Inlägg från: Anonym (Kvinna...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna...)

Svalnat intresse?

Anonym (Vem) skrev 2021-04-08 15:58:50 följande:

När jag frågar om det så säger han att han är dålig på att visa känslor. Så vet inte vad jag ska tro. Hur vet man om han ljuger eller inte?

Det är inte så att han aldrig visar känslor, han kan ju ge mig blommor och sånt men ja, jag tycker han borde visa mer känslor. Men antagligen ljuger han för mig.

Du borde bry dig mindre om hans tomma ord och se mer på hans handlingar.

Jag träffade en man för ca 5 mån sen (nära vän till 2 i min familj så vi har träffats tidigare men då var jag inte singel). Han var extremt tydlig med att han aldrig kommer bli kär i mig, att vi aldrig kommer bli ett par, att han tycker jag är snygg, sexig och rolig men att jag inte får tro någonting.

Under alla dessa månader visar hans handlingar tvärtemot hans ord och på senare tid har han "erkänt" att han inte kan stå emot längre utan har erkänt för sig själv att han är jättekär, älskar mig och att det han inte ville/trodde skulle hända ändå hände. Vi träffas all ledig tid och saknar varandra extremt mycket när vi inte är tillsammans. Han kan hämta mig enbart för att ta en promenad med hunden, ta en snabb kaffe på ett café eller hemma , komma hem till mig med en kasse mat när jag är sjuk, köra mig när jag behöver uträtta ärenden, betalar hotell och restaurang mat nu när jag studerar, presenterar mig för vänner och familj (barn m.m.), hålla handen och pussa mig öppet på stan m.m. Det är HANDLINGAR som visar framtid och intention inte ord.
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Vem) skrev 2021-04-08 18:08:32 följande:

Ok tack då vet jag, då vet jag att han ljuger rakt upp i mitt ansikte och inte gillar mig alls.

Han har dock gjort lite för att visa att han gillar mig lite iaf, köpt dyr mc-hjälm till mig, åkt enkom till Ikea för att jag behövt ngt därifrån. Han har presenterat mig för vänner och familj. Handen håller han aldrig däremot, pussar gör han öppet på stan.

Nu säger du emot dig själv lite, han visar ju på precis samma sätt som "min" man att han ÄR seriös med dig. Fortsätt med honom, det där låter positivt tycker jag Fast nu blev jag lite osäker på "min" man.

Min dejt frågade mig för bara några dagar sen om jag är hans flickvän, en fråga jag aldrig någonsin i mitt liv fått. Har haft en del förhållanden i mitt liv men då har det varit självklart. Vi närmar oss 50 så inga tonåringar. Vi är båda rätt svartsjuka och osäkra trots att båda är omtyckta och snygga (för vår ålder), men som sagt hans beteende visar hans känslor. (Hoppas jag)
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Vem) skrev 2021-04-08 18:39:04 följande:

Jaha tycker du?! Jag tycker att han är dålig på att visa känslor. Jämför väl mkt med mitt ex som visade mer än vad nuvarande gör.

Vad svarade du då på hans fråga?

Jag blev så förvånad, vi hade druckit lite vin så jag vet inte om det var en seriös fråga, jag svarade "ja, jag tycker det". Han blev inte nöjd med svaret utan frågade igen med något högre tonläge om jag ser mig som hans flickvän, "svara bara ja eller nej" denna gång svarade jag "ja, jag ser mig som det men hur känner du?". Han sa tack och att han känner lika, att han vågar känna igen trots att han lovat sig själv att leva som singel och i celibat efter nästan 7 år. De 2 senaste flickvännerna dog i cancer så han har ett enormt bagage. Vad vet du om hans tidigare förhållanden?
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Vem) skrev 2021-04-08 18:57:47 följande:

Så vad är du osäker på då?

Han har ju varit singel 3 år innan han träffade mig, bara korta förhållanden, och ville väl leka av sig efter att ha varit ihop med sitt ex i typ 8 års tid, vet att det var otrohet inblandat där och att han blev rätt sårad och kanske rädd för att att förhållande ska skita sig igen kanske, vad vet jag.

Förmodligen är det så just NU, men du kan ju vara den rätta?

Jag blev osäker pga det du skrev, jag var så övertygad om att handlingar överträffar fina ord. Men jag kan ju ha fel. Han sa en sån fruktansvärd hemsk sak till mig häromdagen, tyvärr kan jag inte skriva det här. Han menade det som en komplimang men han förstod det direkt och ångrade sig.

Hoppas ni löser allt, vi har brutit nu. Konstigt det kan bli, aldrig mer!
Svar på tråden Svalnat intresse?