• Anonym (Dålig person)

    Kan inte släppa att jag blev kär i en annan

    Är en dålig person, trodde aldrig det skulle hända mig men för flera år sedan blev jag kär i en gammal killkompis, trots jag är sambo. Såhär flera år senare sitter jag fortfarande och dömmer mig själv att jag var emotionellt otrogen mot min sambo. Hur ska jag någonsin förlåta mig själv?

  • Svar på tråden Kan inte släppa att jag blev kär i en annan
  • fluffycookie

    Såhär tänker jag, ens känslor kan man inte rå för och de kan blossa upp för andra personer än sin sambo. Det man kan rå för är om man agerar på det och faktiskt är otrogen. 

    Du fick känslor, agerade inte på dem, stannade hos din sambo och är (förhoppningsvis) lycklig med honom idag. Tänker du fortfarande på den andra killen för att du har känslor, eller för att du enbart mår dåligt över det som (inte ens) skedde då?

    Det är så enkelt att misshandla sig själv för saker man tänker som är "konstigt och fel", men livet kommer vara nog jobbigt utan att man trasslar till det i skallen för sig själv.

    Mitt råd är - förlåt dig själv, du har inte gjort något fel. 
    Stor kram

  • Anonym (*)

    ?Emotionellt otrogen?? Jag anser inte att det finns något som heter det. Otrogen kan man bara vara genom handling. Man väljer inte sina känslor. Så du kan sluta ha skuldkänslor. Du har inte gjort något fel.

  • Anonym (Wtf)

    Råder dig till att sluta älta och slappna av lite. Har du ingenting annat att tänka på? Det låter elakt men vad skulle du säga till en kompis? Det var ju inte så att du låg med honom. Du sitter alltså och tänker på att du för flera år sedan var kär i en killkompis när du kan lägga energin på annat.

    1. Antingen har du för lite att göra

    2. Eller så är du fortfarande kär i honom och vill inte släppa det

    Kan också vara:

    3. Du är så svartsjuk av dig att det gnager i dig. Kan du kanske sin sambo kan - därav dina skuldkänslor.

    Tycker du ska pyssla om din sambo istället för att älta detta.

  • Anonym (Dålig person)

    Jättemånga verkar ju tycka man är otrogen när det blir sådär och många tycker det är värre än att man skulle va fysisk. Jag vill inte vara en dålig människa, men jag vet ju att ingen är perfekt. Alla gör misstag .

  • Anonym (Dålig person)

    Så ni här som skrivit tycker att otrohet är när man är fysisk endast?

  • Anonym (*)
    Anonym (Dålig person) skrev 2021-04-09 21:58:12 följande:

    Så ni här som skrivit tycker att otrohet är när man är fysisk endast?


    Jag tycker bara det är otrohet när man agerar på sina känslor, ja. Man väljer ju inte sina känslor, som sagt. Alltså kan man inte rå för om man får känslor för någon annan. Du och den andra killen bekände väl aldrig era känslor för varandra?

    Många tycker att det är värre om deras partner inleder en kärleksrelation med någon annan, än om de bara har sex med någon annan. Är det det du syftar på? För jag upplever inte att många tycker att det är otrohet att bara få känslor för någon annan, utan att agera på det.
  • Anonym (K)
    Anonym (Dålig person) skrev 2021-04-09 21:58:12 följande:

    Så ni här som skrivit tycker att otrohet är när man är fysisk endast?


    Nej, det finns olika sätt att vara otrogen på. Alla har olika gränser. Var går din gräns och var går din partner gräns?
    Om din partner tycker att du överskridit hans gräns har du varit otrogen..I hans ögon.
  • En manlig man

    Lägg det bakom dig bara! En oerhört oviktig liten detalj i ditt liv som bara du vet om och du är den enda som bryr sig.

    Det som hände är väl inte värre än att slänga en fimp i naturen eller köra över en groda med bilen. Släpp det bara och ge din man en skön avsugning istället!

  • Anonym (Handfängsel)
    Anonym (Dålig person) skrev 2021-04-09 16:53:50 följande:

    Är en dålig person, trodde aldrig det skulle hända mig men för flera år sedan blev jag kär i en gammal killkompis, trots jag är sambo. Såhär flera år senare sitter jag fortfarande och dömmer mig själv att jag var emotionellt otrogen mot min sambo. Hur ska jag någonsin förlåta mig själv?


    Jag vet inte. Men du borde ha civilkurage och överlämna dig själv till Polisen.
  • Anonym (Dålig person)

    Roligt att alla just i denna delen inte tycker det är något men hamnar man i andra delar av forumet hade man vart en stor otrogen idiot. Bryr mig tyvärr alldeles för mycket vad andra tycker också. Jag vet egentligen att alla har sina sämre sidor.

  • Anonym (*)
    Anonym (Dålig person) skrev 2021-04-10 07:55:51 följande:

    Roligt att alla just i denna delen inte tycker det är något men hamnar man i andra delar av forumet hade man vart en stor otrogen idiot. Bryr mig tyvärr alldeles för mycket vad andra tycker också. Jag vet egentligen att alla har sina sämre sidor.


    Fast nu måste du vara tydlig med vad som har hänt här egentligen. Var det bara så att du blev kär i en annan kille, men inte gjorde någonting? Du sa alltså aldrig till den andra killen att du var kär i honom? Eller bekände du dina känslor för honom? Och han för dig också, kanske? För om du aldrig sa något till honom, så var det absolut inte otrohet och jag är rätt säker på att de flesta håller med mig, även i andra delar av forumet. Jag säger för tredje gången nu: man rår inte för sina känslor. Hur ska man kunna klandras för något man inte rår för? Om du och killen däremot bekände era känslor för varandra, börjar det kanske likan otrohet. Fast det finns många som inte tycker att de heller är otrohet, utan att ni måste ha varit fysiska med varandra för att det ska räknas som otrohet.
  • annabellelee
    Anonym (Dålig person) skrev 2021-04-09 21:58:12 följande:

    Så ni här som skrivit tycker att otrohet är när man är fysisk endast?


    Nja, jag tycker det är otrohet om man sexchattar, skickar nakenbilder, säger saker som "jag älskar dig, jag önskar det kunde bli vi, jag vill ha dig" dvs agerar ut sina känslor. Men om man behåller dem för sig själv är det inte otrohet.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Dålig person) skrev 2021-04-09 19:39:04 följande:

    Jättemånga verkar ju tycka man är otrogen när det blir sådär och många tycker det är värre än att man skulle va fysisk. Jag vill inte vara en dålig människa, men jag vet ju att ingen är perfekt. Alla gör misstag .


    För mig är otrohet när man interagerar med någon annan på ett olämpligt sätt. Förutom fysisk otrohet kan det innefatta sexchattande eller annat prat om vilket sex man skulle vilja ha med den andre. Det kan också vara att ha väldigt intensiv kontakt där man pratar om sådant man vanligtvis bara diskuterar med sin partner.
    Om man tycker att det är otrohet att bara få känslor för någon annan tycker jag att man har en väldigt omänsklig syn.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Dålig person) skrev 2021-04-10 07:55:51 följande:

    Roligt att alla just i denna delen inte tycker det är något men hamnar man i andra delar av forumet hade man vart en stor otrogen idiot. Bryr mig tyvärr alldeles för mycket vad andra tycker också. Jag vet egentligen att alla har sina sämre sidor.


    Det finns alltid fanatiker och extrema uppfattningar och på FL verkar de vara överrepresenterade. Om jag vore du skulle jag strunta i det.
  • Anonym (C)
    Anonym (Dålig person) skrev 2021-04-09 21:58:12 följande:
    Så ni här som skrivit tycker att otrohet är när man är fysisk endast?

    Otrohet kan vara annat än kroppskontakt. Men otrohet är en handling, inte en känsla. Att börja träffa eller prata med personen mer än tidigare kan vara en form av otrohet. Att prata med personen om vissa saker kan vara otrohet. Att aktivt söka mer kontakt och göda de spirande känslorna kan vara otrohet.
  • Anonym (K)

    Tja, en del hävdar ju att man inte varit otrogen om man bara använder kondom..
    Ingen kroppskontaktObestämd

Svar på tråden Kan inte släppa att jag blev kär i en annan