• Fri 16 Apr 2021 08:38
    1426 visningar
    21 svar
    -1
    21
    1426

    Flicknamn som fungerar på svenska, engelska och franska?

    Hej alla!

    Jag behöver verkligen tips på flicknamn som fungerar både på svenska, engelska och franska. Fungerar det även på japanska är det en stor bonus!

    Vi har ett engelskt efternamn också kanske ska tilläggas, vilket känns lite svårt i Sverige då alla namn jag testar direkt får 'stripper vibes' om ni förstår hur jag menar.

    Naomi är det enda jag har på listan just nu, men vill gärna ha tips på fler! Jag har redan en dotter som heter Nicole, funkar det med Naomi?

    Jag vill inte ha ett hittepånamn, men vackra namn som tex Alice går tyvärr också bort då det känns lite tråkigt om det är alldeles för vanligt...

    Tusen tack för input!

  • Svar på tråden Flicknamn som fungerar på svenska, engelska och franska?
  • Fri 16 Apr 2021 09:01
    #1

    Naomi är vackert och funkar bra med Nicole.

    Om namnen funkar på japanska kan jag inte svara på, men:

    Diana, Livia,Paula, Juliana, Julie, Nora, Edith, Lily, Amelie, Adele, Elise, Aurora, Celeste, Leanna, Felice, Esther, Carla, Leona, Lucia, Malou, Melina, Stella.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fri 16 Apr 2021 09:36
    #2

    Louise?

  • Fri 16 Apr 2021 10:14
    #3

    Sarah, Emma, Hannah, Anna, Lisa, Matilda, Lara, Lea, Alma, Alva, Linnea, Sophie/Sophia, Mia, Maria, Marina, Victoria, Emily/Amelie/Emilia, Nalia, Ilvy, Julia, Annika, Isabelle/Isabella, Florentina, Theodora, Hanja/Hania/Hanya, Ronja/Ronia/Ronya, Sonja/Sonia/Sonya, Regina, Jasmin/Yasmin, Melanie, Elina/Alina, Amina, Nina

  • Anonym (O)
    Fri 16 Apr 2021 10:50
    #4

    Jag läste igenom svaren du fått och det namn jag kom på som fungerar på engelska och franska samt passar med Nicole som inte är nämnt ovan är Olivia (men det kanske klassas som för vanligt precis som Alice?). Om Olivia fungerar i Japan låter jag vara osagt.

  • Anonym (Frans­ka)
    Fri 16 Apr 2021 10:53
    #5

    Julie, Noelle, Marie, Belle, Melissa, Luna, Noor.

  • Anonym (Frans­ka)
    Fri 16 Apr 2021 10:55
    #6

    Mitt tips är att söka på populära dopnamn i Quebec, Kanada. Där använder man mestadels franska namn som även fungerar på engelska.

  • Anonym (Frans­ka)
    Fri 16 Apr 2021 10:56
    #7
    Anonym (Franska) skrev 2021-04-16 10:55:42 följande:

    Mitt tips är att söka på populära dopnamn i Quebec, Kanada. Där använder man mestadels franska namn som även fungerar på engelska.


    Och namn som fungerar på engelska fungerar oftast väldigt bra på svenska.

    Så Quebec-namn är ett bra tips!
  • Fri 16 Apr 2021 10:57
    #8
    +1

    Amelia

  • Fri 16 Apr 2021 10:57
    #9

    Amelia

  • Fri 16 Apr 2021 11:18
    #10
    +1
    Andravarvet2021 skrev 2021-04-16 08:38:35 följande:

    Hej alla!

    Jag behöver verkligen tips på flicknamn som fungerar både på svenska, engelska och franska. Fungerar det även på japanska är det en stor bonus!

    Vi har ett engelskt efternamn också kanske ska tilläggas, vilket känns lite svårt i Sverige då alla namn jag testar direkt får 'stripper vibes' om ni förstår hur jag menar.

    Naomi är det enda jag har på listan just nu, men vill gärna ha tips på fler! Jag har redan en dotter som heter Nicole, funkar det med Naomi?

    Jag vill inte ha ett hittepånamn, men vackra namn som tex Alice går tyvärr också bort då det känns lite tråkigt om det är alldeles för vanligt...

    Tusen tack för input!


    Naomi är fint och fungerar bra med Nicole.

    Jag tänker Hannah, fungerar på alla tre språken och på japanska (Hana)

    Övriga förslag:
    Marianne
    Sabine
    Marie
    Gabriella
    Elise
    Ariadne
    Marion
Svar på tråden Flicknamn som fungerar på svenska, engelska och franska?