• Anonym (H)
    Sun 18 Apr 2021 22:01
    620 visningar
    14 svar
    14
    620

    Storhelger?

    Ofta brukar man väl snarare ha motsatt problem. Man bråkar för att båda två vill ha barnen på storhelger...

    Jag tolkar det som att mamman helt enkelt vill utnyttja röda dagar till att kunna göra saker utan barnen? Eftersom hon vill att de skall vara hos pappan på hennes veckor på dagar som de ändå är lediga?

    Jag tycker det är orimligt att de skall köra varannat storhelg för att mamman vill ha ledig tid för sig själv. Rimligtvis får isf hon ta semester de veckor hon inte har barn för att få den tiden istället. Hon anser som det är nu att pappan skall ta av sin semester för att hon skall få ledighet utan barnen?

    Om de inte kör varannan storhelg bör väl fördelningen ändå bli lika? Alltså båda kommer ja haft barnen på storhelger lika mycket i slutändan? Så ur rättvisa borde det rimligtvis inte vara några problem.

    Jag är helt klart på pappans sida i detta.

    Jag anser att föräldrarna bör samarbeta med varandra.

  • Anonym (H)
    Sun 18 Apr 2021 22:53
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-18 22:41:28 följande:

    Mamman menar på att barnen ska få fira med sin pappa med, så det är för deras skull. 


    Okej. Men mamman borde ju isf kunna se problemet med att pappan gör av med all sin semester på storhelger som är mindre viktiga?

    Då kan man väl istället styra upp så att barnen firar med pappan helgen efter?

    Tror inte barnen far minsta illa av att missa påsk med pappa tre år i rad om det nu skulle falla sig så. Känns som svepskäl från mammans sida
  • Anonym (H)
    Mon 19 Apr 2021 06:57
    #9
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-18 23:52:02 följande:

    Hon menar att det handlar om att kunna planera långt i förväg med. Att man vet att man är barnledig till nästa nyår t.ex.

    Han menar att det går utmärkt att planera efter varannan vecka och att är det "sin" helg så har man barnen hos sig om ingen annan överenskommelse är gjord.

     


    Om de nu kör varannan vecka så vet hon ju ändå vilka år hon kommer ha barnen och inte.

    Detta låter absolut inte som att det är för barnens skull.

    Som någon annan sagt bör de kanske vända sig till familjerätten
Svar på tråden Storhelger?