• Anonym (Helen)

Du som är kvinna mellan 35-40 år, går du i Converse/Vans.. ?

Är en tjej/kvinna på 36 år som fortfarande älskar att gå i sneakers som Vans och ibland Converse. Känns kanske som man borde växa upp och använda finare skor eller skor med klack :) Man ser många tonåringar som går i sådana skor som Vans och då börjar man ju fundera. 

Jag ser inte äldre ut än vad jag är, snarare yngre och går mycket i jeans, så tycker de skorna passar min look bra.

Hur tänker ni? Är det ok med sådana skor trots att man börjar komma upp i ålder? 

• Svar på tråden Du som är kvinna mellan 35-40 år, går du i Converse/Vans.. ?
  • Anonym (Femtiplussare)

Jag är 56 och har ofta Converse när väderleken tillåter. Jag tror inte det finns någon åldersgräns på dem. Det skulle man ju i så fall bli informerad om vid köp!? Flört

• Fjäril kär

Jag är 43 år och går i Converse ganska ofta

Jag älskar klackar också och använder båda delarna. Det ena utesluter inte det andra

• Anonym (Sara)
    Anonym (Helen) skrev 2021-04-13 14:33:03 följande:

Är en tjej/kvinna på 36 år som fortfarande älskar att gå i sneakers som Vans och ibland Converse. Känns kanske som man borde växa upp och använda finare skor eller skor med klack :) Man ser många tonåringar som går i sådana skor som Vans och då börjar man ju fundera. 

Jag ser inte äldre ut än vad jag är, snarare yngre och går mycket i jeans, så tycker de skorna passar min look bra.

Hur tänker ni? Är det ok med sådana skor trots att man börjar komma upp i ålder? 

Jag är 52 år och går nästan endast i Converse till vardags för att de är snyggaste skorna till jeans.

Dessutom har jag samlat på Converse i snart 20 år så det är lite av en hobby att få tag i deras special edition skor. Vet, helt ärligt, inte hur många par jag har... skickar efter från USA och England och bara jakten är kul ! Ibland säljer jag några par när det finns efterfrågan.

Nåväl jag struntar i om jag är för gammal... mina fötter vill inte ha några andra....så varför sluta?

Trivs du med dina sneakers så är det ju rätt för dig!
  • Anonym (Helen)

Kul att det är fler som använder Converse trots lite högre ålder, då behöver jag inte känna mig ensam :)

• sextiotalist

Vid rätt tillfälle helt OK. Jag kan ha "gympaskor" på jobbet en dag och högklackat nästa dag, beroende på humör och klädsel för övrigt. Däremot sån lyfter jag nog ett ögonbryn om jag skulle se en kvinna i min ålder ha sneakers en vinterdag, men knappt noterat  om en tonåring har det. Kanske för att jag förväntar mig att man klär sig mer efter väderlek när man blivit lite äldre (reagerar likadant när jag ser vuxna kvinnor springa omkring i högklackat när snön yr, vilket jag sett). Sneakers är absolut snyggare än en del skor som "vänliga" yngre expediter vill prångla på en när man söker skor för med inte allt för hög klack.
  • Gameofthrones

Älskar Converse skor. Man klär dig efter hur man bär upp det. Men varierar skor. Det är inte bara Converse.

Allt hänger på hur man bär kläderna =)

• mammabitch

Nu var det ett tag sedan jag var 35-40 men jag gillar fortfarande mina Converse

• Anonym (Jk)

Gå med de skor du vill ha och strunt i vad andra tycker.
  • Mint

Tycker det är många 40+ och ++ sommar converse och liknande sneakers. Själv är jag 35+ och kommer aldrig någonsin ha skor med klack. Det är helt enkelt inte min stil.

• Anonym (Kvinna 39)

Jag tycker om converse och använder dem gärna :) Dessutom bättre för fötterna än att gå i klack.

• Anonym (?)

Jag har inte sett en enda ung människa som bär converse, de var ju väldigt inne för många år sedan bland unga men inte nu.

Så tror inte du behöver oroa dig över det.

• Anonym (Helen)
    Anonym (?) skrev 2021-04-13 15:09:52 följande:

Jag har inte sett en enda ung människa som bär converse, de var ju väldigt inne för många år sedan bland unga men inte nu.

Kanske inte. Däremot är det många unga som har Vans, som jag också nämner i min trådstart. 
  • Anonym (Helen)
    Mint skrev 2021-04-13 15:02:16 följande:

Tycker det är många 40+ och ++ sommar converse och liknande sneakers. Själv är jag 35+ och kommer aldrig någonsin ha skor med klack. Det är helt enkelt inte min stil.

Jag har heller aldrig klack, det är inte jag och jag känner mig så obekväm i det. 
  • Anonym (tanten)
    Anonym (?) skrev 2021-04-13 15:09:52 följande:

Vet inte vad ung är för dig, men min 29-åriga kompis har ofta converse.

Jag använder också converse och vans...blir 50 år i år. 

Man kan väl inte bli för gammal för ett par helt vanliga skor? 
  • Anonym (Y)

Jag är 41 , men har Converse ibland.

Det är bekvämt.

• MammAmma

Finns väl ingen åldersgräns på skor. Jag är i din åldersgrupp och använder Vans till vardags.

• Kvittning

Varför skulle man inte kunna använda converse eller vans för att man är äldre, det var något av det dummaste jag hört. Enda anledningen till att jag inte använder de skorna är för att de är för smala vid tårna för att vara sköna för mina Kalle Anka-fötter.

• Anonym (?)
    Anonym (tanten) skrev 2021-04-13 15:32:15 följande:

Vet inte vad ung är för dig, men min 29-åriga kompis har ofta converse.

Jag använder också converse och vans...blir 50 år i år. 

Man kan väl inte bli för gammal för ett par helt vanliga skor? 

Är 22 och har som sagt aldrig sett någon ha converse längre, inte efter att det slutade vara "populärt". Varken ung eller äldre. Men det verkar som att det ändå förekommer.

Nej jag tycker inte man är för gammal för converse. Trivs man i dem så spelar ju åldern ingen roll.
  • Anonym (japp)

Min mormor hade ett par Vans när hon var över 80 som hon ärvde efter min son som växte ur dem snabbt. De var sköna och bra, tyckte hon. 

Jag tror inte det är åldersgräns på sådana skor direkt?

Själv är jag snart 50 och har problem med fötterna och höften, så jag kan inte ha helt platta skor som Converse. Köpte ett par för några år sen, men fick ont tyvärr.

Svar på tråden Du som är kvinna mellan 35-40 år, går du i Converse/Vans.. ?