ut i sanden.

    Kanske skulle man kunna tycka att man inte ligger med nån innan man bestämt sig för att man är ihop men så funkar knappast relationer och dejting i vår samtid. Då ligger det nog på den försiktiga parten att uttrycka detta tydligt och vänta med att ligga.


    Så du skulle inte fortsätta träffa någon säg ett halvår, år bara för att du vill ha sällskap/sex medan du letar efter den rätta och låter tro tjejen tro att det är seriöst?

    Såklart att man måste lära känna ngn några dejter lr typ 1-2 mån, men låta det gå lång tid, längre än så och inte vara ärlig med sina avsikter är bara så sjukt taskigt. Vet att det finns massvis med killar som gör så. Har ju tappat hoppet lite om den manliga befolkningen kan jag säga, och jag är nog inte ensam om det. Män är så jäkla konflikträdda och vill inte såra, men det sårar ju ännu mer när man ljuger för den man träffar.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 14:42
    #55
    Anonym (mer än att ligga) skrev 2021-04-08 14:07:07 följande:

    Svårt att säga exakt hur länge jag skulle fortsätta träffa någon men nej. Inte så som du ställer frågan. När jag dejtade var det inte aktuellt så länge. I något fall vet jag att jag avbröt fast jag troligen hade kunnat tänka mig att fortsätta träffas men kände att förväntningarna var större från tjejen och då kändes det inte ok att fortsätta.

    Jag kan inte tala för alla män men har ju ganska många vänner och kan inte påstå att jag känner igen detta, att så många medvetet skulle ljuga om att de egentligen har tröttnat men fortsätter träffas för att ha sex.

    Det finns säkert enstaka men att det skulle finnas "massvis av killar som gör så".. hur vet du det? Har du pratat med massvis av killar exakt om deras känslor och avsikter, hur de tänker och tolkar tjejen?

    Jag tror ofta det handlar om att man inte pratar tillräckligt mycket, varken tjejen eller killen. Som tjej förutsätter man att båda är på samma våglängd och gör allt för att vara så som man hoppas att killen vill att man ska vara.. Killen kanske är trög och har inte riktigt kommit fram till något om framtiden, kanske har man olika bild av målet och syftet med dejtandet. 

    Som sagt, detta är inte så jag har agerat den period jag dejtade men vill bara uttrycka att det inte självklart handlar om en hel armé av oseriösa killar som bara vill lura till sig sex. Det största och vanligaste problemet tror jag är att man är på olika plats och vill olika saker.

    Är man själv seriös och vill ha en fast relation och inget annat så behöver man försäkra sig om att den andra vill samma sak. Det kanske oftare är tjejen som är i den situationen och frågan är om det är så många som är tillräckligt tydliga med detta tidigt i relationen?

    Kan det vara så att det är i samband med att detta kommer upp som killen försvinner? Dvs. han tänker inte att det behöver vara så seriöst men när frågan ställs på sin spets så inser han att det är fel och försvinner..

    jag har givetvis inte svaren men köper inte den automatiska bilden av killar män som manipulerande sextörstande lögnare som inte vill binda sig. Det kan faktiskt finnas andra orsaker till att det kraschar på ett dumt sätt.


    Att det finns massvis är pga att jag har varit med om det ett flertal gånger. Och jag är inte ensam om det dessutom.

    Jag kan fråga flera gånger om vad killen egentligen är ute efter, han kan svara att han ser en framtid med mig, men lik förbannat beter han sig inte som att han gör det, så jo killar kan ljuga en rakt upp i ansiktet bara för att de tycker det är kul att ligga. De verkar liksom inte bry sig om tjejens känslor alls. Vet inte om det är så att hjärnan slutar fungera på killar när de är kåta och bara vill ligga?

    Som jag skrev ovan har jag pratat mycket med killen men likförbannat kan han ljuga en rakt upp i ansiktet så vad spelar det för roll om man frågar när killen ändå inte ger ärliga svar.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 15:16
    #58
    Anonym (mer än att ligga) skrev 2021-04-08 14:57:46 följande:

    samma fråga till dig som till "uppgiven" ovan:

    Vad är det för ålder vi pratar om?

    Var hittar du killarna och hur väljer du ut dem?

    Jag påstår inte att det inte förekommer men köper inte att hela manssläktet. fungerar så här. Helt klart finns det ju massor av killar som faktiskt är i relationer så det är ingen omöjlighet att hitta rätt.

    Om du ständigt råkar ut för samma sak så är det ju du som är den gemensamma faktorn, inte "alla killar".

    Troligen behöver du fundera på hur du väljer killar och testa något helt annat..


    Jag nätdejtar endast. Och i åldern 30-40. Jag tycker de ser trevliga ut och vi får igång en trevlig konversation på nätet, sen ses vi i vekligheten. Jag frågar vad de är ute efter efter kanske ett par månader, de säger seriöst men sen visar det sig att de är bra på att ljuga en rakt upp i ansiktet. Som nuvarande som jag träffat i ca 6 mån, han säger han är ute efter seriöst, är förhållande-kille, ser en framtid med mig och allt. Men handlingarna visar på det motsatta, han visar knappt några känslor eller att han tycker om mig fast han säger att han gör det. Så där är ett exempel på en man som ljuger en rakt upp i ansiktet.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 15:58
    #60
    Anonym (mer än att ligga) skrev 2021-04-08 15:26:09 följande:

    ok. du har träffat en man i 6 mån. som "knappt visar några känslor eller att han tycker om dig.."?

    Varför fortsätter du träffa en sån person mer än ett par dejter?

    I min värld är det en ganska tydlig indikation och borde vara ett varningstecken.

    En man som inte visar känslor eller i handling visar att han tycker om dig.. ja, du ska nog inte bli förvånad om det visar sig att han inte har så starka känslor för dig.


    När jag frågar om det så säger han att han är dålig på att visa känslor. Så vet inte vad jag ska tro. Hur vet man om han ljuger eller inte?

    Det är inte så att han aldrig visar känslor, han kan ju ge mig blommor och sånt men ja, jag tycker han borde visa mer känslor. Men antagligen ljuger han för mig.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 16:30
    #62
    Anonym (mer än att ligga) skrev 2021-04-08 16:05:41 följande:

    Det kanske inte är helt avgörande om han ljuger eller inte, frågan är ju vad man har för behov och önskemål i en ny kärleksrelation.

    Vissa kanske nöjer sig och tycker att det inte är så viktigt men jag skulle tycka det vore tråkigt och avtändande att träffa en ny dejt och inte känna att det slår gnistor från båda håll. 

    Det skulle kunna leda till nån slags tänkt dialog:

    - Jag är inte så bra på att visa känslor

    - Synd, jag är inte så bra på att vara ihop med såna som inte kan visa känslor. Hej då

    I en ny relation, eller när man dejtar och hoppas så är jag nyfiken, energisk, romantisk och försöker verkligen att få dejten att må bra, slappna av, skratta, känna sig uppvaktad och uppskattad.

    Hon behöver inte vara exakt som jag men jag vill känna mig sedd och uppskattad på alla sätt. Känner jag inte det så tappar jag intresset.

    och det tar inga 6 månader..

    Fundera över dina behov, vad du egentligen vill ha ut av en relation och vad som kan vara rimligt att förvänta sig under de första veckorna, kanske nån månad eller så. Har det inte hänt något då kommer det inte bli bättre om ett halvår...


    Ok, men hur kan du skriva ut att han inte har några starka känslor för mig bara sådär. Det om något är ju sårande kanske.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 18:08
    #66
    Anonym (Kvinna...) skrev 2021-04-08 17:43:49 följande:

    Du borde bry dig mindre om hans tomma ord och se mer på hans handlingar.

    Jag träffade en man för ca 5 mån sen (nära vän till 2 i min familj så vi har träffats tidigare men då var jag inte singel). Han var extremt tydlig med att han aldrig kommer bli kär i mig, att vi aldrig kommer bli ett par, att han tycker jag är snygg, sexig och rolig men att jag inte får tro någonting.

    Under alla dessa månader visar hans handlingar tvärtemot hans ord och på senare tid har han "erkänt" att han inte kan stå emot längre utan har erkänt för sig själv att han är jättekär, älskar mig och att det han inte ville/trodde skulle hända ändå hände. Vi träffas all ledig tid och saknar varandra extremt mycket när vi inte är tillsammans. Han kan hämta mig enbart för att ta en promenad med hunden, ta en snabb kaffe på ett café eller hemma , komma hem till mig med en kasse mat när jag är sjuk, köra mig när jag behöver uträtta ärenden, betalar hotell och restaurang mat nu när jag studerar, presenterar mig för vänner och familj (barn m.m.), hålla handen och pussa mig öppet på stan m.m. Det är HANDLINGAR som visar framtid och intention inte ord.


    Ok tack då vet jag, då vet jag att han ljuger rakt upp i mitt ansikte och inte gillar mig alls.

    Han har dock gjort lite för att visa att han gillar mig lite iaf, köpt dyr mc-hjälm till mig, åkt enkom till Ikea för att jag behövt ngt därifrån. Han har presenterat mig för vänner och familj. Handen håller han aldrig däremot, pussar gör han öppet på stan.
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 18:39
    #68
    Anonym (Kvinna...) skrev 2021-04-08 18:30:29 följande:

    Nu säger du emot dig själv lite, han visar ju på precis samma sätt som "min" man att han ÄR seriös med dig. Fortsätt med honom, det där låter positivt tycker jag Fast nu blev jag lite osäker på "min" man.

    Min dejt frågade mig för bara några dagar sen om jag är hans flickvän, en fråga jag aldrig någonsin i mitt liv fått. Har haft en del förhållanden i mitt liv men då har det varit självklart. Vi närmar oss 50 så inga tonåringar. Vi är båda rätt svartsjuka och osäkra trots att båda är omtyckta och snygga (för vår ålder), men som sagt hans beteende visar hans känslor. (Hoppas jag)


    Jaha tycker du?! Jag tycker att han är dålig på att visa känslor. Jämför väl mkt med mitt ex som visade mer än vad nuvarande gör.

    Vad svarade du då på hans fråga?
  • Anonym (Vem)
    Thu 8 Apr 2021 18:57
    #70
    Anonym (Kvinna...) skrev 2021-04-08 18:49:42 följande:

    Jag blev så förvånad, vi hade druckit lite vin så jag vet inte om det var en seriös fråga, jag svarade "ja, jag tycker det". Han blev inte nöjd med svaret utan frågade igen med något högre tonläge om jag ser mig som hans flickvän, "svara bara ja eller nej" denna gång svarade jag "ja, jag ser mig som det men hur känner du?". Han sa tack och att han känner lika, att han vågar känna igen trots att han lovat sig själv att leva som singel och i celibat efter nästan 7 år. De 2 senaste flickvännerna dog i cancer så han har ett enormt bagage. Vad vet du om hans tidigare förhållanden?


    Så vad är du osäker på då?

    Han har ju varit singel 3 år innan han träffade mig, bara korta förhållanden, och ville väl leka av sig efter att ha varit ihop med sitt ex i typ 8 års tid, vet att det var otrohet inblandat där och att han blev rätt sårad och kanske rädd för att att förhållande ska skita sig igen kanske, vad vet jag.
Svar på tråden Svalnat intresse?