• Stickling

BIM tråd - För oss som har försökt en längre tid

Hej! Vill gärna göra er sällskap, känner igen många namn från tidigare trådar. Idag kom mensen på 10:e försöket (elfte månaden, två tidiga missfall). Har ganska nyligen diagnostiserats med PCOS och kommer få börja med Letrozol kommande cykel, så förhoppningsvis ökar mina chanser framöver. Heja oss alla som kämpar!

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

C20swb, BIM 27/5(?), 25år (9:e försöket)

Molybden, BIM 14/5, 26 år (11:e försöket, PCOS)

apan95, BIM 15/5, 25 år (19:e försöket)

Tildasafira, BIM 27/5, 28 år (15e försöket)

Ericky, BIM 27/5, 33 år (10:e försöket, svag ÄL + mellanblödningar)

Vickan31, BIM 2/6, 31 år, (12:e försöket)

Enka, BIM 2/6, 35 år

Stickling, bim 6/6, 33 år (11:e försöket, 2 mf, PCOS)

• Stickling
    Msofie skrev 2021-05-08 12:56:42 följande:

Välkommen, känner igen även dig! Spännande med att börja på en ny medicinering, brukar kännas bättre när man aktivt gör någonting nytt!

Tack <3 Ja, verkligen, skönt att göra något konkret och känna att man kommer lite framåt. Hur var det, skulle du och din respektive snart ha första läkarbesöket inför IVF?
  • Stickling

Måste bara säga att det känns skönt att skriva i ett sammanhang där man är flera i samma sits. Har känt mig riktigt nedslagen denna helg, när mensen kom igen. Vet förstås att många försökt mycket längre än jag, men fy fan vad kämpigt det är alltså. Och när vänner och bekanta blir gravida runtomkring en stup i kvarten. Orkar inte riktigt med trådarna med förstagångsförsökarna just nu, känns tråkigt att känna sig bitter men inte konstigt egentligen förstås. Heja oss alla, om det ändå kunde få bli vår tur nu!!

• Stickling
    apan95 skrev 2021-05-09 13:15:00 följande:

Jag håller med dig,

Tyvärr har de kommit till den gränsen att jag inte kan glädjas med folk som blir gravida runt om mig heller. Ännu mindre me de som ska få andra eller tredje. Känns så jäkla orättvist och man undrar ju varför...

tycker jag känner tydligt hur hela denna resan har förändrat mig, jag var nog en mycket gladare person förut, men förhoppningsvis när livet vänder ska vi hitta tillbaka till oss själva! Kram <3

Håller med, kan känna att det är för mycket begärt att man ska orka glädjas åt andra mitt i sin egen sorg och kris. Förhoppningsvis återkommer glädjen och positiviteten när du väl får din lilla. Det är ju otroligt utmattande att leva i den ständiga ovissheten och inte veta om och när man ska få det man längtar så intensivt efter. Kram
  • Stickling
    Tildasafira skrev 2021-05-09 15:56:31 följande:

Det är skönt att veta att man inte är ensam i sina känslor av någon slags hopplöshet. Även om jag inte skulle önska någon denna utdragna process. Usch, förstår din känsla när mensen är framme för sjuttioelfte gången och man knappt vet om man ska skratta eller gråta. Och som grädde på moset få en hel del gravidbesked (känns som var och varannan dag). Hoppas så för din skull!

Tack snälla, hoppas för din skull också, och för alla andra i tråden förstås <3 Ja eller hur, skönt att känna sig mindre ensam. Har själv ingen i min närhet just nu som är i min situation, fint att hitta fler här i tråden, även om man som du säger inte önskar någon att behöva gå igenom detta.
  • Stickling
    Enka skrev 2021-05-09 16:05:28 följande:

Jag håller med er alla här ovan! Det är så himla tungt att försöka och försöka månad efter månad, vet inte längre vilket försök vi är på... då har jag ändå barn sen innan så känns dumt att gnälla och känna som jag gör.... :/ men när släkt och vänner slänger ur sig hela tiden att dom ska ha barn blir det jobbigt....

Är det fler i tråden som har barn sen innan?

Längtan efter syskon/fler barn kan säkert vara lika plågsam som längtan efter första barnet. Du har rätt till dina känslor! Håller tummarna för dig. Skulle du/ni på utredning framöver?
  • Stickling
    C20swb skrev 2021-05-09 17:25:36 följande:

Jag har varit lite borta i några dagar och måste få skriva av mig lite.. Allt känns meningslöst och jag vet inte vad jag ska tro.

I fredags fick jag feber på kvällen efter jag varit på gymmet, bröt ihop för det betyder att det inte blir någon ÄL om jag blir sjuk. Somnade efter ett par Alvedon och vaknade igår och mådde bra. Hade en bra dag igår, jag och min man var ute och promenerade kring sjön och hade det mysigt.

Idag vaknade jag av huvudvärk, inget konstigt då jag lider av migrän. Men jag gick upp och gjorde ett ÄL-test på morgonen som visade två starka streck, så jag tog CL digital som visade en smiley! Flera dagar tidigare än förra cykeln. Kan få migrän runt tiden då ÄL ska ske så då kände jag att jag fick förklaringen för huvudvärken med.

Jag vågar dock inte tro på testet, min feber kom tillbaka under fm och jag har inga ÄL-flytningar Vad jag trodde var migrän är också kvar, trots att jag tog tablett för det.

Jag känner mig uppriven. Vet inte vad jag ska tro.. Det är andra cykeln med letrozol..

Hur går det för er andra?

Jobbigt med feber och huvudvärk. Hur mår du idag? Vilken cykeldag är du på?

Jag börjar med Letrozol idag, första cykeln. Hoppas att det ska hjälpa mig..
  • Stickling
    Ericky skrev 2021-05-10 08:11:16 följande:

Spännande att följa dig nu när du börjar med Letrozol! Jag ska förhoppningsvis få börja innan sommaren jag med :)

Tar du enkel- eller dubbeldos?

Spännande, då kan vi följas åt! Börjar med enkeldos. Antar att det kan ändras vid kommande cykler, beroende på vad ultraljudet visar framöver. Det visar sig på tisdag nästa vecka :)
  • Stickling
    Vickan31 skrev 2021-05-10 11:24:13 följande:

Så tungt att mensen kom än en gång :( Men som du säger, vi är inte ensamma och jag känner ändå mer hopp och tröst tack vare er än om jag inte hade fått vara en del av den här gemenskapen och öppenheten som ni visat mig  Skönt att du fått börja med ägglossningsstimulerande nu! Håller alla tummar att det bidrar till ett plus snart som stannar kvar hela vägen <3 

Tack fina <3 Ja, så skönt att se en hel lista med tjejer i samma situation. Vi får stötta varandra! <3
  • Stickling
    Msofie skrev 2021-05-11 07:44:13 följande:

Nu bär det av mot kliniken för konsultation för IVF! Har nog inte riktigt fattat att det händer, väntar på nästa bakslag liksom.. är nervös men taggad!

Spännande! Inte konstigt att det känns nervöst. Men skönt att komma framåt. Lycka till!!
Svar på tråden BIM tråd - För oss som har försökt en längre tid