• Tue 20 Apr 2021 13:50
    1047 visningar
    8 svar
    8
    1047

    Positivt äl-test trots bekräftad ägglossning via temp

    Jag förstår nog inte riktigt frågan?

    Positivt ÄL test som följs av en bekräftad ÄL på temp låter väl logiskt enligt mig?

  • Tue 20 Apr 2021 20:31
    #3
    nadir skrev 2021-04-20 16:54:07 följande:

    Otydligt av mig:

    Jag menar att ägglossningen är bekräftad men trots det fortsätter äl-testet vara positivt.


    Vad är det för typ av test. T.ex digitala ska man sluta ta när man får resultatet för annars visar de positiva fortsatt (måste nollställas några dagar innan man kan testa igen). Vanliga kan ju visa positivt några dagar (typ 2-3?). Ett positivt säger ju att ägglossningen kan ske om 24-48 timmar så ägglossningen kan ju fortfarande pågår dag 3 tänker jag.
  • Tue 20 Apr 2021 22:07
    #5
    nadir skrev 2021-04-20 20:51:11 följande:

    Cb digitala. Ja, okej men då ska jag inte göra det.. tack


    Ja precis, den kommer fortsätta visa positivt :) det står på förpackningen med, att man ska sluta testa när den visat positivt :) så där har du svaret!
  • Tue 4 May 2021 21:22
    #8
    Jajjamensan skrev 2021-05-04 19:01:18 följande:

    Jag hoppar in här och frågar dig för du verkar ha koll. jag testade positivt på ÄL-test idag. men fick en mindre blödning igår, rosa på pappret när jag torkade o sen inget mer. Sker inte den blödningen efter ägglossningen?  Kan jag ha haft ägglossning i söndags då och att blödningen möjligen skulle kunna vara en graviditet, eller är jag helt ute och cyklar?


    Låter som en ägglossningsblödning tänker jag :) testade du med ägglossningstest igår? Om det var negativt då så kanske det bara var en mellanblödning. En nidblödning sker ju först när ägget fäster så även om din ägglossning var i söndags så är det för tidigt för ägget att fästa. Så låter som en ägglossningsblödning eller mellablödningZ
Svar på tråden Positivt äl-test trots bekräftad ägglossning via temp