Finns något sätt att få pengar?
Jag hjälper mitt lillasyskon som är 21 år gammal. Hen har pga olika omständigheter inte gått klart gymnasiet eller ens grundskolan utan pga depression hamnat vad datorn i spelvärlden. Mycket sorgligt men jag har FÖRSÖKT påverka, men hen gör som hen vill ändå oavsett vad jag tycker.
Hen bor hos vår ensamma förälder som själv är arbetslös och går på a-kassa vilka dagarna snart är slut. Alltså lever de på enbart förälderns a-kassa. Hur mitt lillasyskon ens har mage till att göra så i så hög ålder vet jag ej, så fråga inte tack. Jag själv är högskoleutbildad och har bra inkomst, stora kontraster.
Jag försöker hjälpa så gott jag kan med hur hen ska söka kurser och gå klart skolan, söka aktivitetsstöd osv vilket inte är det lättaste proceduren för en ung person utan livserfarenhet. Minsta krångel i någon procedur och hen hamnar vid dator och blir arg på mig som försöker få något gjort.
Vad kan jag göra? Vad kan vår förälder göra? Finns något mitt syskon kan få eller vår förälder för att hen bor där?
Soc är inget alternativ då för mycket pengar som tur är finns sparat.
Snälla hjälp mig, jag är såååååå trött på att hjälpa folk som inte gör något åt sin situation :,(