BIM tråd - För oss som har försökt en längre tid
Hej alla fina <3
Jag har haft en lång paus från familjeliv. Jag tyckte det var lite jobbigt att se alla som plussade och ville bara gräva ner mig i min egna sorg.
Men känner jag mig redo att vara med ett tag till:) Känner igen en hel del namn i gruppen från tidigare bim trådar. Vad starka ni är allihop som fortsätter kämpa, och så roligt att läsa om utredningar som går framåt! Varje månad är vi en månad närmare våra bebisar <3
Vi är just nu inne på vårt nionde försök. Jag 35 och partnern 41 år. Innan vi började försöka slog vi vad om hur lång tid det skulle ta innan jag blev gravid. 2 månader gissade min partner och 4 månader gissade jag. Haha - tji fick vi!
Vi har iaf varit på utredning, allt ser bra ut hos mig, min partners kvalitet på spermierna är tydligen lite nedsatt. Läkaren sade att antalet bra spermier hos en man är runt 4%, hos min partner är antalet bra spermier runt 1%. Hade vårat sista samtal innan ivf idag, och läkaren sade att vi har goda chanser att lyckas, vilket känns bra. Verkar som vi får börja med ivf i augusti/september, men bad läkaren att sätta upp oss på en lista ifall någon avbokar, så får se om vi blir kallade innan.
Har bim 19 maj så håller såklart tummarna för att det går vägen innan ivf.