• Anonym (?)

    Hur vet ni att er partner älskar er?

    Vilka tecken/vad gör er partner som får er att fatta att hon eller han älskar er?

  • Svar på tråden Hur vet ni att er partner älskar er?
  • Anonym (Kär)

    Han har med mig i sina framtidsplaner. Han involverar mig i hans liv. Pussar mig varje gång han ska åka någonstans. Vill ligga med mig. Håller om mig på kvällen innan vi ska somna. Vi håller en helt lagom distans men har ändå mycket närhet till varandra. Har något storbråk nån gång per år. Lite småtjaffs då och då, har oftast med och göra att båda inte ätit något. Haha. 4 år nu.

  • Anonym (Anna)

    Han kramar och kysser mig, säger att han älskar mig. Han vill tillbringa tid med mig, frågar nästan varje dag hur min dag varit. Bryr sig om vad jag pratar om. Han vill att jag ska må bra. 

  • Anonym (H)

    Han stannade hos mig trots att jag blev förälskad i en annan man, aldrig otrogen fysiskt men emotionellt. Han gav aldrig upp oss två. Har mååånga år ihop.

  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2021-04-20 17:57:00 följande:

    Vilka tecken/vad gör er partner som får er att fatta att hon eller han älskar er?


    Vad betyder älskar egentligen?
  • Anonym (Q)

    Jadu, man ju aldrig vara 100% säker men han valde att skaffa barn med mig. Vilket är ett väldigt stort steg för honom. Det är det största tecknet på att han älskar mig.

    Han pratar i vi-form när han pratar om framtiden. Men mest så märker jag det när vi t.ex. sover eller ligger i soffan. När han lägger sin hand mot min rygg eller mitt ben. Bara lite sådär subtilt. Han vill bara ha mig nära.

  • Anonym (M)
    Anonym (Q) skrev 2021-04-20 18:22:31 följande:

    Jadu, man ju aldrig vara 100% säker men han valde att skaffa barn med mig. Vilket är ett väldigt stort steg för honom. Det är det största tecknet på att han älskar mig.

    Han pratar i vi-form när han pratar om framtiden. Men mest så märker jag det när vi t.ex. sover eller ligger i soffan. När han lägger sin hand mot min rygg eller mitt ben. Bara lite sådär subtilt. Han vill bara ha mig nära.


    Men vad betyder älskar egentligen?

    Jag förstår inte frågan.
  • Anonym (Q)
    Anonym (M) skrev 2021-04-20 18:24:46 följande:

    Men vad betyder älskar egentligen?

    Jag förstår inte frågan.


    Jadu. Det är rätt svårt att förklara en känsla. För mig betyder älska att jag känner mig trygg och bekväm med en person. Att jag ser honom som en del av min vardag. Att han gör mig lycklig och att han gör varje dag ljusare. Att jag helt enkelt vill ha en framtid med honom.

    Jag tror dock att det är otroligt subjektiv, vad älska betyder.
  • Blueskillen
    Anonym (M) skrev 2021-04-20 18:22:18 följande:

    Vad betyder älskar egentligen?


    Förstår man inte vad älska är har man nog missat det viktigaste i livet.
  • Anonym (Svår fråga)

    Ja, kärlek för mig är att släppa taget, låta en person gå om den vill. Och vara där för den personen om den vill vara med dig och viseversa . Men man bör älska sig själv med, och det innebär ju att vakta sitt hjärta. Inte låta sig bli sårad om och om igen.

    Älskar man sig själv för mycket kan man bli kontrollerande och avundsjuk mot sin partner. Inte låta den personen lämna dig trots att du vet att hen skulle bli lyckligare pga att du skulle bli olycklig. Detta tror jag är lätt att missta med att älska sin partner och att bara älska sig själv.

  • Anonym (Oberon)
    Anonym (?) skrev 2021-04-20 17:57:00 följande:

    Vilka tecken/vad gör er partner som får er att fatta att hon eller han älskar er?


    För att hon i 12 år:

    - Gör en kopp te till sängen på kvällarna till mig varje dag

    - Vill spendera så mycket tid som möjligt med mig. Alltid.

    - har sett till att bli världens bästa bonusnamma till mina barn, och dessutom ser till att ha bra relation till mitt ex och mina föräldrar och mina nära vänner. För min skull.

    - Går ut och skrapar rutorna på bilen åt mig kalla vinterdagar när jag ska till jobbet

    - Går upp med mig, går till sängs med mig

    - Vill veta saker om mig, lyssnar på mig, ser mig

    - Säger att hon älskar mig, vill vara fysiskt och psykiskt nära och ha sex med mig

    - värnar om vår egentid som par. Hittar på romantiska saker.

    - planerar resten av sitt liv med mig, och vill bli gammal ihop

    - vill se mig lycklig, och därför tycker att det är viktigt att jag också umgås med mina närmaste vänner, mina barn isc

    - kompromissar. Ser inte enkom till sig själv.

    Jag märker också att min bästa vän (sedan 10 år) älskar mig för att hon:

    - alltid längtar efter att prata med mig, om allt. Varje dag. Sedan 10 år.

    - alltid tar sig tid om något hänt, oavsett klockslag

    - Alltid ringer mig direkt om något händer i hennes liv.

    - alltid vill att jag hör av mig när jag kommit fram efter en längre bilresa, vill veta att inget hänt mig. Och säger åt mig att köra försiktigt.

    - delar glädje och sorg med mig, och sina livshemligheter

    - gör födelsedagspresenter och julklappar till mig, hittar på roliga saker som hon vet att jag tycker om

    ; Alltid ser mig, lyssnar. Pratar.

    - har bett sin partner att meddela mig först om något händer henne, för att jag ska hinna komma.

    - spenderar en hel del ledig tid med att vandra ihop, äta ute, telefonprat, se på film

    - värnar om vår vänskap och vår egentid, utöver att vi umgås ihop med våra familjer

    - bakar mina favoritkakor, köper mitt favoritgodis...osv

    Fasen vad jag är lycklig över dessa människor i mitt liv, och dessutom 3 fina barn!
Svar på tråden Hur vet ni att er partner älskar er?