• Anonym (Kaffedraken)

    Min kille vill inte ha sex längre.

    Min kille vill inte ha sex längre.
     
    Först lite bakgrund. Jag och min första kille var tillsammans i sju år. Hans sexlust var låg och det slutade med efter fem år att vi öppnade upp relationen. Jag hittade då en kille jag hade fantastiskt sex med i två års tid. Men jag bestämde mig när den relationen tog slut (dvs första kärleken) att jag inte vill ha det så igen. Jag blev bara bästa vän med min första kärlek och att ha sex med varandra kändes bara konstigt tillslut. Nu är jag där igen på många sätt.
     
    Jag och kille har varit tillsammans i cirka åtta år. Vi hade ett bra sexliv tills för cirka två år sen. Jag blev gravid, hade jobbigt graviditetsillamående och när det slutade så kände jag sparkar hela tiden. Detta gjorde att vi inte hade ett sexliv under graviditeten mer än i början. När väl bebis var här så ammade jag och hade med det torra slemhinnor. När vi väl hade sex så gjorde det ont emellanåt så det hände bara ibland. Nu är bebis 11 månader, jag har slutat med amningen, fungerar normalt igen och mensen är tillbaka. Precis som innan graviditet så har jag vissa dagar på månaden som jag är extra sugen beroende på mensen. Men kan såklart ha sex stora delar av månaden oavsett. Denna tid som vi inte haft sex verkar ha tagit död på all hans lust. Ja, vi har ju en bebis nu som gör att spontansex knappt existerar. Ska vi få till det är det på kvällen när bebis somnat. Och bebis somnar ibland runt 23. Men sover ändå bra på nätterna, så vi är inte så trötta. Jag har försökt att få gnistan till liv igen. Kan prata på dagarna om hur jag vill ha sex med honom. Ta lite extra på honom. Be honom komma och kramas med mig. Vi pratar öppet om allt och han har sagt att det är svårt att känna lust på beställning. Och jag förstår det, men han drar sig undan. Självklart hade det varit sexigare att ha mer spontant sex men det är inte där vi är i våra liv. Han vet hur viktigt sex är för mig i relationen. Och vi hade sex säkert en gång i veckan innan. 
     
    Han kan säga saker som att ja, men det är alltid att vi ska göra oss i ordning, borsta tänderna osv. Men grejen är att det är han som alltid klagar på just det, alltså "du har inte borstat tänderna", jag är mer obrydd, så jag borstar tänderna för hans skull innan. När jag blivit hårig så kan han säga det "men du är inte rakad", och så trimmar jag mig och tar han på mig? Nej. Ifall jag ber honom komma och krama mig så gör han det men så fort jag börjar ta lite mer så säger han "Men visst skulle vi bara kramas?" "Du kan inte förvänta mig att jag bara känner lust direkt". Och jag kontrar med "Nej, men det är ju något man bygger upp, förspel. Du skulle väl inte heller bli kåt ifall jag låg passiv och bara sa att jag inte var kåt?" Han tar inga intiativ. Ifall jag säger "Men kom till mig när du har lust" så går det dagar och han rör mig inte alls. Inget händer från hans sida. Och jag säger sen igen något tex "krama mig" och allt är på mitt intiativ. Grejen är att jag vet att han runkar. Det har han alltid gjort. Och jag vet inte hur ofta men kan tex förstå ifall han runkat i duschen några timmar innan så kanske inte kåtheten är på topp, men då kanske han ska lägga av med det ett tag? så han blir kåt. Och andra gånger när han sagt han inte känner lust så runkar han ändå. Och ja, förstår att runka går fort och går över snabbt. Men för att bygga upp lust kanske han måste sluta med det. Andra gånger när jag sagt jag vill så ligger han i mörkret och vilar med bebis för att visa att han är trött. Men sen kan jag ändå hitta han lite senare i mörkret tittande i mobilen, spelande ett spel eller så. Så att så trött var han ju inte?
     
    Alltså vad gör jag?
  • Svar på tråden Min kille vill inte ha sex längre.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad jobbigt!

    Ge det tid och om inget händer så får du rannsaka dig själv hur viktigt sex med honom är för dig.

    Det borde finnas proffesionellt hjälp att få?

    Går det att prata med honom om runka det? Det är ju ett självklart problem.

    Kan ni inte försöka vara barnfri så att det bara är ni?

    Ta in på hotell/spa, ja vad som helst som kan hjälpa er.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Här ser man faran av att ta en paus i sexlivet. Precis som alla sexologer säger är det svårare att få igång sexlivet igen efter ett uppehåll och ju längre uppehåll, desto svårare är det att komma igång igen. Din kille har uppenbarligen lust då han runkar, men inte med dig. Tyvärr har jag inget bra råd, men intrycket är att hans attraktion för dig har svalnat betydligt. Kanske måste du fundera på om du kan leva såhär i framtiden eller om det är dags att planera för separation.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Precis det du beskriver är ju väldigt vanligt, men då oftare att det gäller henne. Många kvinnors sexualitet förändras och försvinner tillfälligt under o efter grav. Hon känner sig mer som mjölkfabrik än sexmaskin. Nu är det tvärtom för er, men tror det kan vara samma sak ändå. Att han är inne i nån föräldrasnurra.... Avvakta lite. Sen ska du fråga honom om han VILL ha tillbaka sexet. Det ärs killnad på att vara trött på skiten och att förlorat sin sexualitet. I det senare fallet saknar man den ofta och känner sig frustrerad av det. Då ska ni ta hjälp, finns massor av terapeuter osv. Men be honom vara ärlig. Om det är så att han faktiskt inte har nån lust och inte heller vill få lust, kan leva utan det, så måste du ta beslutet om du vill leva så eller bryta upp. Det är många mäns vardag att leva på det sättet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du gått upp i vikt efter graviditeten?

Svar på tråden Min kille vill inte ha sex längre.