Inlägg från: Anonym (Lyckoslanten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyckoslanten)

    hur funkar Mötesplatsen?

    Ja, det klassiska profiterandet på vissa människors olycka i livet. Att vissa företag inte har någon skam i kroppen, istället för att seriöst visa att man vill hjälpa människor att finna varandra, ser man till att fria till innehållet i deras plånböcker...

    Jag tar gladeligen reklamen hos Happy P. alla dagar i veckan, om det är vad som krävs för att man ska få slippa bli "påmind" av multinationella företag (likt Match) om att ens tillkortakommande i livet (att man har svårt att/inte kan finna partner på annat sätt) har ett fakturerbart värde.

    Om jag betalar 300:- till en dejtingsajt i månaden för att träffa en tjej, vi möts, har en sjuj-la stund tillsammans i sängen, och sen aldrig ses igen... Vad är det som gör det mer okej än att jag går till en mörk bakgata i stan, hittar en kvinna som jag ger 300:- (utan mellanhand) och har en sjuj-la stund tillsammans med henne? I det andra fallet är det solklart definierat som "shady business", men i det första fallet är det plötsligt helt accepterat att ta vägen till sängkammaren via en "målvakt" (dvs. dejtingföretaget), som plockar åt sig pengarna...

    Kanske läge att ta en fundering kring om det inte finns en viss dubbelmoral i när det bedöms okej att betala för sex och inte? Sker betalningen via en mellanhand, kalla det "dejtförmedlare" som en grovt generaliserad benämning, är det då okej....eller inte?

    ...och som svar på TS fråga, nej, det är inte gratis att skicka personliga meddelanden på MP. Om inte motparten är VIP+ och tar kontakt med dig först.

Svar på tråden hur funkar Mötesplatsen?