• Malin 729

    v.10 och redan STOR mage

    hej!jag väntar mitt fjärde barn och är i v.10

    Saken är den att magen redan är STOR!?!

    Har någon av er andra varit med om samma sak?

    Jag vet ju att magen sväller när fostret ska ta plats och fäst sig ordentligt

    Men ändå...

    Det ser ut som jag är typ i femte månaden!!

    Lustigt!

  • Svar på tråden v.10 och redan STOR mage
  • Jag är bara jag

    Jag hade gravidbyxor från v.10 med andra barnet. Blev bara tjockare och tjockare över magen hela tiden. Så inget som "lugnade ner sig" där inte. Skrattande

  • Malin 729

    hahaha!ja vi får väl se hur det blir

    har gyn besök imorgon så får vi se hur det ser ut

    är någon av er också gravida?Hur långt gångna är ni?

  • ems86

    Vecka 10+5 här. Tredje barnet.

    10+2 tänkte jag ?intressant att det inte ens syns än?

    10+5 ser jag ut som i vecka 20... Hjälp!

    Min mage är stor väldig högt upp dock. Är din det? Gissar att det är mycket tarmar etc.

  • Malin 729

    jo min mage är också högt upp precis dom din

    Det är lite roligt att jämföra med tidigare graviditeter

    Den här gången är den absolut störst! :)

    Jag funderar på namn också...

    Har ni idèer redan eller?

    Jag har nu Victor Matteo och Emma

    Klassiska namn

  • Kvinna1989

    Jag fick väldigt tidigt stor mage (första barnet för mig) .

    Är i vecka 18+6 just nu och NU när jag tittar på bilder från vecka 12 tex när jag tyckte jag hade "pinsamt" stor mage så känner jag, va hur tänkte jag då? NU är jag stor som #!

    :'D

    De som stör mig är faktiskt att när jag kollar neråt på magen ser det ut som en härligt go "gravid mage" men i spegeln där ser jag bara tjock ut... :/ någon som könnt likadant?

  • Lilant

    Magen blir ju större på omföderskor första barnet hade jag livmodern mellan bäckenet och naveln i vecka 17 nu är jag i vecka 17 och livmodern är strax över naveln

  • Solblomma30
    Lilant skrev 2021-04-21 07:25:06 följande:

    Magen blir ju större på omföderskor första barnet hade jag livmodern mellan bäckenet och naveln i vecka 17 nu är jag i vecka 17 och livmodern är strax över naveln


    Det stämmer inte. Livmoderns höjd beror på hur stor bebisen är. En omföderska har inte per automatik större SF-mått än en förstföderska. Däremot kan hennes mage se större ut därför att musklerna som håller in magen redan har töjts ut en gång och har svårare att hålla inne den växande livmodern.

    Om ditt SF-mått skiljer så mycket mellan graviditeter så beror det alltså inte på att du är omföderska utan på att du bar en mindre bebis förra gången, eller möjligen att denna bebis ligger annorlunda.
  • Malin 729

    hej hopp!har vsrit på kontroll idag och gjorde då UL och bebis är stor.

    För dess storlek är bebis 1 vecka fram

    så mitt bf är tidigarelagt ftån 21 nov till 14 :)

    i mitt fall är magen mycket uttänjd precis som solblomma skrev

    Hur mår ni allihopa?

  • Lilant
    Solblomma30 skrev 2021-04-21 20:27:34 följande:

    Det stämmer inte. Livmoderns höjd beror på hur stor bebisen är. En omföderska har inte per automatik större SF-mått än en förstföderska. Däremot kan hennes mage se större ut därför att musklerna som håller in magen redan har töjts ut en gång och har svårare att hålla inne den växande livmodern.

    Om ditt SF-mått skiljer så mycket mellan graviditeter så beror det alltså inte på att du är omföderska utan på att du bar en mindre bebis förra gången, eller möjligen att denna bebis ligger annorlunda.


    Du älskar att alltid säga att man har fel haha tyvärr så stämmer det ju på mig å bäbisarna ligger exakt likadant, livmodern blir större andra gången och gångerna efter då den redan varit uttänjd. Magmusklerna är det inget fel på då jag knappt hade en mage förra gången... Så nu kan du sluta gå runt å säga att man har fel hela tiden
  • Stemia

    Samma här! Har en gigantisk mage vecka 9+6

    Har stora problem med att dölja den, mjukisbyxor och oversize T-shirtar är de enda ur garderoben som passar, tycker de är rätt jobbigt då jag inte vill bli "avslöjad" ännu.. Men eftersom jag oftast går i jeans i vanliga fall tror jag att mina närmsta är mig på spåren redan..

    Väntar tredje barnet. Och oavsett om denna stora mage är gaser och tarmar så syns det ju iaf, den formas ju så rund o go på min i normala fall smala kropp.

    Så personligen vill jag hoppa fram nån vecka så jag slipper "dölja" magen.

Svar på tråden v.10 och redan STOR mage