• Anonym (Kyssvänlig)

    Den perfekta kyssen?

    Hur kysser folk egentligen? Går det mode i kyssar tex?

    Jag som undrar är tämligen förvirrad då jag upptagit denna aktivitet efter lång tids frånvaro. med en man som inte kysser så som jag brukat göra.

    Förut var kyssar det jag gillade bäst med sex. Gärna långa innerliga med virvlande inkännande tungor. Det var jämt så spännande varje gång man träffade en ny kärlek att hitta en gemensam rytm och få till de där "fjärilarspirren" varje gång man hittade rätt liksom.

    Kysste även bra med min förra man inledningsvis men tappade mina romantiska känslor och lusten att kyssas efter ett tag, så nu känner jag mig helt ny och lite osäker.

    Jag gillar alltså kyssar som har ganska mycket tunga, det är så jag blivit lärd, och de flesta har kysst så som jag träffat. Utforskande, ganska mjuk först och sedan lite fastare och bestämdare för att öka åtrån, för att  sen växla till mjuk igen osv.

    Också att man suger lite på varandras läppar, pusskysser emellanåt osv. Svårt att förklara men absolut med tunga!

    Den mannen jag träffat nu använder nästan inte tunga alls, bara halvpussar runt och stannar med spända läppar utan nån större känsla, som i en längre puss.

    Har försökt leda in honom och möta min tunga men han verkar inte alls haka på detta. Det har blivit ett dilemma. Har svårt att bli tänd och vilja fortsätta ha sex. Vill gärna inte såra honom, för vet att man kan bli osäker av tillsägelser och lätt blir hämmad.
     
    Hur ska man ta upp sånt och vilka kyssar gillar ni? Tänker att lite yngre människor kanske kysser annorlunda än mig?

  • Svar på tråden Den perfekta kyssen?
  • Kungsholmsbo

    Gillar att kyssas typ på det sätt som du beskriver och folk brukar väl ofta kyssas så. Men vissa är dåliga på det, eller gillar det inte. Då kysser på det sätt som mannen du beskriver. Trist men sant.

  • Anonym (Kyssvänlig)
    Kungsholmsbo skrev 2021-04-10 21:59:24 följande:

    Gillar att kyssas typ på det sätt som du beskriver och folk brukar väl ofta kyssas så. Men vissa är dåliga på det, eller gillar det inte. Då kysser på det sätt som mannen du beskriver. Trist men sant.


    Det är min erfarenhet också, förutom mannen jag träffar nu och några andra som haft dålig tungteknik och tryckt ner den i halsen utan minsta känsla. Vidrigt!
  • Marshmallowgirl

    Jag älskar att man nafsar på varandras läppar på ett sensuellt sätt, och även använder tungan emellanåt. Men det ska vara med känsla. Svårt att förklara, men jag gillar inte när den andres tunga åker runt som en jäkla helikopter i munnen på mig. Jag vill att tungorna ska hitta varandra och liksom leka med varandra. Ibland är det härligt att man bara håller ansikte och läpparna nära varandra och andas tungt när man kör i missionären tex.

  • KimLinnefeldt

    Ja, såna kyssar som du beskriver vill jag ha! Sensuella, lekfulla, med tungspets som stryker längs läpparna, som tumlar runt med min tunga. Vill kyssas mycket mer än min fru, tyvärr lite otakt där.

    Hade ett kort förhållande med en kvinna som inte kunde kyssas, som gapade md vidöppen mun, väldigt lite läppar, jättetråkigt och avtändande. Det ska vara tätt och vått. 

  • Marshmallowgirl
    KimLinnefeldt skrev 2021-04-11 06:39:16 följande:

    Ja, såna kyssar som du beskriver vill jag ha! Sensuella, lekfulla, med tungspets som stryker längs läpparna, som tumlar runt med min tunga. Vill kyssas mycket mer än min fru, tyvärr lite otakt där.

    Hade ett kort förhållande med en kvinna som inte kunde kyssas, som gapade md vidöppen mun, väldigt lite läppar, jättetråkigt och avtändande. Det ska vara tätt och vått. 


    Mitt ex gillade inte att kyssas, för han var dålig på det sa han. Vi kysstes väl ett par ggr och det var inget dåligt enligt mig. Men man vill ju inte att nån ska göra nåt de inte känner sig bekväma med. Så vi pussades bara jämt. Och det blir ju inte samma sak.

    Saknade kyssar nåt enormt. Och nu som singel har jag mött några stycken som kysst så otroligt härligt. Och så några som gör då som du beskrev att en tjej gjort. Öppen mun bara. Inga läppar men en tunga som far runt som en visp bara. Otroligt avtändande.

    En KK jag har han sa efteråt att han aldrig hade varit med om något så härligt som när vi låg i missionären och kysstes samtidigt.

    Mysigt att höra :)
Svar på tråden Den perfekta kyssen?