Inlägg från: Anonym (Uppgiven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uppgiven)

Svalnat intresse?

Anonym (mer än att ligga) skrev 2021-04-08 12:55:13 följande:

Jag kan inte svara för nån annan än mig själv men i mitt fall så har det handlat det om en period då man dejtar och lär känna varandra. I vissa fall känner man ju efter första dejten att det inte är rätt och då skulle jag inte fortsätta träffas.

I andra fall så känns det bra, man fortsätter träffas och har då också sex under tiden. Efter ett antal veckor eller nån månad kanske man känner att intresset svalnar, kanske har man upptäckt sidor som man inte tycker funkar i längden. I det läget avvecklar man.

Jag tycker inte detta är så konstigt utan helt naturligt. I mitt fall har jag inte fortsatt att träffa nån för sex om jag inte känt att det funnits nån framtid. Möjligen i något enskilt undantag men då har det varit ett gemensamt beslut från båda.

Jag kan inte se att detta är oseriöst eller taskigt utan ett normalt sätt att lära känna varandra och upptäcka om man trivs och funkar ihop. Ibland går det på en dejt och andra gånger tar det längre tid. 

Utgångspunkten när man dejtar måste ju ändå vara att man inte har långsiktig deal innan det har kommit på tal och man är överens om en gemensam framtid.

Fram till den punkten så behöver ju båda vara beredda på att det kan rinna ut i sanden.

Kanske skulle man kunna tycka att man inte ligger med nån innan man bestämt sig för att man är ihop men så funkar knappast relationer och dejting i vår samtid. Då ligger det nog på den försiktiga parten att uttrycka detta tydligt och vänta med att ligga.

Men när det händer gång på gång, att man finner någon man klickar med och har roligt med. Det till slut leder till sex efter ett par dejter. Sexet är bra och sen blir man ghostad direkt efter. Det gör ju att man börjar tvivla på vad dom var ute efter och att man är total ointressant i övrigt, totts att dom fått en att tro annat från början.
Svar på tråden Svalnat intresse?