Inlägg från: fröken88 |Visa alla inlägg
  • fröken88

Min dejt berättade först nu att hon har barn

Anonym (Avslut) skrev 2021-04-09 12:12:37 följande:
    Nu vet vi inte hur ts och denna tjej träffades. Om de träffades på en dejtingsida så kunde självklart tjejen skriva att hon har barn precis som ts kunde skriva att han aldrig vill ha barn eller bonusbarn. Det är inte alltid man vill skylta med barnen, inte för att man döljer att man har barn utan för att skydda dem om man eventuellt träffar konstiga människor.

Jag skulle inte berätta att jag har barn om det inte kom upp i samtalet innan jag viste om det var en person jag önskade inleda ett förhållande med. De här två personerna har träffats 4 gånger innan hon berättade om sitt barn. De är inget par ännu. De är bara två människor som möts 4 gånger. De har inga skyldigheter eller ansvar inför varandra.
    Fast va? Du skulle inte berätta?

Du skriver att man inte har ett ansvar eller skyldigheter mot varandra. Man kan vara i olika stadier i livet och söka olika saker, men om man är seriös så bör man vara ärlig (det är det ansvar man har) och berätta grundläggande fakta om sig själv och sitt liv - huruvida man har barn är väl superviktigt. Det är jättestor skillnad i hur ens liv ser ut.

Jag skulle känna att det var falskt om jag dejtade en person och den personen berättade först efter fem dejter att han har barn. 
  • fröken88
    Anonym (Avslut) skrev 2021-04-09 12:58:55 följande:
    Jag skulle känna av vilken typ av individ det var först ja. För att försäkra mig om att det inte var en avvikande person jag mött. En pedofil, en våldsam människa etc. Det står inte alltid tydligt skrivet. Det är så klart olika hur många träffar det tar innan man känt av den andra individen. Jag tror vi ser på dejtande olika, du tar det mer seriöst från dejt nr. 1 än vad jag gör. Man har ett ansvar på samma sätt som mot vilken annan människa på gatan som helt om man inte uttalat inlett något mer seriöst på 5:e dejten.
    Fast det är inte som om du ska PRESENTERA ditt barn för den du dejtar - det skulle inte jag gjort (i ett scenario där jag har barn) på väääldigt länge. Att inte berätta att man har barn är som att underhålla en stor del av ens liv och vem man faktiskt är - för de flesta är att vara förälder en stor del av ens identitet. 

Men ja vi ser på det olika. För mig är att ha barn/inte ha barn en dealbreaker. Jag vill inte slösa tid på en person som har barn.

Men det är klart - jag undrar också vad i hela friden de har pratat om eftersom det inte kommit på tal. Fem dejter vad har de pratat om, vad har de gjort. Jag tycker att desto mer man gör exempelvis tar steget att ha sex desto större viktigare, om det är seriös dejting (vilket det här ändå verkar då båda vill ha relation, men en har barn, den andra har inte och vill inte ha) desto viktigare att vara ärlig.
Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn