• Underhill

Sexuell attraktion till partner

hur ser livet ut för övrigt?? Preventivmedel, jobb/studier...och hur väl känner du dig själv...är du nöjd med dig själv. Hur ser förväntningarna ut...vad skulle kunna får dig att känna lust och åtrå/passion även under onani/sex??

• Underhill
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-12 18:11:45 följande:
    Helt ärligt ser det andra väldigt oklart ut. Min självkänsla är sådär, har varit arbetslös en lång tid och har nu blivit det igen efter haft jobb sen november. Har inte många vänner och hade allmänt kunnat vara mer nöjd med mitt liv. Samtidigt är jag rädd för förändringar och har väldigt svårt att prata om framtiden. Detta är något jag jobbar med.

Våra gemensamma förväntningar är nog ganska stabila, men mina egna är nog rätt höga på både mig och min partner.

Ätit p-piller den 5 år tillbaka, men har aldrig märkt negativa biverkningar så tror inte det är dom.
    Vi är ju alla olika såklart...och är på olika ställen i livet...nu, igår och i morgon. Tror dock att många faktorer KAN spela in i hur man upplever och uppfattar saker. Mår man hyggligt bra tror jag vidare att man har lättare för att ta till sig av lukter, smaker och känslor...lättare för att vara närvarande och engagerad oavsett om det rör sig om sex eller annat i livet. Höga förväntningar och kanske krav...tror jag är mindre bra i sammanhanget intimitet. 

Preventivmedel påverkar individen olika...men KAN absolut påverka lust. Läs bieffekter. Hur va tiden innan P-pillren?
  • Underhill
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-13 14:23:16 följande:
    Jaa absolut, och det är jag medveten om! Tänkte mer på hur rimligt det är att lägga hela sin sexlust i attraktion för ens partner. Men absolut, mår man bra i övrigt kanske attraktionen automatiskt blir mer lättillgänglig.

För 5 år sen var mitt liv helt annorlunda på nästan alla aspekter och går inte riktigt att jämföra. Men innan och efter jag började ta dom märkte jag igen skillnad.
    Men attraktionen fanns väl där lite nu och då om jag förstod det rätt?? Men inte riktigt när ni väl har sex, eller?? Gissar att det iaf blir lite lättare att känna lust och att vara där och då lite mer om mkt annat känns bra.
Svar på tråden Sexuell attraktion till partner