• Anonym

Omskärelse barn, var och hur?

Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-07 14:17:38 följande:

Fast nu handlade det om att antingen göra det som nyfödd eller som nybliven vuxen. Att inte ta bort förhuden helt är inget alternativ. Bebisen kommer inte må dåligt av vetskapen att det kommer ske snart och att det är "skrämmande", utan enbart det fysiska som sedan kommer gå över och när han fyller 18 är det redan gjort och klart.

Klart det är ett alternativ. Sverige är ett fritt land, eller det ska vara det iaf. Ditt barn är en egen individ och ditt jobb som förälder är att skydda ditt barns rättigheter och vara ditt barns advokat. Istället tänker du könsstympa ditt barn och ta ifrån honom hans kroppsliga integritet. Du är en hemsk människa, du ser inte ditt barn, du tänker inte på ditt barn.
  • Anonym
    Anonym skrev 2021-04-07 14:32:37 följande:

Klart det är ett alternativ. Sverige är ett fritt land, eller det ska vara det iaf. Ditt barn är en egen individ och ditt jobb som förälder är att skydda ditt barns rättigheter och vara ditt barns advokat. Istället tänker du könsstympa ditt barn och ta ifrån honom hans kroppsliga integritet. Du är en hemsk människa, du ser inte ditt barn, du tänker inte på ditt barn.

Du skadar ditt barn.
  • Anonym
    Mrs Moneybags skrev 2021-04-07 10:14:23 följande:
    Det spelar ju roll i praktiken eftersom det ena är lagligt och det andra är olagligt. Liksom andra ingrepp kan vara lagliga eller olagliga. 

Jag funderade på att omskära min son (hans pappa är amerikan) men vi avstod.

Det är väl bättre att TS får tips om bra läkare som utför omskärelser på klinik med bedövning och god eftervård än att gå till någon kvacksalvare som gör det hemma.
    Anonym (Förstöra) skrev 2021-04-07 06:58:05 följande:

Varför vill du förstöra ditt barns sexliv? Galen feminist som inte gillar män???

Är själv kvinna å tycker du är dum i huvudet, hittar han en partner så kommer dom inte ha det bra för det går fan knappt ha sex med en omskuren penis

Haha! Vilket påhitt. Självklart går det utmärkt att ha bra och fint sex med en omskuren penis. Tror du att män i USA, Mellanöstern, Afrika etc. inte kan ha sex? De har lika mycket sex som alla andra män och är minst lika fertila.
    Ollonet blir mindre känsligt och det kan visst påverka sexlivet
  • Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-08 11:49:33 följande:
    Nej? Jag svarade på vad konsekvenserna hade blivit om vi inte gjort det. Dvs knappt konsekvenser förutom några som lägger sig i och tycker man borde göra si eller så.

Vi omskär honom för att man ska det enligt religionen vi tror på, punkt. Sedan att det skulle finnas fördelar med omskärelse som tagits upp tidigare i tråden är bara ett plus, men inget som avgör.
    ok, men ni verkar inte tillhöra någon religiös gemenskap. Då hade ni haft personer att fråga om omskärelsen.
    Istället frågar ni främmande människor på familjeliv...
  • Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-08 21:20:20 följande:
    Var har du fått det ifrån? Jag skriver ju att de i vår närmsta umgängeskrets som har söner har åkt utomlands och fixat det där, vilket jag inte har möjlighet till. Jag tänker knappast fråga någon bekant utan närmare koll om en klinik som kommer omskära min sons penis, det är inte ett frisörbesök utan en penis det handlar om och då vill jag att det ska bli helt rätt och inte något oseriöst.

Spelar dessutom absolut ingen roll om man frågar främmande eller nära om de ungefärliga väntetiderna kring omskärelse, den som vet svarar.
    Du skriver i ett inlägg att du inte vill fråga "en random iman".
    Du tillhör en religion men litar inte på religionens företrädare.
  • Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-07 19:46:16 följande:
    Varför inte? Redan i inlägg 2 kom ett tips (dock för långt bort). Det finns en del här med pojkar som är omskurna och kan ge tips. Sedan att de kanske inte vågar pga människor som inte förstår att jag inte vill ha åsikter utan bara måste yttra sig är en annan sak.

Jag tänker knappast leta upp ett nummer och ringa någon random imam och fråga om han vet någonting om väntetiden för omskärelse och när man bör boka tid.
    Ts säger sig vara religiös. Tråkigt att hon inte tillhör någon religiös gemenskap. Då hade hon kunnat fråga någon hur hennes son på bästa sätt kan omskäras. Istället vänder hon sig till främlingar på nätet. 
    Ts är med i en religion men uttrycker inte några höga tankar om religionens företrädare. Hon verkar inte lita på religionens företrädare, hon frågar dem inte om råd. Utan säger att hon minsann inte tänker "ringa någon random imam". Låter ju inte särskilt respektfullt att uttrycka sig som om sin egen religions företrädare. Istället för att fråga en imam så vänder sig ts hellre till främlingar på nätet. 
Svar på tråden Omskärelse barn, var och hur?