• Thu 8 Apr 2021 15:05
    4108 visningar
    2 svar
    2
    4108

    Gravid och oxynorm

    Hej,

    Det är så att ja fick reda på ganska sent att vi var gravida eftersom att jag blev gravid på p-piller grejen är att jag till och från under tiden ätit oxynorm 10mg då och då när jag haft för ont pga av gammal skada. Bebisen mådde bra på ultraljud och inga konstigheter så men nu går jag runt och oroar mig för att ha orsakat några skador på mitt barn eller nån missbildning. Finns det någon som har ätit samma under graviditeten och kan lugna mig? Slutade direkt när jag fick veta så har inte ätit de på några veckor men oron är stark

  • Svar på tråden Gravid och oxynorm
  • Thu 8 Apr 2021 15:34
    #1

    Opioider generellt är inte farliga för foster, den enda risken som finns är att bebisen utvecklar abstinens. Men den låga dosen du har tagit och dessutom endast sporadiska intag ska absolut inte vara några problem så du kan vara lugn.

  • Fröken­Svea
    Thu 8 Apr 2021 18:23
    #2

    Nej, opiater är som sagt inte skadliga för fostret. Jag åt det sista månaden med första barnet pga extrem ryggvärk, en låg dos till kvällen, och fick en frisk och icke-beroende bebis. Att du ätit det tidigt i graviditeten ska inte påverka alls.

Svar på tråden Gravid och oxynorm