Min dejt berättade först nu att hon har barn
Tycker det känns lite onyanserat här...
När jag dejtat har de flesta vetat redan innan första middagen att jag haft barn, och om de inte vetat innan har det naturligt kommit upp väldigt tidigt. De flesta människor som försöker lära känna någon annan ställer ju nämligen frågor och visar lite intresse över ens vardag och liv...
Men jag dejtade en man några gånger där liknande scenario som detta skedde.
Vi sågs några gånger i ytliga miljöer med mingel och obefintligt prat om privatliv. När han sedan bjöd ut mig visade det sig ganska snabbt att han visade noll intresse för det han själv inte var intresserad av - han frågade mig ingenting om min familj, egna intressen eller eventuella barn utan han pratade på om sig själv och det han tyckte var spännande.
Jag kan konversera om det mesta och är själv intresserad av allt från vetenskap till politik och historia, så vi höll helt enkelt samtalen där. 
Efter en tre middagar sisådär började det dock bli lite märkligt att det aldrig blev mer privata samtalsämnen och hans tillsynes totala ointresse över mitt liv var något som knappast fick mig att vilja öppna upp mig mer på eget initiativ.
Det här var något jag debatterade flitigt i telefon med väninnor om, att det efter ett tag kändes sjukt krystat att bara behöva kasta ut 'du förresten jag är frånskild och har barn varannan vecka, då konversationen aldrig leddes ditåt.
Det här var också anledningen till att jag la ner den här mannen ett kort tag senare, maken till självgod narcissist fick man ju leta efter.
Så kontentan, få undanhåller aktivt en sån sak som att man har barn. Tas inte vissa samtal upp och det är väldigt viktigt för en så är det smart att själv visa intresse och ställa frågor.
Bara en tanke.