Anonym (Anonym) skrev 2021-04-12 18:11:45 följande:
Helt ärligt ser det andra väldigt oklart ut. Min självkänsla är sådär, har varit arbetslös en lång tid och har nu blivit det igen efter haft jobb sen november. Har inte många vänner och hade allmänt kunnat vara mer nöjd med mitt liv. Samtidigt är jag rädd för förändringar och har väldigt svårt att prata om framtiden. Detta är något jag jobbar med.
Våra gemensamma förväntningar är nog ganska stabila, men mina egna är nog rätt höga på både mig och min partner.
Ätit p-piller den 5 år tillbaka, men har aldrig märkt negativa biverkningar så tror inte det är dom.
Vi är ju alla olika såklart...och är på olika ställen i livet...nu, igår och i morgon. Tror dock att många faktorer KAN spela in i hur man upplever och uppfattar saker. Mår man hyggligt bra tror jag vidare att man har lättare för att ta till sig av lukter, smaker och känslor...lättare för att vara närvarande och engagerad oavsett om det rör sig om sex eller annat i livet. Höga förväntningar och kanske krav...tror jag är mindre bra i sammanhanget intimitet.
Preventivmedel påverkar individen olika...men KAN absolut påverka lust. Läs bieffekter. Hur va tiden innan P-pillren?