Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Hjälp mig att förstå hur min sambo tänker

Hej TS! Vill börja med att beklaga din sambos helt vidriga beteende och även dela erfarenheter med dig då det här hade kunnat vara jag som skrev.

Jag känner igen mig såå mycket i dig och din historia. Jag är faktiskt fortfarande gift med min dåre till man som precis som din har ett helt enormt porrbehov. Han till och med arbetar extra med sådant på nätet. Han glor på lättklädda unga tjejer och lesbiskt osv och har även tidigare okontrollerat haft kontakt med olika tjejer på facebook mer eller mindre bekanta (tagit kontakt själv), haft supergränslösa vänskapsrelationer med andra tjejer, fått nya bekantskaper på krogen, haft gränslösa kontakter med massa olika ex för att nämna vissa saker.

Vad hände med oss? Först blev jag extremt sårad. Det här var ju mannen jag älskade. Jag fick extrema utbrott och skämde ut honom offentligt inför tjejen det för tillfället berörde. När han tog mitt parti och bad så mycket om förlåtelse såg jag det som ett kvitto på att han älskade mig(du beskriver lite hur din kille reagerar också)

Det som hände i varje fall var att mina känslor totaldog även gällande sex. Som du skriver kände man att varför har han inte sex med mej, är jag otillräcklig, är någon annan mer intressant.

Det hela resulterade i ett bedrövligt sexliv, en kronisk latent ilska gentemot honom, att jag samtidigt som jag älskar honom som person och som far till barnen helt saknar den typen av kärlekskänslor för honom som man förknippar med en kärleksrelation. Det i sin tur har resulterat i bitterhet från hans sida då jag drar mig för/vägrar ha sex eller ens se en film ihop längre. Såhär har det varit i flera år nu. Dead end. När jag tar upp skilsmässa håller han sig kvar. Vad jag vet har han slutar ha kontakt med andra tjejer men kollar med stor sannolikhet på porr ff. Jag blev själv otrogen för ett par år sedan och väntar nu barn med en annan jag älskar utan hans vetskap. Med denna långa utläggning ville jag komma fram till att det blir inte bra. Utifrån egen erfarenhet kommer man till en gräns till sist där det inte finns någon återvändo om det inte sker en drastisk personlighetsförändring hos den andre, vilket nästan aldrig kommer att ske. Då är det lättare att gå vidare. Och enligt min erfarenhet, gör dig fri i tid!! Annars kan man hamna i trassliga situationer. Är han kontrollerande mot dig? Har ni tagit upp ämnet att gå isär någon gång? Förstår att du vill att det ska bli bra mellan er och att ni har ett barn tillsammans osv vilket inte gör det så lätt att bara hux flux göra slut och dra. Att man helst vill fortsätta...

Men är det värt att leva ett helt liv på det här sättet? Som jag ser det visar han dig noll och ingen respekt genom att chatta med andra tjejer!! Det är otrohet. Samma med porren. Enligt mig kan man inte förbjuda någon ifrån att kolla på porr, MEN när det går ut över ert sexliv angår det faktiskt dig också eftersom ni lever i en relation där man delar på sexlivet. Då blir ju du lidande genom detta. Jag ursäktar inte heller vissa mäns enorma porrberoende genom att jag ser att dessa män tenderar till att objektifiera kvinnor och deras sexualitet låg inte sällan förminskar tjejer och ser inte dessa som en jämlik partner att ha sex med utan gör det för sin egen njutnings skull (porrskada). Detta går ju stock i stäv med allt vad en relation står för. Därav är kan egoistisk och skadar er relation genom sina abnorma mängder porrkonsuntion. Du hade aldrig reagerar och stört dig på det eller ens märkt det om det inte varit för att han har osund relation till porr. Lita på din magkänsla.

Gällande badoo är HELT oacceptabelt och otrohet. Du har rätt att känna dig exklusiv i er relation och som den enda kvinnan. Är det inte okej för dig är det lika med att han får välja om han ska vara med dig ELLER skriva med andra. Inte både och.

• Anonym (B)

Jag skulle också vilja tillägga att jag tror att du hamnat i det här klassiska, att du blivit nedbruten och att ju längre man lever med någon, desto längre flyttas gränserna fram för vad som är okej i en relation. Därav kanske du ursäktar honom mer lättvindigt än du gjort för flera orden och ett barn tidigare? Kanske har fel men fungerar själv så och vet många som funkar så. Man har ju i en lång relation speciellt med barn redan satsat allt liksom och man kanske också har det bra på många andra plan och då är det lätt att acceptera en massa skit som är allt annat än okej!

• Anonym (B)
    Anonym (wow) skrev 2021-04-19 10:54:50 följande:

Wow, vad jag känner igen mig i den kommentaren...! Vi har rejäla problem hemmavid, och när jag skriver ner dem så blir jag liksom förvånad själv över hur illa det är, men ändå lyckas jag inte gå. Man vänjer sig till sist och tänker att det måste hända något RIKTIGT ILLA för att det ska vara "ok" att göra slut.

Exakt!!! Ungefär som att man måste ta honom på bar gärning i sängen med någon annan eller en misshandel el dyl men egentligen ska de ju räcka med att konstatera att det här passar inte mig, vi diskuterar saken en gång på en mogen nivå och fungerar det inte efter man jobbat på det tar det slut ungefär.

Konstigt egentligen, men tror att det är en del av vår natur att anpassa sig. Men man känner ju nånstans därinne hur fel det är. Samtidigt som man tänker #ör jag gnällig? Lite får jag tåla # osv. Blir så avis ibland på singeltjejer med stabilt liv där de är chefer i sitt eget liv.
Svar på tråden Hjälp mig att förstå hur min sambo tänker