Svärmor ogillar mig
Hej alla. Mår mycket dåligt i en situation och undrar hur andra tänker och skulle gjort i denna situation.
Det här kommer att bli långt och lite invecklat och hoppas på att slippa alltför elaka kommentarer men men:
Jag är en en tjej som bor ensam i en lägenhet jag trivs i. Jag har varit singel, är 28 år och gör precis AT-tjänst. Bor i en stad där jag pluggat så långt bort från familjen.
Jag träffade för tre år sedan en något äldre man när jag var ute och blev blixtkär. Tyvärr var han gift, men skilde sig kort därpå och vi inledde en relation. Jag bor i Linköpingstrakten och han 40 mil från mig utan att vara alltför specifik.
Det som hände var att jag och hans ex som han också har barn med hamnade i en dispyt en gång när hon kom för att lämna barnet. Det var också enda gången jag träffat henne. Hon kommenterade att jag förstört mellan dem och sådär och att det var osmakligt med åldersskillnad.
Sedan har hon inte velat att jag ska umgås med barnet så fick åka hem igen. Har inte träffat barnet sedan dess.
Sedan har jag träffat hans familj en gång och de visade tydligt att de tog avstånd från mig genom att inte hälsa och ignorerade faktiskt mig totalt. Då visade det sig senare att de stod på exets sida eller hur man ska säga, vilket jag verkligen kan förstå med tanke på att de var ett gift par under väldigt många år. Däremot kände jag att jag inte riktigt fick en chans.
Så vi har inte träffat dem mera. Hans vänner och deras respektive är däremot trevliga förutom någon där men man kan inte passa ihop med alla.
I och med att det är som det är har det inte blivit att vi flyttat ihop och så, han har ju barn och jag har haft mycket med min karriär. Plus att det skrämmer mig att flytta så långt igen. Har gjort det tidigare i och med studier.
Nu har jag oplanerat blivit med barn, hade tyvärr missat att ta p-piller en dag och dum som jag vad chansade jag. Han blev ju inte alls glad när han fick veta och sa upp kontakten.
Tiden gick och jag började dejta en annan kille som jag trivdes bra med, på samma ort.
Vi har umgåtts mycket och har blivit något seriöst mellan oss även om det gått lite väl fort.
Senare hördes jag och pappan till barnet igen då och det visar sig att han vill vara tillsammans med allt vad det innebär. Han säger att han inte vill berätta för någon då ingen i familjen eller exet skulle ta det på ett bra sätt.
Jag har inget sagt om detta till mannen jag träffar nu. Så det är det ena problemet.
Jag har varit dum nog att heller inte berätta för exet att jag träffat någon ny. Problem två.
Jag vet att det kommer ta hus i h när jag berättar detta för båda två. Nu har jag blivit så förvirrad att jag fastnat i något handlingsförlamat läge där jag inte vet vad jag vill och vad som är bäst. Jag drar mig för att vara med exet vet inte riktigt varför och jag känner mig oärlig mot min nya.. och så kommer barnet mitt i allt om tre månader. Jag vet redan att jag strulat till det nåt ordentligt. Jag vet bara inte hur jag ska gå vidare nu...