Inlägg från: Anonym (Lag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lag)

Omskärelse barn, var och hur?

Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-07 10:19:33 följande:

Absolut, du får tycka att jag är en usel mamma utan att jag ska böla om att det är diskriminering och olagligt. På samma sätt får du kritisera omskärelse (även om jag inte bett om det) utan att böla om att det är barnmisshandel, vilket det juridiskt idag inte är. Inte heller i mina ögon. Så varför ska jag utgå från din syn när både min syn OCH lagen talar för omskärelse?

Det finns endast en anledning till att det är lagligt och det är för att föräldrar som bestämt sig för att omskära annars gör det privat med förödande konsekvenser. Det är alltså lagligt för man har sett ett behov att skydda dessa barnen, det är en fråga om vad som är minst ont. Så att du skyller på att det är lagligt är ju bara struntprat.
  • Anonym (Lag)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-09 13:55:01 följande:

Jag kan inte styra någon men jag förväntade mig att sidan bestod av vuxna människor som kan hantera att det ibland kommer upp trådar de inte gillar men där man kan ignorera.

Denna "barbariska sedvänja" är idag fullt laglig i Sverige, så vänd ditt förakt åt rätt håll istället.

Det är lagligt att sälja sex med, men det behöver ju inte betyda att det är bra för det. Snarare att det är ett problem men man vill komma åt det på ett annat sätt istället för att oskyldiga ska lida. Så lägg ner det där med att det är lagligt. Som jag och andra beskrivet så finns det anledningar bakom men att man försöker istället utbilda föräldrar så de förstår varför det ur olika perspektiv inte är bra med omskärelse. Det är klart att det finns ett starkt motstånd i länder där utvecklingen och utbildning gått framåt.
Svar på tråden Omskärelse barn, var och hur?