Inlägg från: Anonym (erotisk i sinnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (erotisk i sinnet)

    Sexuell attraktion till partner

    StudierKemi skrev 2021-04-12 17:42:30 följande:
    Folk tänker och upplever sex med olika delar av hjärnan. Vissa individer är mer kreativa än andra och därför kommer de uppleva sina egna fantasier som bättre än verkligheten. De som leds av personlighetsdraget Introverted intuition kommer att reagera just så, men det finns fler personligheter som fungerar på detta sätt förstås.

    Om man istället är jordnära/praktisk person som är nästan till 100% engagerad i nuet och inte i några drömmar, så styrs denna av personlighetsdraget Extraverted sensing (eller annan sensoriskt inriktad personlighet), och då njuter man till max under själva sexakten/penetrationen. Det handlar om vilken del av hjärnan som råkar vara mest aktiv hos individen och detta är medfött och ärvt efter föräldrarna.
    Intressant. Har inte hört talas om detta innan. Men det stämmer bra på mig exempelvis som är väldigt kreativ och introvert med mycket fantasi. Har sällan upplevt sex sådär himmelsk förutom i fantasin där jag tänker på sex nästan jämt och drömmer mig iväg. Är fullt nöjd med fantasisex egentligen och har tappat intresse och attraktion för mina partners ganska snart i alla mina förhållanden efter ett par år. Samtidigt verkar jag ha mycket starkare upplevelser än andra även sensoriskt i hud och sådant och kunna hitta in i  transcendentala tillstånd lättare än många inom meditation och den typen av aktiviteter.
Svar på tråden Sexuell attraktion till partner