Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

    Min dejt berättade först nu att hon har barn

    Anonym (S) skrev 2021-04-09 13:16:48 följande:

    Menar du att det inte är en stor sak att man inte vill ha barn?

    Det är väl en ganska stor sak, i ett samhälle där normen är stor att skaffa barn. Så varför var inte TS själv ärlig? 


    Men herregud TS har väl inte sagt att han aldrig någonsin vill ha barn, bara att han inte vill skaffa det just nu och han är inte beredd att ta det ansvar det innebär att bli plastpappa heller.

    Jag tycker tvärtom det tyder på mognad och insikt, att inte kasta sig in i ett barns liv och ta på sig mer än man är beredd att axla!

    Naturligtvis är det den som har barn som ska berätta att man har barn. Att undanhålla en så viktig del av sitt liv under fem dejter är väldigt märkligt.

    TS har däremot ingen skyldighet att säga under första dejterna att han inte vill skaffa barn just nu - skaffa gemensamma barn-frågan är något som brukar dyka upp mycket senare i förhållandet.

    Och även om han inte vill skaffa barn just nu kommer han helt säkert, förmodligen att vilja det någon gång i framtiden. När han känner sig redo och har träffat en tjej han vill bilda familj med, då kommer de att ta upp barnfrågan när det blir aktuellt.
  • Anonym (Tjej)

    Men bara för att TS inte vill ha barn just nu betyder det ju inte att han inte kan ändra sig i framtiden. När han blivit lite äldre eller träffar kärleken i sitt liv som han vill ha barn med!

    Min bästis var så övertygad om att hon aldrig skulle vilja ha barn att hon t.o.m gick till läkare för att hon ville sterilisera sig när hon var lite drygt 25 år. Hon fick inte det eftersom hon var så ung och inte hade barn och tur var väl det, för fem år senare träffade hon en kille som hon ville ha barn med. Nu har de två söner och hennes barn och familj är hennes allt!

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-12 10:35:05 följande:

    Nej men just NU är det så för honom och det är nuet man måste utgå från. De passar inte för varandra med de här förutsättningarna.


    Ja, och det är väl ändå inte vanligt att man börjar diskutera om man vill ha barn eller ej på första eller andra dejten? Brukar du ta upp barnfrågan under en av de inledande dejterna, verkligen??

    Det brukar man väl inte börja ta upp innan man redan är ganska etablerad i relationen så att man börjar se en framtid tillsammans. Om man inte börjar närma sig 35-40 år och det börjar bli riktigt bråttom att skaffa barn förstås.

    Att man redan har barn när man träffas är däremot en högst relevant sak att berätta om tidigt. Dels för att det är en väldigt viktig del av ens liv som är lite konstigt att inte berätta om.. som att råka glömma berätta att man redan är gift liksom. Dessutom finns det ju redan barn med i bilden som man ganska snabbt måste förhålla sig till; ska den nya dejten få träffa barnen, är han eller hon intresserad av att leva familjeliv istället för att kunna resa och festa med sin nya kärlek, eller ska man inte kunna träffas varannan vecka för att den nya flickvännen eller pojkvännen har barnen då?

    Nej de passar inte för varandra med de här förutsättningarna och därför är det just så märkligt att tjejen "glömde" berätta att hon redan har barn. TS ska väl däremot inte behöva rabbla upp allt han INTE vill göra - jag vill inte bli plastpappa, jag vill inte bestiga alperna i sommar, jag vill inte dyka med hajar, jag vill inte ha surströmmingsfrossa på finlandsbåten, jag vill inte köpa husvagn, jag vill inte gå på Whitney Houston konsert osv osv.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-12 16:05:24 följande:

    Bekymra dig inte om mitt privatliv du :) En sådan viktig sak behöver diskuteras tidigt i vilket fall, sedan om det är på första, andra eller tredje dejten beror väldigt mycket på situationen men eftersom ts vet att det är en så avgörande fråga så kan man försöka komma in på ämnet ganska snart. Man ska inte behöva vara ihop ett par år först, sen kommer det fram att han inte vill ha barn (vad han vet just nu) och där står de med krossade hjärtan och bortkastad tid.

    Varför sätter du en annan standard bara för att man redan har barn? Hur kan det vara en viktigare fråga än om man inte vill ha barn, varken egna eller öht i sitt liv? Om man är i fertil ålder är det högst relevant att ta upp om man tänker som ts, men det "glömde" han ju. Har däremot inte sett att han beskrivit det som att hon "glömde" att berätta om sina barn, antagligen ville hon vara säker på att hon ens ville fortsätta träffa honom innan hon berättade det, annars är det inte relevant medan man fortfarande lär känna någon.


    Det är ju inte TS ansvar att berätta att han inte vill ha barn just nu, om inte tjejen avslöjar att hon har barn. Hade hon däremot berättat om sin son och TS då hade hållit tyst om att han inte är okej med att förändra sitt liv pga barnet, ja då skulle skulden ligga på honom. Han vill inte ha barn JUST NU men om han hade fortsatt dejta tjejen (om hon var barnlös) och de skulle förälska sig och efter något år bestämma sig för att bli seriösa och flytta ihop - då kanske han faktiskt skulle vilja ha barn med henne? Att han inte vill ha barn just nu är ju inget som definierar hans livslånga val att aldrig bilda familj?? Han har bara aldrig gått i de tankarna, har kanske aldrig varit tillräckligt kär i en tjej för att börja fantisera om att bilda familj, och han är inte beredd att ge upp friheten och kasta sig in i ett fosterföräldraskap precis just nu. Han har inte bråttom och han kan ju inte utgå ifrån att tjejen han träffar har det heller bara för att hon råkar vara i fertil ålder - vilket hon är från ungefär 14 till 40 års ålder.

    Be däremot precis vilken förälder som helst att presentera sig själv med max fyra meningar och du får med 99.99% säkerhet höra något i stil med: "Jag heter nn, jag är xx år och bor i Stadköping. Jag har två barn, xx och xy som är 6 och 9 år gamla. Jag jobbar som undersköterska och jag älskar hundar och segling." I ganska exakt den ordningen.

    Ber du däremot TS att beskriva sig själv så säger han liknande sak fast han byter ut meningen om barn mot "jag spelar trummor i ett rockband" eller "jag har rest i Asien senaste året och nästa år tänkte jag luffa runt i Latinamerika om jag inte kommer in på den utbildning jag sökt i höst". Han kommer garanterat inte att definiera sig själv med "jag har aldrig hittills känt en längtan efter att skaffa barn och om det visar sig efter att vi har dejtat en månad att du inte har berättat för mig att du har två-tre ungar hemma så kommer jag att bli överlycklig och ställa in mig på att bli en ansvarsfull låtsaspappa till dina fiktiva barn, som jag inte ens vet om de existerar eller ej men troligen inte eftersom du inte gett några som helst hintar om att de finns".
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-12 22:11:09 följande:

    Orkar inte läsa noveller men det är inte tjejens ansvar att berätta att hon har barn heller.


    Tycker du inte att det är en väldigt viktig och relevant del av en persons liv att ha barn? Att vara mamma eller pappa är något som identifierar dig som person väldigt starkt?

    I första hand är jag mamma, i andra hand är jag läkare/fotbollsspelare/energitjuv...
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 08:23:57 följande:

    Jag tänker inte sitta och tycka åt alla människor, och vad jag själv tänker om det eller hur jag presenterar mig är inte relevant för tråden. Däremot är förälder sällan det första jag skulle berätta, och dessutom beror det mycket på kontext. Är man på öppna förskolan är det relevant att berätta hur många barn man har, är man på frukostmingel med jobbet framhåller man säkert andra sidor av sitt liv, eller om man nyss gått med i en intresseförening så lär det vara mer relevant att berätta hur länge man hållit på med just den hobbyn/sporten/etc.


    Jaså, jag tycker däremot det är en av de allra första personliga saker folk brukar berätta om sig själv om man börjar prata mer privat med en främling eller någon på jobbet, eller ens att man pratar en lite längre stund så man kommer bort från just det man träffats för (t.ex möte med de nya bekanta i sportklubben)

    Jag och min chef intervjuade en ny eventuell kollega igår, och det vi talade om som inte hade med jobbet att göra var hans barns fritidssysselsättningar och att han hade spenderat helgen med att vara med på ena sonens tävling i sin sport.

    Det är det enda jag vet om honom faktiskt, bortsett från hans jobbprestationer. Och i hans CV skrev han också att han är gift och har två barn. En fullt normal sak att berätta t.o.m för en flyktigt bekant och definitivt något man berättar för någon man börjar dejta för eventuellt förhållande - om det inte är en ren sexdejt för då är det ju helt ointressant och t.o.m kontraproduktivt.
  • Anonym (Tjej)

    Kom på en till nyanställd som jag träffade för första gången förra veckan, vi jobbade ett pass ihop.

    Det enda hon berättade om sig själv var om sin dotter, hon visade t.o.m bilder och hon hann med att berätta att hon var ensamstående och att barnet är mest likt pappan. Sedan letade hon efter bilder på pappan i mobilen men det hade hon inga, däremot 200 bilder på dottern.

    Det är exakt allt jag vet om henne, jag vet inte ens var hon har jobbat tidigare...

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 10:25:44 följande:

    Herregud så trist :s


    Tja det är ju så med småbarnsföräldrar, det brukar snarare vara svårt för dem att avhålla sig från att prata om sina barn, och omgivningen brukar få veta mer än de vill om deras små fantastiska under och deras otroligt intressanta förehavanden ;)

    Hon frågade mig också om jag har barn och så berättade jag om dem, sedan snackade vi inte så mycket mer än om jobbet vi skulle utföra.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 11:28:59 följande:

    Ja alltså, inget fel att prata om sina barn så klart, men i den utsträckningen blir det för mycket.


    Njaeej det var en fullt normal konversation, kul att se lite bilder och få veta något om den nya kollegan. Hon verkar vara en snäll fin tjej som bryr sig mycket om sin dotter, det är bara positivt och det är väl inget konstigt alls att en mamma till en treåring pratar mycket om sitt barn. Det är snarare underligt om hon inte gör det som TS tjej, då undrar man ju varför. Smusslar hon med att hon har barn eller är hon känslokall?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 15:18:09 följande:

    Som nån hintade tidigare så skriver man inte i presentationen iaf att man har barn för att inte dra till sig fel människor (läs pedofiler), man kanske vill lära känna en person lite först också. Jag tror varken på smussel eller att hon är känslokall men märkligt att det inte kommit fram tidigare, eftersom det är många som inte vill dejta de med barn borde man checka av det tidigt för att inte slösa tid. Det måste ju inte bara vara hennes fel heller, ts hade kunnat fråga om hon har barn, särskilt som det är så viktigt för honom, en deal breaker verkligen och de är i fertil ålder båda två.


    Det är väl en sak att inte skriva det i presentationen på Tinder även om jag nu tycker att pedofil-argumentet är så långsökt. Peddos söker väl snarare jobb eller engagerar sig i föreningar där de själva kan få kontakt med barn utan att behöva gå omvägen med att dejta deras mammor, verkar omständligt. Men visst jag köper att man kanske inte vill skylta med att man har barn främst för att man inte vill bli bortswajpad innan man ens fått en chans att träffa den andra och låta dem få en uppfattning om en först.

    Men att hålla tyst om det under fyra dejter?? Om mamman fortfarande misstänkte att TS är pedofil när de träffats fyra gånger, varför i helvete fortsätter hon träffa honom då?

    Nej det låter ju mycket trovärdigare i så fall att TS faktiskt på något vis hade hintat om att han inte var intresserad av barn och familjelivet, han kanske inte sa det direkt ut men det framgick av hans livsstil och intressen att de inte är direkt förenliga med småbarn, och tjejen hade råkat få känslor för honom så hon tyckte det kändes alltmer jobbigt att släppa bomben att hon är småbarnsmamma? Hon kanske t.o.m hade fått TS att anta att hon inte har barn genom att berätta att hon älskar att resa, gillar äventyr, jobbar mycket, mm BS som folk skriver i sina presentationer för att verka intressanta.

    Alla som dejtar är faktiskt inte ute efter att hitta en partner att para sig med i första hand så man ska inte utgå ifrån att alla kvinnor söker en spermadonator. Man vill träffa någon för man vill bli kär, ha sex, lite romantik, någon att resa på semester och tillbringa fritiden med, glo på TV ihop - Och om man sedan träffar någon speciell som man klickar med och vill tillbringa livet med, ja DÅ börjar man prata om att skaffa barn och köpa hus ihop. Börja prata om framtida barn (som inte finns än alltså) första dejten är väl snarare psychovarning. Om en tjej skulle starta en tråd där hon skriver att hon gick på dejt med en kille och han började direkt prata om att han inte har börjat tänka på familjebildning riktigt än - vilka slags svar skulle den tjejen få här på FL tror du?

    Ett ord - Fly!!!

    Slösa tid på förhållanden, ja herregud vem har inte gjort det. Visst är det så att de flesta av alla trevande försök till förhållanden kraschar på vägen av massvis med olika orsaker. Det visar sig att man inte har samma mål i livet t.ex frågan om barn, men det kan lika gärna handla om hur och var man vill bo, man har olika religiösa, andliga eller politiska ståndpunkter, står inte ut med partnerns kompisar eller familj, man börjar tjafsa om skitsaker osv osv osv.

    Men om allt annat klaffar och man har träffat kärleken i sitt liv så kan ju även den mest inbitna barnmotståndaren ändra sig och vilja bilda familj. Och folk ändrar sig! Man har aldrig haft en tanke på barn när man är 31 men så plötsligt tre år senare står man och ler fånigt när man ser småbarn på stan och det börjar suga i livmodern, eller var det nu kvittrar till på killar när den biologiska klockan börjar ringa.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (B) skrev 2021-04-14 06:50:07 följande:

    [quote=81058372][quote-nick]Anonym (-) skrev 2021-04-09 11:53:

    Jag själv har inga barn och som jag känner nu så vill jag inte heller ha några. Det har jag aldrig velat. Mitt liv är bra som det är och jag vill inte ha barn i mitt liv. Jag tycker om ett lugnt, tyst och stilla liv där jag inte behöver ta ett sånt ansvar som man måste med ett barn.

    TS väldigt tydliga ståndpunkt vad gäller att han inte vill ha barn gör att han behöver kommunicera detta till de personer han dejtar. Det är rätt ovanligt att inte ens kunna tänka sig barn i sitt liv. De han dejtar kommer vara i barnskaffarålder, och om TS inte är tydlig med att han inte vill ha barn kommer det leda till problem. De flesta tjejer i den åldern planerar nog barn inom ett par år, och TS kan inte gå in i en relation där detta förväntas ske relativt snabbt.

    Om han däremot kommunicerar innan första dejten att han inte är intresserad av barn, kommer han att få dejter med likasinnade. Dvs personer som inte alls är intresserade av att skaffa barn. Då kan båda på sikt utforska om de kommer att ändra sig, eller inte.


    Jag har inte kommit underfund med hur man fetar text här men det jag ville feta är "som jag känner nu" så vill jag inte heller ha några.

    Det är långt ifrån ovanligt att ungkarlar inte har tänkt särskilt mycket på barn och som deras liv ser ut "just nu" så kan de inte föreställa sig att ha barn i sitt liv. De vill resa, festa med kompisarna, gå på fotbollsderby. Men pang så möter de rätt kvinna och innan man vet ordet av ser man samma partynisse stå och montera barnskyddet i bilen, en hängiven småbarnspappa och familjefar. Jag har sett det hända flera gånger med killar i min bekantskapskrets och min bror, lika kul att se förvandlingen varje gång.

    Men det är en milsvid skillnad på att skaffa egna barn och växa in i rollen genom förälskelse och graviditet, och att över en natt bli bonuspappa till en treåring eller 12-åring, när man träffar någon som redan har barn.

    Det är fullt förståeligt att vissa inte vill dejta någon som redan har barn just därför, man kastas för plötsligt in i familjeliv och får inte tiden med sin nya partner att vara bara två, ha tid för bara varandra och låta barnfrågan mogna fram.

    Det är långt ifrån alla tjejer i 20-årsåldern som själva är mogna att skaffa barn eller planerar att göra det inom ett par år. De kanske själva precis har slutat skolan eller är fortfarande studenter, sedan vill de jobba, resa, träffa rätt kille mm innan de är redo att bilda familj. Precis som TS.

    Och frågan i den här tråden handlar inte om att tjejen som TS dejtade ville skaffa barn med TS, utan att hon redan hade barn.

    Det fanns redan en treåring i bilden som tjejen inte berättade om! Fan man berättar väl t.o.m att man har en katt på tre-fyra dejter?

    Ni är ett gäng i tråden som hårdnackat försöker vältra över skulden på TS och försvarar tjejen med att hon nog bara skyddade sitt barn mot pedofiler när hon höll undan den superviktiga informationen (!)

    TS har förövrigt lämnat tråden, som alltid händer här på FL... Skulle vara intressant att höra om han fick någon förklaring till varför hon inte hade berättat.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (B) skrev 2021-04-15 09:17:24 följande:

    Enligt min erfarenhet tänker de flesta killar ändå tanken: Nån gång i framtiden vill jag ha barn, men absolut inte just nu. Inte: jag har alltid känt att jag inte vill ha barn. Åtminstone i 30-årsåldern brukar de flesta killar som kan tänka sig barn ändå tänka tanken, även om de sen kanske vill vänta. Det kan ju lika gärna vara så att ts tillhör de män som faktiskt aldrig vill ha barn.

    Dessa två var i 30-årsåldern. De flesta i den åldern börjar fundera på barnskaffande. Ska man dejta i den åldern bör man vara tydlig med att man inte är redo för barn. Det bästa är ju att hitta en likasinnad. Sen kan de tillsammans fundera i lugn och ro på om de kommer att ändra sig.


    Men du måste väl ändå hålla med om att det mest självklara är att man berättar om de barn som faktiskt redan finns till?

    Börja prata om barn gör man väl fan inte de första dejterna om man är normalt funtad? Jag har aldrig varit med om det och skulle bli väldigt chockad om en kille började snacka om barn och familjebildning första månaderna ens, vare sig han är för eller emot. Jag skulle liksom whoooa sakta i backarna nu, vi är inte riktigt där än..! Jag skulle däremot förvänta mig att en ensamstående pappa skulle berätta om sitt barn på FÖRSTA dejten, då skulle jag kunna ta ställning till om jag vill backa direkt eller om jag ändå tycker den här killen är intressant nog att fortsätta dejta.
  • Anonym (Tjej)

    Alla ni i tråden som tycker att TS borde ha berättat att han inte vill ha barn just nu, jag har en fråga till er:

    Brukar ni själva börja prata om barn första dejterna?

    Brukar de personer ni dejtar göra det?

    Hur tar ni upp det samtalsämnet och vad brukar reaktionen bli från er dejt?

    Svara ärligt nu!!

  • Anonym (Tjej)

    Jag tycker för övrigt att det snarare är den som har bråttom med att skaffa barn som borde ta upp det tidigt i så fall, för att inte slösa sin tid på ett förhållande med någon som inte är öppen för det. Den som inte vill ha barn har ju inte bråttom alls och man har ingen skyldighet att redovisa för allt man inte vill göra.

    Och det kan man väl gärna skriva redan i sin profil på dejtingsajten: jag vill träffa någon för att bilda familj, då sållar man bort dem som inte vill ha det.

    Och återigen här handlar det inte om eventuella framtida barn utan en treåring som redan existerar. Om din dejt inte nämner några barn utgår du såklart från att han eller hon inte har några. Det är så självklart så man baxnar över att någon inte tycker det är det fullt normala att berätta att man har barn hemma!

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (en tjej till) skrev 2021-04-16 14:30:07 följande:

    Svara själv då på varför det är ok att tycka att hon ska vara ärlig om han inte behöver vara det.

    Är det för att du är en sån tjej som tycker att killar ska särbehandlas och man ska dalta dom? Svara ärligt nu


    Man berättar om de barn man redan har eftersom de redan finns och den nya dejten direkt måste förhålla sig till om han eller hon vill involveras i deras liv - och om föräldern vill ta in en annan person i deras. Eller ska man endast kunna träffas varannan vecka eller varannan helg när föräldern är barnledig och inte kunna vara spontan och göra sådant barnlösa par kan göra under dejtingstadiet?

    Planer och drömmar om framtiden kommer fram under tiden man dejtar. Då pratar man om önskemål om barn, politiska ståndpunkter och annan livsåskådning, lär känna varandra - och antingen upptäcker man att man är för olika eller vill olika saker så man avbryter dejtandet eller förhållandet och det kan ta mer eller mindre lång tid. Eller så trivs man ihop och tycker så mycket om varandra att man vill leva tillsammans trots att Den som inte ville ha barn ändrar sig, och den som alltid har sett sig själv som någon som aldrig ska lämna Torsåker väljer att flytta till New York med sin nya kärlek för det har alltid varit hans eller hennes plan.

    Nu är det din tur att svara på min fråga.

    Du som är en av dem som alltid tar upp frågan om framtida barnplaner på första dejten, hur tar du upp frågan?

    Hur brukar detta bemötas av den du dejtar?

    Eller brukar de du dejtar berätta direkt om de vill ha/inte vill ha barn med dig? Hur tar de upp der?

    Jag är uppriktigt nyfiken för jag har nämligen aldrig varit med om det själv förutom en gång när jag dejtade en kille fyra gånger och han tog upp på fjärde dejten att han ville bilda familj och letade därför efter någon som ville samma sak. Jag var inte där just då så vi tackade för den här tiden och avbröt dejtandet.

    Jag själv har barn och har dejtat i perioder när jag varit singel. Jag har självklart alltid berättat direkt att jag har barn och i de flesta fall har killarna velat fortsätta träffas, en del har också fått träffa mina barn och vi har inlett en seriös relation och t.o.m flyttat ihop. Någon gång har killen sagt att han inte vill ha barn i sitt liv och då har vi också tackat för oss och slutat dejta.

    I min värld är detta det normala.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (B) skrev 2021-04-18 19:48:37 följande:

    Fast barnfrågan avgör ju i många fall om man ska fortsätta ses, eller ses öht. Det är sällan fallet med nåns övriga preferenser. Varför slösa nåns tid? Bara skriv ut att man (antagligen) inte vill ha barn, så slipper man gå ens på en första dejt med nån som vet att den kommer vilja ha barn hyfsat snabbt (dvs många i ts ålder).


    Att inte vilja ha barn just nu är inte något som definierar en som all framtid som människa. Oerhört få människor vill aldrig någonsin ha barn och kommer aldrig att skaffa det. Speciellt när man är ung kan det kännas som man aldrig vill ha barn.

    Jag vet att jag själv sa det när jag var i de yngre 20-årsåldern, några år senare fick jag en stark barnlängtan.

    Min kompis var övertygad om att hon aldrig skulle vilja ha barn och gick t.o.m till läkare för att bli utredd för sterilisering när hon var 28 år. Läkaren ville inte göra det och sa att du kommer nog att ångra dig, hon var skitsur just då minns jag och gnällde över att läkaren inte respekterade hennes vilja, hennes kropp. Ett par år senare träffade hon en kille som hon ville ha barn med, nu har de två söner och hela hennes värld kretsar kring deras barn och familjen, hon är den mest hängivna mamman i världen. Så folk ändrar sig! Och de allra allra flesta vill ha barn förr eller senare så det blir ju lite konstigt om TS måste göra det till sitt statement i dejtingprofilen.

    Dessutom skriver han ingenstans att han träffade henne på en dejtingsajt. De kanske träffades på gymmet eller på en fest?

    Att man redan har barn är däremot en väldigt relevant sak att skriva i en profil, och en normal sak att berätta väldigt tidigt när man pratar med en främmande människa för att lära känna dem.

    Samma sak om man vet att man kommer att vilja skaffa barn väldigt snart och det är en förutsättning för relation. Då är det ju den som vill ha barn och har bråttom som borde vara tydlig med det tidigt om det är viktigt.

    Det är den som vill ha barn som inte har tid att slösa, den som inte vill ha barn har ju inte bråttom. Alla förhållanden går ju inte bara ut på parning, det finns massor med andra orsaker till att man vill vara ihop med någon. Med mer eller mindre seriösa intentioner. Sex, närhet, känna sig kär, slippa vara ensam, ha någon att åka på semester med. Leta efter nålen i höstacken för att kanske hitta någon man vill bilda familj med i framtiden.

    Jag är 100% övertygad om att TS också kommer att vilja ha barn i framtiden, när han känner sig mogen och träffar rätt tjej. Han skriver inte "jag kommer aldrig någonsin att vilja ha barn och det är min fasta övertygelse". Han skriver "som jag känner nu så vill jag inte heller ha några. Det har jag aldrig velat" - hittills! TS är 31 år, han har 20 år till på sig att bli pappa och bilda familj. Och om han träffar rätt tjej kanske han kommer vilja ha barn väldigt snart?

    Men han vill inte kastas in i det genom att börja dejta en tjej som REDAN HAR BARN. En treåring som han inser att han kommer vara tvungen att ta någon slags pappaansvar för om han blir mer involverad med den här tjejen.

    Jag fattar inte, vad är det som är så svårt att förstå??

    Jag har frågat flera gånger i tråden nu, alla ni som tycker att TS borde berätta att han inte vill ha barn:

    Tycker ni det är fullt normalt att den som inte vill ha barn ska berätta det? Brukar de ni dejtar berätta det? Vad säger de då?

    Inleder du själv alltid en dejt med att "just nu planerar jag inga barn/inga fler barn" och hur tas det emot av den andra?

    Jag är uppriktigt nyfiken för jag har aldrig varit med om att man pratar om det förrän ganska långt in i relationen! Förutom en kille som sa på tredje dejten att han ville träffa en tjej att bilda familj med och jag var inte där så vi sa tack o hej.

    Däremot berättar dejter alltid om de redan har barn på första dejten och jag berättar om mina - om det inte är en ren sexdejt för då är det inte relevant.

    Men det är kanske det den här killen var för tjejen han träffade?
Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn