BIM tråd - För oss som har försökt en längre tid
Hej!
Har inte själv aktivt skrivit i bim trådar men läst dem flitigt (känner därför igen era namn hehe) och hoppas jag kan få vara med här ändå!
Till vår historia; vi är inne på vårt 15e försök och fick svaren på vår utredning igår. Min sambo har ett väldigt reducerat antal spermier. Känns otroligt tungt men skönt att nästa steg för oss blir IVF, förhoppningsvis till hösten.
Det som känns väldigt udda är att jag plussat ett flertal gånger under dessa försök, men aldrig fått behålla, börjat blöda några dagar senare. Jag hade superfina värden och läkaren vågade sig på att säga att jag nog är superfertil och att vi därför plussar ändå men att simmarna är för trötta för att det ska gå vägen. Fy så jobbig denna resa är, att kastas mellan hopp och förtvivlan om och om igen. Aja, nu är vi iallafall igång med en plan framåt, men kan inte rå för att känna mig deppig då min stora dröm är en stor familj med 3-4 barn. Känns så långt bort nu, och dyrt. (Vet att barn är någonting man inte kan förvänta sig och att man ska vara glad om man får ett, men att drömma måste man ju få). Behövde få ventilera mig nu när allt känns tungt och man får gravidbesked från vänner och bekanta till höger och vänster. Kram till alla er som kämpar <3