• Wed 21 Apr 2021 18:37
    1937 visningar
    52 svar
    52
    1937

    Hjälp mig inreda soffan med kuddar.

    Det här med kuddar är jätte svårt tycker jag.

    Är soffan finare utan kuddarna? Eller med kuddarna/pläden?

    Eller kommer ni på andra idéer?

    Jag gillar när kuddarna har samma färg som soffan för det ser så lugnt och stilrent ut.

  • Svar på tråden Hjälp mig inreda soffan med kuddar.
  • Thu 22 Apr 2021 21:08
    #31

    Om man har typ 2 kuddar i varje hörn men lägger också en i mitten. Typ denna?

  • Fri 23 Apr 2021 13:51
    #32

    Om du vill ha det vilsamt så sk du satsa på, som det står ovanför nånstans, på kuddar i toner från tapeten. Det behöver inte vara mönster i dem, men gärna en annan struktur eller ett annat material än soffkuddarna. Då kan du också ha både rosa och grönt utan att det blir för mycket.
    Plocka sen upp färgerna i några detaljer på soffbordet, en vas eller så, och i fönstret i form av ett par ljuslyktor kanske... mer än så behövs inte för att det ska bli lite liv i rummet och du knyter ihop hela färgskalan på ett bra sätt. 

  • Fri 23 Apr 2021 15:36
    #33

    Jag älskar kuddar MEN är också praktiskt lagd. Finns det småbarn i huset? Ska soffan användas ofta? Ska kuddarna tåla att liksom lägga huvudet på när man ser på film? 

  • Fri 23 Apr 2021 17:29
    #34
    -1
    mari123 skrev 2021-04-23 15:36:44 följande:

    Jag älskar kuddar MEN är också praktiskt lagd. Finns det småbarn i huset? Ska soffan användas ofta? Ska kuddarna tåla att liksom lägga huvudet på när man ser på film? 


    Tycker du att det ser ut som om jordgubb33 har småbarn eller som om hen ligger ner i soffan?
  • Fri 23 Apr 2021 18:01
    #35
    Pope Joan II skrev 2021-04-23 17:29:20 följande:
    Tycker du att det ser ut som om jordgubb33 har småbarn eller som om hen ligger ner i soffan?
    Nä jag bara undrar. 
  • Fri 23 Apr 2021 18:15
    #36

    Nu är det du som bor där och det är du som ska trivas, men om det var mitt hem hade jag tyckt att det kändes opersonligt, stelt och sterilt. Det ser inte ut som ett hem utan mer som ett hotell. Men jag gissar att du gillar det, och det är det viktiga. Du skulle nog tycka att mitt hem var skitfult!

    Jag hade lagt till mönster och färger i ditt rum, inte massvis, men lite konst och personliga ägodelar tex.

    Jag tycker att det är väldigt obekvämt med små kuddar vid soffryggen. De bara halkar runt. Så jag hade valt ett fåtal färgglada kuddar i olika storlekar istället som man sen placerar bakom ryggen eller var man vill ha dem.

    Pläd i soffa är ett måste oavsett hur den ser ut!

  • Sun 25 Apr 2021 12:05
    #37

    Det med kuddar är skit jobbigt. Tycker jag.

    Måste jag ens ha kuddar i soffan?

    Eller ser det inte lite tomt ut?

  • Sun 25 Apr 2021 12:08
    #38
    jordgubb33 skrev 2021-04-25 12:05:08 följande:

    Det med kuddar är skit jobbigt. Tycker jag.

    Måste jag ens ha kuddar i soffan?

    Eller ser det inte lite tomt ut


    Det finns inga måsten vad gäller inredning. Vill du inte ha kuddar så slipper du och vill du ha hela hemmet grått mot grått så har du det. Hur kommer det sig att du tycker att det är jobbigt? I vad består det jobbiga?
  • Sun 25 Apr 2021 12:15
    #39
    jordgubb33 skrev 2021-04-25 12:05:08 följande:

    Det med kuddar är skit jobbigt. Tycker jag.

    Måste jag ens ha kuddar i soffan?

    Eller ser det inte lite tomt ut?


    Har du soffan för att titta på eller för att använda? Vem ska titta på den? För vem ska den se snygg ut? Varför? Vad spelar det för roll vad vi tycker om dina soffkuddar? Det är ju du som bor där.

    Om du inte tänker använda soffan utan mest titta på den kan du ju gå all in och skapa ett konstverk. Måla, bygg på grejer mm. Annars - utgå från vad som är bekvämt och mysigt. Lev i ditt hem!

    I vår soffa ligger, förutom jag själv, just nu ett gosedjur, kexsmulor från fredagsmyset, en gul ihopknölad filt, lite vikt tvätt och de tre kuddarna jag vilar huvudet mot. Det är perfekt!
  • Sun 25 Apr 2021 12:22
    #40
    Pope Joan II skrev 2021-04-25 12:08:31 följande:

    Det finns inga måsten vad gäller inredning. Vill du inte ha kuddar så slipper du och vill du ha hela hemmet grått mot grått så har du det. Hur kommer det sig att du tycker att det är jobbigt? I vad består det jobbiga?


    Jag är så orolig att kuddarna inte kommer passa in, och att jag köper dem i onödan, och sen behöver skicka tillbaka dem osv
Svar på tråden Hjälp mig inreda soffan med kuddar.