Min dejt berättade först nu att hon har barn
Anonym (Avslut) skrev 2021-04-09 12:12:37 följande:
Nu vet vi inte hur ts och denna tjej träffades. Om de träffades på en dejtingsida så kunde självklart tjejen skriva att hon har barn precis som ts kunde skriva att han aldrig vill ha barn eller bonusbarn. Det är inte alltid man vill skylta med barnen, inte för att man döljer att man har barn utan för att skydda dem om man eventuellt träffar konstiga människor. Jag skulle inte berätta att jag har barn om det inte kom upp i samtalet innan jag viste om det var en person jag önskade inleda ett förhållande med. De här två personerna har träffats 4 gånger innan hon berättade om sitt barn. De är inget par ännu. De är bara två människor som möts 4 gånger. De har inga skyldigheter eller ansvar inför varandra.
Du skriver att man inte har ett ansvar eller skyldigheter mot varandra. Man kan vara i olika stadier i livet och söka olika saker, men om man är seriös så bör man vara ärlig (det är det ansvar man har) och berätta grundläggande fakta om sig själv och sitt liv - huruvida man har barn är väl superviktigt. Det är jättestor skillnad i hur ens liv ser ut.
Jag skulle känna att det var falskt om jag dejtade en person och den personen berättade först efter fem dejter att han har barn.